- banner1


Ψηφίστηκε χθες το βράδυ στη Βουλή, κατά τη συζήτηση για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος για τη βιοποικιλότητα, η τροπολογία που κατέθεσε η βουλευτής κυρία Κατερίνα Φαρμάκη, με τη συνυπογραφή τριών ακόμα βουλευτών. Στην ομιλία της η κα.Βουλευτής υποστήριξε την αναγκαιότητα της ρύθμισης για τα οικόπεδα εντός μικρών οικισμών που έχουν κατατμηθεί. Τα βασικά σημεία της ομιλίας της είναι τα εξής:

«… Θέλω να εκφράσω την ικανοποίησή μου, γιατί σε όλο αυτό το διάστημα που συζητάμε για το νομοσχέδιο για τη βιοποικιλότητα και τις άλλες διατάξεις κατατέθηκαν πράγματι εποικοδομητικές προτάσεις. Σ’ αυτό διαφάνηκε ότι οι Βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ. δεν ακολουθούν άβουλα και άκριτα συγκεκριμένες υποδείξεις, όπως υποστηρίζουν κάποιες πτέρυγες της Βουλής, αλλά μεταφέρουν εδώ τη δική τους αγωνία για τα καθημερινά προβλήματα των πολιτών. Σ’ αυτά εστιάζουν και αυτά θέλουν να επιλύσουν.

Σε όλο αυτό το διάστημα έγινε προσπάθεια να συνδυαστεί η προστασία του περιβάλλοντος που στοχοθετεί το νομοσχέδιο για τη βιοποικιλότητα με την ταυτόχρονη παρουσία σε όλες τις περιοχές Natura του ανθρώπινου παράγοντα, αλλά και της ανάγκης να μπορέσει να διασφαλιστεί αυτός ο μεγάλος φυσικός πλούτος που είναι και μοναδικός στην Ευρώπη.

Όμως, θέλω να εστιάσω και να αναπτύξω το σκεπτικό μιας τροπολογίας που κατέθεσα μαζί με άλλους Βουλευτές. Σ’ αυτή την κρίσιμη οικονομική συγκυρία -κατά την οποία ερχόμαστε να περιορίσουμε την εκτός σχεδίου δόμηση για να βοηθήσουμε και να διασφαλίσουμε τον φυσικό πλούτο σε περιοχές Natura- η τροπολογία αυτή είναι μία ακτίδα για τους πολίτες. Είναι μία ακτίδα που δείχνει ότι δεν ερχόμαστε μόνο να περιορίσουμε αλλά συγχρόνως και να δώσουμε λύση σε προβλήματα που έχουν ανακύψει.

Και μιλάω για τα σοβαρά ζητήματα δόμησης στους μικρούς οικισμούς της χώρας, κάτω των 2.000 κατοίκων που δεν έχουν εγκεκριμένο σχέδιο πόλης. Το ζήτημα που έχει ανακύψει με τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας από το 2008 με την οποία κρίθηκαν αντισυνταγματικές διατάξεις του Προεδρικού Διατάγματος που διέπουν τη δόμηση στους οικισμούς αυτούς και με τις οποίες μπορούσε κάποιος ιδιοκτήτης ενός οικοπέδου που δεν είχε πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο, να παραχωρήσει εδαφική έκταση και έτσι να αποκτήσει πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο.

Με αυτήν την τροπολογία ορίζεται μία απλή και έγκυρη διαδικασία, βάσει της οποίας καταγράφεται το δίκτυο των κοινόχρηστων χώρων στους οικισμούς και δια μέσου της οποίας κυρώνεται, με σωστές διαδικασίες και με ανάρτηση στον οικείο δήμο, το δίκτυο των κοινοχρήστων χώρων.

Μέσα από αυτό, όμως, το δίκτυο, το οποίο γίνεται και καταγράφεται για κάθε δήμο, είναι φανερό ότι δίνεται η ευκαιρία στο Υπουργείο Περιβάλλοντος αφενός να δει ποιες βελτιώσεις πρέπει να κάνει σε κάποιους οικισμούς, που αναπτύσσουν μία δυναμική και αφετέρου ποιες προτάσεις πρέπει να καταθέσει για την προστασία κάποιων άλλων οικισμών, οι οποίοι πρέπει να προστατευθούν.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι εγκρίνουμε περιοριστικές διατάξεις για την εκτός σχεδίου δόμηση έστω και αν είναι μόνο για περιοχές Natura σε συνδυασμό με τις μεγάλες καθυστερήσεις στην επέκταση και έγκριση των σχεδίων πόλεως, την αδυναμία της σημερινής διοίκησης να προχωρήσει γρήγορα στην προστασία κάποιων περιοχών, τα διαθέσιμα προς οικοδόμηση οικόπεδα λιγοστεύουν δραματικά. Όλο αυτό το πλέγμα έχει οδηγήσει σε άνοδο των τιμών, η οποία πλήττει πρωτίστως τις μικρομεσαίες τάξεις, στερώντας τους ουσιαστικά τη δυνατότητα της αγοράς οικοπέδων.

