- banner1


Για το μείζον ζήτημα της στήριξης της βιολογικής γεωργίας, το οποίο αποτέλεσε θέμα κοινοβουλευτικής παρέμβασης της Βουλευτού κας Κατερίνας Φαρμάκη, αναμένονται θετικές εξελίξεις σύμφωνα με τη χθεσινή συνέντευξη τύπου της ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Συγκεκριμένα η προκήρυξη ύψους 140 εκατ. ευρώ για βιολογική γεωργία και 45 εκατ. ευρώ για τη βιολογική κτηνοτροφία στο πλαίσιο των γεωργοπεριβαλλοντικών δράσεων μέχρι τα τέλη του Ιουλίου 2011, φανερώνει ότι η ενίσχυση της αγροτικής οικονομίας είναι μια από τις σημαντικότερες προτεραιότητες της Κυβέρνησης.
Σύμφωνα, μάλιστα, με τον Ειδικό Γραμματέα Κοινοτικών Πόρων και Υποδομών μπορεί να παραταθεί μέρος των συμβάσεων των δικαιούχων ενίσχυσης για τη βιολογική γεωργία και κτηνοτροφία, αλλά και για την αντιμετώπιση της νιτρορύπανσης. Επίσης, στην τελική ευθεία μπαίνουν και οι διαδικασίες της σύστασης του Ταμείου Αγροτικής Επιχειρηματικότητας, το οποίο εκτιμάται ότι θα ενεργοποιηθεί πλήρως στις αρχές φθινοπώρου.
Ως βουλευτής του νομού μας, εκφράζω την ικανοποίησή μου τόσο για την συγκεκριμένη εξέλιξη στον τομέα των βιολογικών προϊόντων, την αναγκαιότητα ανάδειξης των οποίων είχα τονίσει στην ερώτησή μου προς το αρμόδιο Υπουργείο, όσο και για την ικανοποιητική απορροφητικότητα του Προγράμματος «Αλέξανδρος Μπαλτατζής». Προσεγγίζοντας, συνεπώς, με ευαισθησία τα αιτήματα των ελλήνων γεωργών και κτηνοτρόφων, και μέσα από διεργασίες διαλόγου, η Κυβέρνηση προωθεί παρεμβάσεις με γνώμονα την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη αξιοποίησή τους για τον εκσυγχρονισμό της Ελληνικής Γεωργίας.

Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας

Διαβάστε περισσότερα
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ 2 Ιουν 2011
0 ΣΧΟΛΙΑ
categories: | | edit post


Συζητήθηκε εχθές στη Βουλή η επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού κας Κατερίνας Φαρμάκη προς το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την εξέλιξη των έργων της σιδηροδρομικής γραμμής μετά το Κιάτο. Η κα Βουλευτής έθεσε τον γενικότερο προβληματισμό για τις μεγάλες καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων στον αρμόδιο Υφυπουργό Υποδομών κ. Σπ. Βούγια.
Ο Υφυπουργός παραδέχτηκε ότι έχουν γίνει υπερβάσεις ως προς το χρόνο και το κόστος του έργου και οφείλονται κατά κύριο λόγο, στο γεγονός πως δεν είχαν ολοκληρωθεί στο σύνολό τους οι απαιτούμενες μελέτες στην αρχική φάση εκτίμησης και έγιναν πολλές διορθώσεις και επαναδημοπρατήσεις του έργου. Χαρακτηριστικά ανέφερε την προκήρυξη νέας μελέτης από την ΕΡΓΟΣΕ στο τμήμα Κιάτο-Ξυλόκαστρο, και στην περιοχή Διακοφτού-Ελαιώνα, με υπογειοποίηση της γραμμής στο Διακοφτό και διορθωτική χάραξη εκτός οικισμού στον Ελαιώνα, όπου τροποποιήθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι στην προσπάθεια να βρεθούν λύσεις φιλικότερες προς το περιβάλλον κατ’ απαίτηση και των τοπικών κοινωνιών.
Ανασταλτικό παράγοντα και για την εξέλιξη των εργασιών αποτέλεσε το αυξημένο τελικό κόστος των απαλλοτριώσεων, τα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα που βρέθηκαν και πρέπει να συντηρηθούν, αλλά και η κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου-Πατρών, ο οποίος, κινούμενος παράλληλα και πάρα πολύ κοντά στη γραμμή, δημιουργεί δυσκολίες στην παράλληλη κατασκευή και προβλήματα εμπλοκής, γειτνίασης ή διασταύρωσης των δύο έργων.
Ωστόσο, οι χρονικές υπερβάσεις, καθώς και ο μειωμένος αρχικός προϋπολογισμός του έργου, ο οποίος καθορίστηκε στα 480.000.000€ με συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής, εγείρουν εύλογα ερωτήματα ως προς την ολοκλήρωση του έργου μέχρι και την Πάτρα. Η κα Βουλευτής τόνισε την αναγκαιότητα να γίνουν άμεσα ενέργειες από το Υπουργείο προκειμένου να καλυφθούν τα επιπλέον περίπου 400.000.000€ -τα 200.000.000€ εκ των οποίων αφορούν τις απαλλοτριώσεις- που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του έργου και να εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή του από το ΕΣΠΑ και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Ο κ. Υφυπουργός απάντησε ότι αποτελεί σαφώς προτεραιότητα η λήψη αποφάσεων τόσο για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης, όσο και για τις απαλλοτριώσεις και τις προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, καθώς και την ολοκλήρωση των αρχαιολογικών ανασκαφών κατά μήκος του έργου.
Αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των εργασιών του έργου ο κ.Βούγιας ανέφερε σχετικά ότι η ολοκλήρωση για το τμήμα Κιάτο-Διακοφτό προβλέπεται για τον Ιούνιο του 2014 και για το Διακοφτό-Ροδοδάφνη τον Δεκέμβριο του 2015, αλλά υπάρχει η δυνατότητα τμηματικής απόδοσης του έργου σε λειτουργία πριν την συνολική ολοκλήρωση. Μάλιστα θα κατασκευαστούν με δυο μελλοντικές εργολαβίες, τα υπολειπόμενα έργα υποδομής στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη και οι εργασίες σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, ηλεκτρομηχανικού ελέγχου των σηράγγων και ηλεκτροκίνησης στο τμήμα αυτό. Εννοείται πως δεν μπορεί κανείς να αντιληφθεί σιδηρόδρομο του μέλλοντος, ειδικά σε τμήματα που θεωρούνται περιαστικά της πρωτεύουσας χωρίς ηλεκτροκίνηση, η οποία άλλωστε φέρνει και μεγαλύτερη οικονομία.
Το έργο προβλέπεται να φτάσει στο Αίγιο το 2016 με την προϋπόθεση πάντοτε έγκαιρης αντιμετώπισης των προβλημάτων και δημοπράτησης της πρώτης εργολαβίας εντός του δεύτερου εξαμήνου του 2011, που έχει ήδη δημοσιευθεί.
Ο Υφυπουργός στην ομιλία του ευχαρίστησε θερμά την κα. Φαρμάκη, για την παρέμβασή της αυτή, καθώς δίδει την ευκαιρία να επιβεβαιωθεί από το βήμα της Βουλής πως πάρα τη μεγάλη οικονομική κρίση δημοπρατούνται έργα, ειδικά στο σιδηρόδρομο, ο οποίος αυτή τη στιγμή περνάει στη φάση της ανάπτυξής του, ταυτόχρονα με τη μεγάλη προσπάθεια εξυγίανσης των οικονομικών του στοιχείων.

Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας

Διαβάστε περισσότερα
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ 24 Μαΐ 2011
0 ΣΧΟΛΙΑ
categories: | | edit post


Την προσεχή Δευτέρα 23 Μαΐου συζητείται στην ολομέλεια της Βουλής η επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε η βουλευτής κυρία Κατερίνα Φαρμάκη προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρη Ρέππα με θέμα την εξέλιξη των έργων του Προαστιακού μετά το Κιάτο.
Το έργο αυτό περιλαμβάνει τη διπλή σιδηροδρομική γραμμή από το Κιάτο μέχρι λίγο μετά το Αίγιο (Ροδοδάφνη) και την κατασκευή σταθμών και στάσεων στο Ξυλόκαστρο και την Ακράτα. Το κείμενο της ερώτησης είναι το εξής:

«Η δημιουργία ενός αξιόπιστου και λειτουργικού σιδηροδρομικού δικτύου αποτελεί μια αναγκαιότητα, η οποία μπορεί να συμβάλλει έμπρακτα στην ανάπτυξη και στην προστασία του περιβάλλοντος, δεδομένου του γεγονότος ότι το τρένο αποτελεί το πιο λειτουργικό, ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μαζικής μεταφοράς, όπως, άλλωστε, έχει διαφανεί και από τη λειτουργία της γραμμής Αθηνών-Κορίνθου-Κιάτου.
Μόλις πριν από λίγες ημέρες εγκρίθηκε η δημοπράτηση τμήματος του έργου κατασκευής της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτου- Ροδοδάφνης προϋπολογισμού ύψους 94.000.000 €. Το έργο αυτό θα περιλαμβάνει εκτός των άλλων και την κατασκευή των σταθμών και των στάσεων της γραμμής σε Ξυλόκαστρο, Ακράτα κ.λπ..
Η παραπάνω εξέλιξη μόνο θετικά μπορεί να εκληφθεί, καθώς δίνεται τέλος σε καθυστερήσεις ετών, οι οποίες λειτουργούσαν ανασταλτικά στην ομαλή εξέλιξη του έργου. Με δεδομένο ότι ο αρχικός σχεδιασμός του έργου προέβλεπε προϋπολογισμό ύψους 480.000.000€ με συγχρηματοδότηση κατά 50% από το Ταμείο Συνοχής και ημερομηνία ολοκλήρωσης 31-12-2010, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1) Ποιό είναι το ποσοστό ολοκλήρωσης των έργων που έχουν ήδη δημοπρατηθεί και κατασκευάζονται στην σιδηροδρομική γραμμή Κιάτου – Ροδοδάφνης;
2) Ποιες εργασίες απομένουν να δημοπρατηθούν για την ολοκλήρωση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτου – Ροδοδάφνης;
3) Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα του έργου συνολικά; »


Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας

Διαβάστε περισσότερα
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ 20 Μαΐ 2011
0 ΣΧΟΛΙΑ
categories: | | edit post


