- banner1


Η Βουλευτής κα Κατερίνα Φαρμάκη ενημερώθηκε από την ΕΑΣ Νεμέας για την έντονη ανησυχία των αγροτών της περιοχής, οι οποίοι θορυβήθηκαν από μια είδηση για νέα χάραξη του αγωγού φυσικού αερίου στην περιοχή της Νεμέας. Η κα Φαρμάκη επικοινώνησε άμεσα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΔΕΣΦΑ Δρ.Γ.Παπαρσένο, ζητώντας του πλήρη ενημέρωση για τη χάραξη του αγωγού στην περιοχή, αλλά και την αποτύπωση αυτού επί χάρτου.
Η ανταπόκριση της ΔΕΣΦΑ ήταν άμεση ενημερώνοντας την κα Βουλευτή ότι το έργο του Αγωγού Φυσικού Αερίου Υψηλής Πίεσης «Αγ.Θεόδωροι-ΔΕΗ Μεγαλόπολης» αποτελεί μια από τις σημαντικότερες επενδύσεις στην ενεργειακή υποδομή της χώρας και η χάραξη του αγωγού από την περιοχή της Νεμέας επιλέχθηκε με κριτήρια την ασφάλεια του πληθυσμού, την προστασία των οικοσυστημάτων και της πολιτιστικής κληρονομιάς και την αποφυγή δυσμενών επιπτώσεων στην τοπική κοινωνία.
Μάλιστα οι τυχόν περιβαλλοντικές επιπτώσεις έχουν καταγραφεί στη σχετική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Έργο (εγκρίθηκε με την Κοινή Υπουργική Απόφαση 203269/12-9-2011), όπου αναφέρονται και τα μέτρα αντιμετώπισης αυτών. Ιδίως για τις περιπτώσεις που αγωγός διέρχεται από αρχαιολογικές περιοχές, στην περίπτωση συγκεκριμένα των Δερβενακίων, η ΔΕΣΦΑ, τονίζει ότι η χάραξη έγινε με απόλυτο σεβασμό στην αρχαιολογική κληρονομία, σε συνεχή συνεργασία με τις Τοπικές Εφορείες Αρχαιοτήτων και εγκρίθηκε με απόφαση της Επιτροπής Μεγάλων Έργων του Υπουργείου Πολιτισμού.
Στο σχεδιασμό για τη διέλευση του φυσικού αερίου από την Κορινθία υπήρχε εξ αρχής η πρόβλεψη, μέρος του αγωγού να περάσει από την περιοχή της Νεμέας. Η αρχική πρόβλεψη έχει υποστεί μικροδιευθετήσεις, στην προσπάθεια να βρίσκεται όσο το δυνατόν πιο κοντά στο οδικό δίκτυο και να μην επηρεάζει ιδιοκτησίες και αγροτεμάχια με την έννοια να τα τέμνει στη μέση. Οι μικροδιορθώσεις στη χάραξη αποτελούν σύμφωνα με την αρμόδια Διεύθυνση Έργων της ΔΕΦΣΑ βελτιστοποίηση της χάραξης στο πλαίσιο της αρχικής πρόβλεψης και σε καμία περίπτωση νέα χάραξη!
Άλλωστε έγινε προσπάθεια από τη ΔΕΣΦΑ να επηρεαστεί όσον το δυνατόν λιγότερο από τον αγωγό η ευρύτερη περιοχή της Νεμέας. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ο αγωγός να διέρχεται σε απόσταση 7 χλμ. από την πόλη της Νεμέας, αλλά μόνο σε μήκος 2,5 χλμ. περίπου από τα διοικητικά όρια του Δήμου Νεμέας. Δηλαδή στο τέλος της χάραξης στην Περιφερειακή Ενότητα Κορινθίας. Στο μήκος αυτό διέρχεται κυρίως από δασική περιοχή με χαμηλή θαμνώδη βλάστηση και φρυγανά και κάποιες εκτάσεις με διάσπαρτες καλλιέργειες ελιάς.
Οι επιπτώσεις από την κατασκευή του αγωγού είναι ελάχιστες και αναστρέψιμες. Φυσικά το ιδιοκτησιακό καθεστώς από τις περιοχές που διέρχεται ο αγωγός ΔΕΝ αλλάζει, ΟΥΤΕ αλλάζει ο χαρακτηρισμός των χρήσεων γης. Βεβαίως κατά την κατασκευή του έργου όλοι οι θιγόμενοι ιδιοκτήτες και καλλιεργητές αποζημιώνονται. Συγκεκριμένα καταβάλλεται αποζημίωση για χρήση γης, για ηρτημένη εσοδεία (απώλεια καρπού κλπ) και επικειμένων (δένδρα, μαντρότοιχοι κλπ.).
Ο Δρ. Παπαρσένος διαβεβαίωσε την κα Φαρμάκη ότι πάντα υπάρχει η δυνατότητα κατά τη φάση της κατασκευής, για μικροεπεμβάσεις και μικροαλλαγές της όδευσης του αγωγού. Στο πλαίσιο αυτό της υλοποίησης της χάραξης και πάντα μέσα στη Ζώνη Εργασίας του αγωγού θα υπάρξει συνεργασία των εκπροσώπων του εργοταξίου με τους ιδιοκτήτες γης από τις ιδιοκτησίες των οποίων διέρχεται ο αγωγός.


Bookmark and Share


ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ 27 Ιαν 2012
categories: | edit post

0 ΣΧΟΛΙΑ

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ αφήστε το σχόλιό σας. Ο διάλογος με την κοινωνία αποτελεί βασική αρχή της πολιτικής μου δράσης.
Για λόγους αποφυγής σχολίων με απρεπές περιεχόμενο, οι διαχειριστές θα εγκρίνουν τα σχόλια.
Ευχαριστώ

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