Θεωρώ ότι η συγκεκριμένη τροπολογία λύνει το πρόβλημα αυτό. Ανοίγει το δρόμο στο να καταγραφούν οι δυνατότητες του κάθε οικισμού, για να μπορέσει μέσα από αυτήν την «πολεοδόμηση» το Υπουργείο να φέρει εκείνες τις βελτιώσεις, που θα κάνουν πραγματικά τους οικισμούς να μην είναι υπερδομημένοι, αλλά να συνδυάζουν την προστασία του περιβάλλοντος με την ανθρώπινη παρουσία και την ανάπτυξη που χρειαζόμαστε σήμερα για να ξεπεράσουμε την κρίση.»

Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας


Bookmark and Share


ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ 10 Μαρ 2011
categories: | edit post

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Η κίνηση που έγινε από την κυρία Φαρμάκη και τους συνυπογράφοντες βουλευτές θέλω να πιστεύω πως θα λύσει το πρόβλημα.
    Στις εφαρμογές της διάταξη όμως δεν περιλαμβάνεται η περίπτωση των Οικοδομικών Αδειών που ανακλήθηκαν βάση της 1828/08 του ΣτΕ, όπως η δική μου περίπτωση.
    Τι γίνεται δηλαδή για τις άδειες που εκδόθηκαν βάση των (τότε) ισχυόντων διατάξεων (άρθρο 6, § 2 &3) οι οποίες κατόπιν κρίθηκαν αντισυνταγματικές? Κάποιοι πολίτες επιβαρύνθηκαν της δαπάνης έκδοσης της οικοδομικής άδειας (μελέτη, φορολογικά, αμοιβές, εισφορές..) η οποία κατόπιν ανακλήθηκε. Πιστεύω πως πολιτικά ορθό και κοινωνικά δίκαιο θα ήταν να επανισχύσουν οι άδειες αυτές εφόσον από τη μία οι πολίτες ενήργησαν μέσα στα πλαίσια του νόμου, εμπιστευόμενοι τις εντολές και αποφάσεις της Διοίκησης, όπως επίσης για το λόγο πως μέσω της πρόσφατης νομοθετικής ρύθμισης εξέπεσαν οι λόγοι του σκεπτικού της εν λόγο απόφασης (1828/08 ΣτΕ). Αυτονόητο είναι πως θα πρέπει να επιμηκυνθεί η διάρκεια της ισχύος των εν λόγο οικοδομικών αδειών. Το κόστος της οικοδομικής άδειας είναι μία σοβαρή δαπάνη (25.000 ευρώ στην περίπτωσή μου) για να το επωμιστεί αναίτια ο πολίτης, χωρίς βέβαια να υπολογιστούν οι απαιτήσεις αποζημίωσης που μπορεί να εγερθούν.

