- banner1



Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών κ.Δημήτρης Ρέππας στη Βουλή, το όργιο της κακοδιαχείρισης και της σπατάλης που επί πεντέμισι χρόνια κυριάρχησε σε ολόκληρο τον δημόσιο τομέα, βρίσκει το χαρακτηριστικό του παράδειγμα στον ΟΣΕ.

Τόσο το ύψος των ζημιών και των ελλειμμάτων του που ανέρχονται στα 11 δις ευρώ σήμερα (από 3,5 δις το 2004) όσο και οι πολιτικές που εφαρμόστηκαν, αποδεικνύουν ότι η προηγούμενη κυβέρνηση αφενός δεν είχε σχέδιο για την ανάπτυξη του οργανισμού και αφετέρου ότι επέτρεψε να επικρατήσουν σε αυτόν η ασυδοσία και η ατιμωρησία. Έτσι ο ΟΣΕ περιορίστηκε στο δραματικό 1,3% των εκτελούμενων εμπορευματικών μεταφορών, οι ελεγκτικοί του μηχανισμοί διαλύθηκαν και οι εργολαβίες του αντιμετώπιζαν τεράστια προβλήματα στην υλοποίηση τους λόγω έλλειψης πόρων.

Στον αντίποδα της απαξίωσης του ΟΣΕ από την προηγούμενη κυβέρνηση (που είτε αδυνατούσε να εκπονήσει και να εφαρμόσει έναν συγκροτημένο σχεδιασμό για την διαχείριση και εξυγίανση του, είτε συνειδητά οδηγούσε τον οργανισμό στο ξεπούλημα με την μέθοδο της «Ολυμπιακής»), η σημερινή κυβέρνηση έχει να παρουσιάσει συγκεκριμένο σχέδιο, με στόχο σε μία τριετία ο ΟΣΕ να βρίσκεται επιτέλους «εντός τροχιάς», με ελεγχόμενα κόστη και αναπτυξιακές δράσεις. Και αυτό πετυχαίνεται με τους εξής τρόπους:

  • Με την διαρκή βελτίωση στις απορροφήσεις κονδυλίων του ΕΣΠΑ για την υλοποίηση των έργων του.
  • Και με την αναδιοργάνωση του ΟΣΕ σε διοικητικό και οργανωτικό επίπεδο, που περιλαμβάνει: Τη νέα δομή του ομίλου με ξεκάθαρες αρμοδιότητες για κάθε εταιρία του. Νέο σύγχρονο οργανόγραμμα και Γενικό Κανονισμό. Την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του προσωπικού του. Την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του. Την εκπόνηση ενός σύγχρονου και αναπτυξιακού επιχειρησιακού σχεδίου. Επανασχεδιασμό δρομολογίων και τιμολογιακής πολιτικής ώστε να λειτουργεί ο όμιλος με όρους ανταγωνιστικούς, και παράλληλα κοινωνικούς και δημοσιονομικούς.

Για εμάς στην Κορινθία, που ο ΟΣΕ αποτελεί σημαντικό κρίκο της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας, η ουσιαστική προσπάθεια εξυγίανσης του, που πρόκειται να υλοποιηθεί από την κυβέρνηση, αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Χωρίς αμφισβήτηση, η απαξίωση των τελευταίων ετών δυσχεραίνει την προσπάθεια να μετατραπεί ο ΟΣΕ από «νύφη που κανένας δεν θέλει» σε έναν οργανισμό που θα λειτουργεί με όρους σύγχρονους και ανταγωνιστικούς. Όμως, έχουμε και την πολιτική βούληση και την σύγχρονη αντίληψη να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν ώστε να μπει επιτέλους ο ΟΣΕ σε τροχιά ορθολογισμού και ανάπτυξης.

Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας


Bookmark and Share


ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ 28 Ιουν 2010
categories: | edit post

0 ΣΧΟΛΙΑ

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ αφήστε το σχόλιό σας. Ο διάλογος με την κοινωνία αποτελεί βασική αρχή της πολιτικής μου δράσης.
Για λόγους αποφυγής σχολίων με απρεπές περιεχόμενο, οι διαχειριστές θα εγκρίνουν τα σχόλια.
Ευχαριστώ

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