    *****************************

    Ένα άλλο θέμα είναι η σοβαρότατη ευθύνη των πολεοδομικών υπηρεσιών, η οποία αποτελεί παράβαση καθήκοντος – και κατά παράβαση των διατάξεων του ΓΟΚ - από την πρακτική που εφαρμόζουν να διακόπτουν τις εργασίες κατόπιν καταγγελίας χωρίς να προβαίνουν σε αυτοψία για να διαπιστώσουν το βάσιμο ή όχι αυτών και κυρίως χωρίς την ύπαρξη δικαστικής ή διοικητικής απόφασης!!!
    Η παραπάνω πρακτική οφείλεται αποκλειστικά στον «βαθμό» και την «ένταση» των πιέσεων που ασκεί ο καταγγέλων στους υπευθύνους των υπηρεσιών. Στη δική μου περίπτωση για παράδειγμα ο καταγγέλων γείτονας ισχυριζόταν, σε πολλαπλές και πολυσέλιδες καταγγελίες κάθε δυνατή πολεοδομική και κτηριοδομική παράβαση που ΘΑ ΕΚΑΝΑ στην οικοδομή μου, όταν αυτή δεν είχε καν ξεκινήσει. Βάση αυτών των καταγγελιών η πολεοδομία διέταξε «επ’ αόριστον διακοπή έως νεωτέρας» για οικοδομική άδεια που εξέδωσε 20 ημέρες νωρίτερα…
    Τις εν λόγο καταγγελίες ούτε καν εξέτασε επί της ουσίας το ΣτΕ, εφόσον προφανώς τις απέρριψε ως μη αποδεκτές.
    Εντούτοις, παρότι το ΣτΕ (τόσο στην πενταμελή όσο και την επταμελή σύνθεσή του) αγνόησαν τα καταγγελλόμενα προσέβαλλε τη συνταγματικότητα διατάξεων του ΓΟΚ. Η 1828/08 απόφαση προσέφερε ανέλπιστα «μάνα εξ ουρανού» στους αντιδίκους, επιβράβευσε τις παράνομες αποφάσεις της πολεοδομίας (με την αδικαιολόγητη διακοπή των έργων = παράνομα) και ΚΥΡΙΩΣ δημιούργησε ένα τεράστιο σε έκταση κοινωνικό και οικονομικό πρόβλημα σε ιδιοκτήτες και τον κλάδο της οικοδομής. Έπληξε σοβαρότατα την ανάπτυξη στην περιφέρεια και ειδικότερα στους μικρούς οικισμούς της χώρας, όπου η οικοδομή αποτελεί κύρια πηγή εισοδήματος για την τοπική οικονομία.
    Τα ερωτήματα που γεννώνται λοιπόν είναι:
    • «Ποία είναι τα Αυτεπάγγελτα Διοικητικά μέτρα που λαμβάνει η Διοίκηση εναντίον εκείνων που παρακωλύουν αναίτια και με υποθετικές παραβάσεις τη λειτουργία υπηρεσιών του δημοσίου, απαξιώντας επίσημες και νόμιμα εκδοθείσες διοικητικές πράξεις?»
    • «Ποία τα αυτεπάγγελτα μέτρα εναντίον των λειτουργών του δημοσίου που προβαίνουν σε παράβαση καθήκοντος, απαξιώνοντας τις διοικητικές πράξεις που οι ίδιοι εξέδωσαν?»
    Αν δεν υπάρξει μέριμνα για τα δύο αυτά βασικά ερωτήματα, η αξιόλογη νομοθετική ρύθμιση θα παραμείνει ΕΥΑΛΩΤΗ στις διαθέσεις έκαστου γείτονα της νοοτροπίας «να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα…», παρότι ο ίδιος έχει πλήθος αυθαιρεσιών και υπερβάσεων, με κυριότερη τη μη τήρηση του «Δ», αλλά προφανώς χαίρει ιδιότυπης ασυλίας…

    Περικλής Διονυσόπουλος

     
  2. κυρία Κατερίνα Φαρμάκη,

    Με υψηλό αίσθημα της αποστολής σας, με πλήρη γνώση του αντικειμένου, με την ευαισθησία που σας διακρίνει για τα κοινωνικά θέματα που απασχολούν τους πολίτες, ειδικά της επαρχιακής Ελλάδος και με την επιμονή και την αγωνιστική διάθεση που σας διακρίνει, πετύχατε με την τροπολογία που προσωπικά καταθέσατε σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής και που ήδη ψηφίσθηκε, την δρομολόγηση της επίλυσης του σοβαροτάτου προβλήματος στις συναλλαγές εκ της υπ‘ αριθμ 1828/2008 απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, σε σχέση με το άρθρο 6 του Π.Δ. της 25/4-3-1985 (ΦΕΚ δ 181), ως προς τη δόμηση οικοπέδων εντός οικισμών κάτω των 2.000 κατοίκων.-
    Η εμπλοκή αυτή είχε δημιουργήσει τεράστια αναστάτωση και σύγχυση στο συναλλακτικό κοινό και εμπόδια στην ανοικοδόμηση και στην μεταβίβαση των εντός οικισμών οικοπέδων.- Τα προβλήματα που ανέκυψαν κατά την ανοικοδόμηση, αλλά και στην μεταβίβαση ακινήτων στην ύπαιθρο χώρα, είναι πάμπολλα και πολυποίκιλα και οι απορίες, οι προβληματισμοί και τα ερωτήματα των πολιτών ατελείωτα και αμείλικτα.-
    Με την τροπολογία σας αυτή δρομολογείται η επίλυση, στα βασικά της σημεία, της δόμησης σε οικόπεδα οικισμών, που εξ αιτίας της ανωτέρω απόφασης είχαν κριθεί ανοικοδόμητα.-
    Θερμά συγχαρητήρια!
    Εκ μέρους των Συμβολαιογράφων των Εφετείων Ναυπλίου και Καλαμάτας σας και διερμηνεύοντας και τα αισθήματα του συμβολαιογραφικού κλάδου εκφράζουμε τις άπειρες ευχαριστίες μας για την προσφορά σας στο κοινωνικό σύνολο.-
    ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΕΦΕΤΕΙΩΝ ΝΑΥΠΛΙΟΥ ΚΑΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΚ. ΜΠΟΖΙΟΝΕΛΟΣ
    Συμβολαιογράφος Άργους

     

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ αφήστε το σχόλιό σας. Ο διάλογος με την κοινωνία αποτελεί βασική αρχή της πολιτικής μου δράσης.
Για λόγους αποφυγής σχολίων με απρεπές περιεχόμενο, οι διαχειριστές θα εγκρίνουν τα σχόλια.
Ευχαριστώ

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