Η άμεση κινητοποίηση όλων των βουλευτών και των τοπικών φορέων της Κορινθίας αναφορικά με την επιστροφή των δύο Κούρων στον τόπο που τους γέννησε απέδωσε καρπούς.
Το Υπουργείο Πολιτισμού μετά από ένα χρόνο, από τότε που σώθηκαν οι δύο ανεκτίμητοι αρχαϊκοί Κούροι από τα χέρια των αρχαιοκάπηλων, αποφασίζει να επιστρέψουν σύντομα στην Κορινθία.
Αυτό επιβεβαίωσε εχθές στη Βουλευτή κα. Κατερίνα Φαρμάκη ο Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Παύλος Γερουλάνος σε κατ’ ιδίαν τηλεφωνική συνομιλία, γνωστοποιώντας της ότι την προσεχή Τρίτη 24 Μαΐου το θέμα των δύο Κούρων συζητείται στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ).
Ο κ.Γερουλάνος επίσης επισήμανε στη βουλευτή ότι το θέμα εισάγεται στο Κ.Α.Σ. με θετική εισήγηση από την Αρχαιολογική Υπηρεσία και τη σύμφωνη γνώμη της Πολιτικής Ηγεσίας.
Πρόκειται πραγματικά για μια πολύ θετική εξέλιξη που φαίνεται ότι προήλθε από τις συντονισμένες προσπάθειες όλων των τοπικών δυνάμεων, ώστε αυτά τα αριστουργήματα της αρχαίας ελληνικής τέχνης να λάβουν την περίοπτη θέση που πρέπει να έχουν στο μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου.
Για τον τόπο μας, η επιστροφή των Κούρων της Τενέας είναι ένα μεγάλο όφελος. Αφενός γιατί θα αποτελέσουν αναμφίβολα ένα επιπρόσθετο και σημαντικό πόλο έλξης επισκεπτών στην περιοχή, αφετέρου δε, κυρίως, διότι είναι έργα-μάρτυρες του πλούσιου καλλιτεχνικού και πολιτιστικού παρελθόντος της Κορινθίας. Ενός παρελθόντος που είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητάς μας και οφείλουμε με κάθε τρόπο να το προφυλάξουμε.

Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας

Διαβάστε περισσότερα
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ
0 ΣΧΟΛΙΑ
categories: | | edit post


Η Διεθνής Ημέρα των Μουσείων, αποτελεί μια ξεχωριστή ευκαιρία προκειμένου το ενδιαφέρον όλων να στραφεί στον πολιτισμό και την πολιτιστική κληρονομιά της κάθε χώρας.
Από το 1977, όταν και καθιερώθηκε η 18η Μαίου ως ημέρα εορτασμού από το Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων, αποτέλεσε μια αφορμή για την ανάπτυξη σημαντικών πολιτιστικών δρώμενων και μια ξεχωριστή ευκαιρία για όλους εμάς να αντιληφθούμε τον εξέχοντα ρόλου που επιτελούν.
Στην όλη διαδικασία συνέβαλλε ουσιαστικά και η επιλογή μιας συγκεκριμένης θεματικής κάθε χρόνο, ώστε να αναδεικνύονται άγνωστες πτυχές του χθες, αλλά και του σήμερα. Θεματικές ενότητες που σχετίζονται με την λαογραφία, την ιστορία, τα γράμματα, τις τέχνες, αλλά και σύγχρονα ζητήματα όπως το περιβάλλον, οι νέοι και ο τουρισμός, είναι ορισμένες μόνο από τις πτυχές που κατά καιρούς έχουν αναδειχθεί με την ευκαιρία του εορτασμού.
Φέτος η θεματική «Μουσεία και Μνήμη» που έχει επιλεγεί στοχεύει στην επισήμανση προς τον επισκέπτη ότι το μουσείο δεν αποτελεί ένα κτήριο-έκθεση απρόσωπων αντικειμένων μιας άλλης εποχής, αλλά μια σύγχρονη κιβωτό που κρατά ζωντανές μέσα στο χρόνο τις μνήμες ενός λαού. Η συμβολή των Μουσείων δεν έγκειται απλά και μόνο στην συντήρηση της μνήμης του χθες, αλλά διασφαλίζει την συνέχεια της πολιτισμικής μας ταυτότητας και προσφέρει τα κατάλληλα ερεθίσματα, ώστε οι νέοι άνθρωποι να μπορέσουν οι ίδιοι να συμβάλλουν στην προαγωγή του σύγχρονου πολιτισμού.
Είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό το γεγονός ότι το 2010, τα Μουσεία παρουσίασαν σημαντική αύξηση της επισκεψιμότητάς τους, επιβεβαιώνοντας τον σημαντικό εκπαιδευτικό και κοινωνικό τους ρόλο.
Στη συγκεκριμένη διαδικασία οι τοπικές κοινωνίες καλούνται να διαδραματίσουν τον δικό τους ξεχωριστό ρόλο. Η χώρα μας διαθέτει μια τεράστια πολιτιστική παράδοση και ως εκ τούτου είναι εύλογη η παρουσία διαφόρων τοπικών χαρακτηριστικών, τα οποία πρέπει να διατηρηθούν και να αναδειχθούν, με την προϋπόθεση ότι υπάρχουν και οι κατάλληλες υποδομές. Η Κορινθία αποτελεί ένα τόπο με πλούσια πολιτιστική παράδοση και ιστορία που ανατρέχει στο βάθος των αιώνων. Μια παράδοση στην οποία οι πολίτες της πρέπει να είναι ενεργοί μέτοχοι, γνωρίζοντάς την μέσα από τα εκθέματα των Μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων, προκειμένου οι ίδιοι να αποτελέσουν φορείς διάδοσής τους στους επισκέπτες και στις νεώτερες γενναίες.
Στο πλαίσιο αυτό θα ήθελα για άλλη μια φορά να επισημάνω την ανάγκη της επιστροφής των δύο κούρων της Τενέας, στη γενέθλια γη της Κορινθίας, ώστε να εκτεθούν στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου, το οποίο διαθέτει τις κατάλληλες υποδομές προκειμένου να υποστηρίξει πλήρως την έκθεση και προβολή των σημαντικών αυτών πολιτιστικών θησαυρών.
Θεωρώ ότι η συγκεκριμένη ημέρα πρέπει να αποτελέσει για όλους μας ένα ερέθισμα προκειμένου να έρθουμε σε επαφή και να κατανοήσουμε την τεράστια κληρονομιά που διαθέτουμε, την οποία πρέπει, όχι μόνο να παθητικά να θαυμάζουμε, αλλά και ενεργά να διαφυλάξουμε. Τα Μουσεία αποτελούν τον θεματοφύλακα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, έναν φάρο γνώσης και διατήρησης της ταυτότητάς μας.

Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας

Διαβάστε περισσότερα
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ 18 Μαΐ 2011
0 ΣΧΟΛΙΑ
categories: | | edit post


Μετά από διαμαρτυρίες πολλών πολιτών της Κορινθίας, σχετικά με το ζήτημα που έχει ανακύψει τους τελευταίους μήνες με τη γη υψηλής παραγωγικότητας, η Βουλευτής κα. Κατερίνα Φαρμάκη προέβη σε επανειλημμένες συναντήσεις και συνομιλίες με τις πολιτικές ηγεσίες των Υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, προκειμένου να ξεκαθαρίσει η σύγχυση που είχε δημιουργηθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση (αριθμ.168040/3-9-2010), με την οποία ορίστηκαν τα κριτήρια για τον καθορισμό της Γης Υψηλής Παραγωγικότητας.
Από τις επαφές και τις συζητήσεις με τους αρμοδίους Υπουργούς η κα.Φαρμάκη έλαβε τις ακόλουθες διευκρινήσεις:
Έχει ήδη εκδοθεί μια νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση (αριθμ.073710/4-3-2011), στην οποία αναφέρεται ρητώς και διευκρινίζεται ότι η ΚΥΑ του 2010 εκδόθηκε αποκλειστικά και μόνο για να χρησιμοποιηθεί ως βάση από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για τον καθορισμό των γεωγραφικών ορίων (χαρτών ζωνών) της γης υψηλής παραγωγικότητας σε όλη τη χώρα.
Παράλληλα έχει σταλεί προς όλους τους συμβολαιογραφικούς συλλόγους, αναφορά, η οποία διευκρινίζει ότι δεν χρειάζεται πλέον να ζητούν πιστοποιητικό καθορισμού γης υψηλής παραγωγικότητας στις μεταβιβάσεις αγροτεμαχίων. Σχετικές διευκρινήσεις έχουν δοθεί και στις κατά τόπους Διευθύνσεις Αγροτικής Ανάπτυξης.
Με βάση τα παραπάνω, αποσαφηνίζεται πλέον μια αίολη κατάσταση που ταλαιπωρούσε πολίτες, υπηρεσίες, μηχανικούς και συμβολαιογράφους. Πιο συγκεκριμένα, ξεκαθαρίζει το πλαίσιο αναφορικά με τα αναγκαία πιστοποιητικά που πρέπει να ζητούν οι συμβολαιογράφοι και γίνεται σαφές ότι δεν απαιτείται η χορήγηση πιστοποιητικού από τις κατά τόπους Διευθύνσεις Αγροτικής Ανάπτυξης για τον χαρακτηρισμό του κάθε αγροτεμαχίου. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η περίπτωση, όπου γίνεται κατάτμηση των αγροτεμαχίων, για την οποία χρειάζεται σχετικό πιστοποιητικό για τη γη υψηλής παραγωγικότητας.
Αναμφίβολα, η διατήρηση και η διαφύλαξη της γης υψηλής παραγωγικότητας από δράσεις και χρήσεις που αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία της υπαίθρου, αποτελεί αναντίρρητη ανάγκη. Πλην όμως απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου είναι η διαμόρφωση των χαρτών ζωνών της γεωργικής γης υψηλής παραγωγικότητας, με βάσει τα σημερινά δεδομένα, που φαίνεται ότι μέχρι το τέλος του έτους θα γίνει και πράξη. Η ολοκλήρωση των χαρτών ζωνών μαζί με τα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια των πόλεων και τα ΣΧΟΑΠ των οικισμών θα ολοκληρώσουν το χωροταξικό σχεδιασμό της χώρας και τις χρήσεις γης, απαραίτητα εργαλεία για την σωστή ανάπτυξη και διαφύλαξη της εικόνας του περιαστικού χώρου.

Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας

Διαβάστε περισσότερα
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ 13 Μαΐ 2011
0 ΣΧΟΛΙΑ
categories: | | edit post


Υπεγράφη την Παρασκευή (06/05/2011) από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κ. Σκανδαλίδη, τροποποιητική απόφαση της υπ αριθμ. 309891/21-12-2010 Κ.Υ.Α. που αφορά την διαδικασία υποβολής της Ενιαίας Δήλωσης Καλλιέργειας / Εκτροφής και τον καθορισμό της ασφαλιζόμενης αξίας και της ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς φυτικού και ζωικού κεφαλαίου.

Με την τροποποιητική αυτή απόφαση επέρχονται ορισμένες ευνοϊκές αλλαγές για τους παραγωγούς, οι σημαντικότερες των οποίων είναι οι ακόλουθες:

Απαλλάσσονται από την καταβολή ασφαλιστικής εισφοράς οι μικροπαραγωγοί εφόσον η συνολική ασφαλιστική εισφορά που τους αναλογεί δεν υπερβαίνει τα 20 ευρώ. Σε περίπτωση που η εισφορά έχει καταβληθεί επιστρέφεται στο λογαριασμό που έχει δηλώσει ο παραγωγός στο σχετικό έντυπο της Ενιαίας Δήλωσης / Καλλιέργειας Εκτροφής (προσθήκη παραγράφου 5 στο άρθρο 6της ΚΥΑ 309891/2010).

Παρέχεται στον παραγωγό η δυνατότητα να αυξομειώνει την ασφαλιζόμενη αξία της παραγωγής του σε ένα εύρος ποσοστού +/- 20% από τις ορισθείσες στην αρχική απόφαση μέσες ποσότητες παραγωγής σε επίπεδο νομού και συνεπώς να διαμορφώνει αντίστοιχα και την ασφαλιστική εισφορά που του αναλογεί. Η αύξηση ή η μείωση της ασφαλιζόμενης αξίας της φυτικής παραγωγής κατανέμεται ισομερώς στο σύνολο των αγροτεμαχίων του ασφαλισμένου (προσθήκη παραγράφου 4 στο άρθρο 5 της ΚΥΑ 309891/2010).
Παρέχεται επίσης η ευχέρεια στους παραγωγούς να καταβάλλουν την ασφαλιστική εισφορά σε μηνιαίες δόσεις. Ο αριθμός των δόσεων δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 4, και το ποσό που αντιστοιχεί σε κάθε δόση δεν μπορεί να είναι κατώτερο των 200 ευρώ. Η πρώτη δόση καταβάλλεται με την έγκριση της σχετικής αίτησης, ενώ η τελευταία δεν θα μπορεί να καταβληθεί πέραν του Νοεμβρίου 2011. Στην περίπτωση που ο παραγωγός εξουσιοδοτήσει τον ΕΛ.Γ.Α. να παρακρατήσει την οφειλόμενη ασφαλιστική εισφορά του από απαίτησή του από το Δημόσιο, και η απαίτηση αυτή του καταβληθεί τμηματικά, τότε και η αντίστοιχη εισφορά του ΕΛ.Γ.Α. θα παρακρατηθεί τμηματικά και αναλογικά (προσθήκη παραγράφου 4 στο άρθρο 6 της ΚΥΑ 309891/2010).


ΠΗΓΗ: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
http://www.minagric.gr/greek/press/2011/05/greek100511.shtml

Διαβάστε περισσότερα
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ 12 Μαΐ 2011
0 ΣΧΟΛΙΑ
categories: | | edit post


Με έκπληξη διάβασα τα σχόλια σε blog του νομού μας (http://agriada.blogspot.com/2011/05/blog-post_10.html) αναφορικά με το Δελτίο Τύπου που εξέδωσα για την μεταβίβαση της Περιφερειακής Αγοράς Λεχαίου στην ΑΤΕ. Πραγματικά θα ήθελα να εκφράσω την ειλικρηνή μου απορία ως προς το περιεχόμενο των σχολίων, τα οποία ουδεμία σχέση φαίνεται να έχουν με το Δελτίο Τύπου, αλλά και με την πραγματικότητα γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα.
Ως εκ τούτου μόνο θετικά μπορεί να αξιολογηθεί το γεγονός ότι υπάρχει η παραπομπή στο blog μου όπου φιλοξενείται το σχετικό κείμενο, όπως και λοιπά Δελτία Τύπου γύρω από το ζήτημα, ώστε ο κάθε αναγνώστης να είναι σε θέση να σχηματίσει μια πλήρη εικόνα. Παρ’ όλα αυτά θεωρώ χρεός μου να προχωρήσω στις ακόλουθες διευκρινήσεις προκειμένου να μην αιωρείται καμία απολύτως αμφιβολία για το περιεχόμενο των δηλώσεων μου:
1) Σε απάντηση της ερώτησής μου (11021/3.6.10) σχετικά με την Περιφερειακή Αγορά το Υπουργείο Οικονομικών αναφέρει ότι: το ακίνητο, με τα επ’ αυτού ανεγερθέντα κτίσματα και τις εγκαταστάσεις, μεταβιβάζεται μετά το πέρας της εκκαθαρίσεως κατά κυριότητα και κατά ποσοστό 100% στην ΑΤΕ Α.Ε., έναντι και σε μερική εξόφληση οφειλής της ΣΚΟΠ προς αυτήν (παρ.13 άρθρο 4 Ν.2732/99). Σύμφωνα με την παραπάνω διάταξη, η ΑΤΕ ΑΕ ορίζεται ως ο δικαιούχος του ακινήτου ως αποτέλεσμα των χρεών που είχαν δημιουργηθεί από το προηγούμενο καθεστώς εκμετάλλευσης των εγκαταστάσεων προς την τράπεζα. Ως εκ τούτου δεν αντιλαμβάνομαι την επιφύλαξη που εκφράστηκε ως προς το ποιος είναι ο δικαιούχος.
2) Η ικανοποίηση που εκφράζω μέσα από το συγκεκριμένο δελτίο τύπου δεν προκύπτει από την απόδοση του ακινήτου στην ΑΤΕ ΑΕ συγκεκριμένα, αλλά προέρχεται από το γεγονός ότι πλέον ξεκαθαρίζει το καθεστώς ιδιοκτησίας του συγκεκριμένου ακινήτου, το οποίο μέχρι τώρα παρέμενε μετέωρο και συνεπώς το ακίνητο ανεκμετάλλευτο. Η κατάσταση αυτή θα διαιωνίζονταν, γιατί κανένας δεν θα μπορούσε, ούτε να προτείνει πόσο μάλλον να υλοποιήσει την οποιαδήποτε αξιοποίηση των συγκεκριμένων εγκαταστάσεων. Μετά την έκδοση της ΚΥΑ, θα ξέρουμε πλέον όλοι σε ποιόν πρέπει να απευθυνθούμε για την αξιοποίηση του συγκεκριμένου χώρου.
3) Αναφορικά με την περαιτέρω αξιοποίηση των εγκαταστάσεων, μετά και την ολοκλήρωση των απαιτούμενων διαδικασιών, δεν είμαι σε θέση να κάνω την οποιαδήποτε πρόβλεψη. Εκείνο όμως που με σαφήνεια γνωρίζω είναι ότι προσφέρεται η συγκεκριμένη δυνατότητα, ώστε οι ενδιαφερόμενοι φορείς (όπως η Περιφέρεια και ο Δήμος) να καταθέσουν συγκεκριμένες προτάσεις.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω θα ήθελα να διευκρινίσω για ακόμα μία φορά ότι κύριο μέλημα μου είναι να δρομολογηθούν οι εξελίξεις για την αξιοποίηση των συγκεκριμένων εγκαταστάσεων και όχι να συντηρείται μια αίολη κατάσταση, που σαφώς δεν έχει να προσφέρει τίποτα στην τοπική κοινωνία.
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας

Διαβάστε περισσότερα
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ
0 ΣΧΟΛΙΑ
categories: | | edit post


Ένα πολύ σημαντικό νομοσχέδιο συζητείται αυτήν την εβδομάδα στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, που μετέχει η βουλευτής Κορινθίας του ΠΑΣΟΚ κα Κατερίνα Φαρμάκη- Γκέκη.
Ένα νομοσχέδιο που αφορά μεταξύ άλλων στην απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης των μεταποιητικών επιχειρήσεων χαμηλής και μέσης όχλησης στη χώρα μας.
Κύριος στόχος είναι η σημαντική βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, προκειμένου η χώρα μας να καταστεί ελκυστικός προορισμός για επενδυτικά κεφάλαια, δημιουργώντας συνεπακόλουθα πλούτο και νέες θέσεις εργασίας:
Ειδικότερα προβλέπεται:
• Τυποποιούνται οι περιβαλλοντικοί όροι για τις δραστηριότητες χαμηλής και μέσης όχλησης και ενσωματώνονται στην άδεια εγκατάστασης, απαλλάσσοντας τον ενδιαφερόμενο από την υποχρέωση έκδοσης Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων,
• Προβλέπεται πλέον σαφώς, ότι για τις μεταποιητικές και συναφείς δραστηριότητες, με την παρέλευση της προβλεπόμενης προθεσμίας για την έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων τεκμαίρεται ως θετική η σχετική αίτηση
• Η δυνατότητα λειτουργίας ως Αδειοδοτουσών Αρχών –πέραν των οικείων Περιφερειακών Ενοτήτων- και των κατά τόπους Επιμελητήριων της χώρας μας, όπως επίσης και του Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, με ισοδύναμους μηχανισμούς με στόχο την επιτάχυνση της αδειοδοτικής διαδικασίας και την αύξηση των σημείων επεξεργασίας των αιτημάτων.
• Τέλος, σημαντικό ρόλο προς την επίτευξη της εν λόγω επιτάχυνσης και απλοποίησης των προβλεπόμενων διαδικασιών, αναμένεται ακόμη να διαδραματίσει η κατά το δυνατόν προτυποποίηση των απαιτήσεων της γενικότερης διαδικασίας αδειοδότησης. Έτσι σε σύγκριση με την ισχύουσα διαδικασία θα υπάρξει μείωση των απαιτούμενων αιτήσεων, δικαιολογητικών και μελετών, καθιστώντας έτσι δυνατό τον καλύτερο συγχρονισμό υποβολής των ανωτέρω δικαιολογητικών, καθώς και τον καλύτερο προγραμματισμό εκ μέρους του επενδυτή των επιθεωρήσεων που απαιτούνται για τη λήψη της άδειας λειτουργίας της επιχείρησης.
Για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο η βουλευτής κα Φαρμάκη τοποθετήθηκε λέγοντας τα ακόλουθα: «Με το παρόν νομοσχέδιο βάζουμε ένα οριστικό τέλος στις γραφειοκρατικές και χρονοβόρες διαδικασίες που για δεκαετίες εγκλώβιζαν τις επενδυτικές πρωτοβουλίες στη χώρα μας. Πλέον απλουστεύονται οι απαιτούμενες διαδικασίες για την ίδρυση βιοτεχνικών και βιομηχανικών επιχειρήσεων, καθιστώντας τη χώρα μας ελκυστική επενδυτικά και δημιουργώντας νέες δυνατότητες ανάπτυξης»

Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας

Διαβάστε περισσότερα
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ 11 Μαΐ 2011
0 ΣΧΟΛΙΑ
categories: | | edit post



Αναγνωρίζοντας το δίκαιο του αιτήματος των παραγωγών του νομού μας, ο ΕΛΓΑ με την συνδρομή της Περιφέρειας Πελοποννήσου προχωρά, στην επανεξέταση των αποζημιώσεων για τις ζημιές από τις βροχοπτώσεις στις αμπελοκαλλιέργειες την περίοδο Σεπτεμβρίου- Οκτωβρίου 2009.
Όπως είχε τονίσει σε σχετική του δήλωση και ο αρμόδιος Υπουργός κος Κ. Σκανδαλίδης, το θέμα θα επανεξεταζόταν προκειμένου να ρυθμιστεί με τον δικαιότερο για τους παραγωγούς τρόπο και να αποζημιωθούν, αναγνωρίζοντας παράλληλα την αρχική λανθασμένη εκτίμηση στον τρόπο καταβολής των αποζημιώσεων.
Κατόπιν τούτων ο διοικητής του ΕΛΓΑ κ. Σαρρής ακολούθησε την προβλεπόμενη διαδικασία και προχώρησε σε προσφυγή (αριθμ.183/11-4-2011) κατά των πορισμάτων των εκτιμήσεων των ζημιών στις αμπελοκαλλιέργειες από τις προαναφερθείσες βροχοπτώσεις.
Την όλη διαδικασία πλέον αναλαμβάνει η Περιφέρεια Πελοποννήσου, η οποία προχώρησε στην σύσταση τριμελούς επιτροπής για την επανεξέταση των ενστάσεων. Η Επιτροπή αυτή, αποτελούμενη από δύο γεωπόνους της Περιφέρειας Πελοποννήσου και έναν από τον ΕΛΓΑ, θα αποφανθεί για την κατανομή των αποζημιώσεων. Το γεγονός ότι ζητήθηκε η συνδρομή γεωπόνων από την Περιφερειακή Ενότητα Κορινθίας είναι ιδιαιτέρως σημαντικό, καθώς καταδεικνύει την αναγκαιότητα για λεπτομερή γνώση και επαφή με το συγκεκριμένο πρόβλημα και τις τοπικές ιδιαιτερότητες που το πλαισιώνουν.
Ως βουλευτής του νομού μας, εκφράζω την ικανοποίησή μου για την συγκεκριμένη εξέλιξη, καθώς πλέον δρομολογείται η επίλυση ενός πολύ σημαντικού προβλήματος, το οποίο εδώ και πολλούς μήνες παρέμενε εκκρεμές, δημιουργώντας αρνητικό αντίκτυπο στους αμπελοκαλλιεργητές της περιοχής μας. Όπως είχε τονιστεί και δια στόματος του αρμόδιου Υπουργού, πρόθεση της κυβέρνησης είναι να διορθωθεί το συγκεκριμένο διοικητικό λάθος και να καταβληθούν εν τέλει οι αποζημιώσεις στους δικαιούχους παραγωγούς.


Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας

Διαβάστε περισσότερα
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ 10 Μαΐ 2011
0 ΣΧΟΛΙΑ
categories: | | edit post


Το ζήτημα του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της Περιφερειακής αγοράς Λεχαίου ξεκαθαρίζει και πλέον δρομολογούνται οι ενέργειες από τους εμπλεκόμενους φορείς προκειμένου να αποδοθεί στην Αγροτική Τράπεζα Ελλάδος. Σε επικοινωνία που είχε η βουλευτής κα. Κατερίνα Φαρμάκη με την Διοίκηση της ΑΤΕ, πληροφορήθηκε ότι διαμορφώνεται το σχέδιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, με την οποία θα ολοκληρωθεί η μεταβίβαση του χώρου και των υποδομών της Περιφερειακής Αγοράς στο νόμιμο δικαιούχο, βάσει των διατάξεων της παρ.13 του άρθρου 4 του ν.2732/99.
Η εξέλιξη αυτή μόνο θετικά μπορεί να αξιολογηθεί, καθώς μέσα στην αρνητική αυτή οικονομική συγκυρία, προσφέρεται μια νέα αναπτυξιακή προοπτική για τον νομό μας. Κατόπιν πολλών και επίπονων προσπαθειών ξεκαθαρίζει το ιδιοκτησιακό καθεστώς της Περιφερειακής Αγοράς Λεχαίου, βάζοντας τέλος σε μια κατάσταση στασιμότητας και υποβάθμισης, που λειτουργούσε εις βάρος της τοπικής κοινωνίας.
Η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας της χώρας μας, αποτελεί βασική προτεραιότητα της οικονομικής μας πολιτικής. Δεν μπορούμε να αφήνουμε άλλο την περιουσία του ελληνικού δημοσίου και κατ’ επέκταση του ελληνικού λαού αναξιοποίητη, εξαιτίας γραφειοκρατικών και νομικών κολλημάτων. Η οικονομική συγκυρία που βιώνουμε δεν αφήνει άλλα περιθώρια καθυστερήσεων και ολιγωριών. Η δημόσια περιουσία μπορεί και πρέπει να δώσει μια νέα ώθηση στην δοκιμαζόμενη ελληνική οικονομία.
Προσωπικά, θα ήθελα να εκφράσω την έντονη ικανοποίησή μου για την συγκεκριμένη εξέλιξη. Ως εκπρόσωπος του νομού Κορινθίας τους τελευταίους 19 μήνες είχα επανειλημμένα θέσει το ζήτημα στο ελληνικό κοινοβούλιο, πιέζοντας προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση και την επίλυση του τόσο σημαντικού προβλήματος του ιδιοκτησιακού καθεστώτος.
Το επόμενο στοίχημα πλέον είναι να υπάρξει ένας συγκεκριμένος σχεδιασμός για την κατάλληλη αξιοποίηση προς όφελος των πολιτών και της κοινωνίας.


Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας

Διαβάστε περισσότερα
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ 5 Μαΐ 2011
0 ΣΧΟΛΙΑ
categories: | | edit post


Με αφορμή την επικείμενη αναστολή λειτουργίας του γραφείου συναλλαγών της Εθνικής Τράπεζας στο Δερβένι Κορινθίας, θα ήθελα να αναφερθώ σε μια σειρά από ζητήματα που σχετίζονται με τις επικείμενες αλλαγές στην τραπεζική αγορά και τον αντίκτυπό τους στις τοπικές κοινωνίες.
Σύσσωμος ο τραπεζικός κλάδος της χώρας έχει προχωρήσει σε μια γενικότερη αναδιάρθρωση του τρόπου λειτουργίας του. Η κίνηση αυτή είναι αυτονόητη αν συνυπολογίσουμε, ότι αναφερόμαστε σε μια τραπεζική αγορά κατακερματισμένη, σε πολλές και μικρές επιχειρήσεις (για τα δεδομένα τουλάχιστον της υπόλοιπης Ευρώπης), οι οποίες είναι δύσκολο να ανταποκριθούν στα υφιστάμενα οικονομικά δεδομένα. Παράλληλα δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι ένα μεγάλο κομμάτι της συγκεκριμένης αγοράς εξαρτάται ιδιοκτησιακά από το κράτος, παρουσιάζοντας αντίστοιχα χαρακτηριστικά μ’ αυτά τα οποία αναπτύχθηκαν στον ελληνικό δημόσιο τομέα τις τελευταίες δεκαετίες.
Είναι δεδομένο άλλωστε, ότι η οικονομική κρίση επηρεάζει άμεσα τον τραπεζικό τομέα της χώρας μας. Οι αλλαγές που δρομολογούνται –ή και που έχουν ήδη δρομολογηθεί- δεν εμπίπτουν αποκλειστικά στη διακριτική ευχέρεια των τραπεζικών επιχειρήσεων. Αντίθετα συνιστούν μέρος ενός ευρύτερου πλέγματος πολιτικών που καλούνται να εφαρμόσουν υπό το καθεστώς της δανειοδότησής τους και από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Η στοχοθεσία εν προκειμένω είναι να διαμορφωθεί ένας τραπεζικός τομέας, ο οποίος θα είναι υγιής και ικανός να συμβάλλει στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας, μέσω της υποστήριξης των ελληνικών νοικοκυριών και επιχειρήσεων.
Ήδη οι περισσότερες εμπορικές τράπεζες έχουν προχωρήσει στην εφαρμογή συγκεκριμένων σχεδίων για τη μείωση του κόστους τους. Μεταξύ άλλων έχουν υιοθετηθεί μέτρα, όπως η μετεγκατάσταση καταστημάτων σε άλλα κτίρια με χαμηλότερο λειτουργικό κόστος, η αναδιαπραγμάτευση ενοικίων και προμηθειών, αλλά και η μείωση των δαπανών για την προώθηση τραπεζικών προϊόντων. Παρ’ όλα αυτά το μέτρο εκείνο, το οποίο έχει συζητηθεί περισσότερο είναι το κλείσιμο υποκαταστημάτων σε διάφορες περιοχές, υπό το πρίσμα και των επερχόμενων συγχωνεύσεων.
Στην περίπτωση του γραφείου συναλλαγών στο Δερβένι, έχουν αναφερθεί διάφορες αιτίες για τη συγκεκριμένη επιλογή, όπως ο μικρός αριθμός συναλλαγών και το υψηλό λειτουργικό κόστος της τράπεζας. Επιπρόσθετα, ως αιτία προβάλλει το γεγονός ότι στο Δερβένι δεν υπάρχουν επαρκείς συνθήκες προστασίας του καταστήματος, λόγω και του ότι δεν υπάρχει αστυνομικό τμήμα στην περιοχή. Ο παράγοντας αυτός λαμβάνεται υπόψη επειδή έχουν σημειωθεί ληστείες σε υποκαταστήματα περιοχών όπου δεν υπάρχει επαρκής αστυνομική φύλαξη, όπως συνέβη το τελευταίο διάστημα στα υποκαταστήματα του Διακοπτού και της Αιγείρας, διακινδυνεύοντας την ασφάλεια υπαλλήλων και συναλλασσόμενων.
Παρ’ όλα αυτά, είναι ανάγκη οι αποφάσεις αυτές να λαμβάνονται και με ορισμένα πρόσθετα κριτήρια, λόγω και της σημασίας που οι τράπεζες διαδραματίζουν για μια τοπική κοινωνία. Αποτελεί γεγονός ότι η χώρα μας έχει δύσβατη μορφολογία, χωρίς αναπτυγμένες κρατικές υποδομές. Η αποκοπή μέρους του πληθυσμού από χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες είναι πιθανό να αποτελέσει έναν επιπλέον ανασταλτικό αναπτυξιακό παράγοντα. Παράλληλα, δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε και το γεγονός, ότι η ελληνική οικονομία στηρίζεται σε ποσοστό που ξεπερνάει το 98% σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες δρουν σε τοπικό επίπεδο. Η έλλειψη προσφοράς τραπεζικών υπηρεσιών, μπορεί να δημιουργήσει για τις επιχειρήσεις αυτές πρόσθετα προβλήματα τόσο ως προς τις εναλλακτικές δυνατότητες που τους προσφέρονται όσο και ως προς την δυνατότητα άμεσης διεκπεραίωσης των υποθέσεων που τους αφορούν.
Θα ήταν σκόπιμο υπό το πρίσμα των επερχόμενων εξελίξεων στον τραπεζικό κλάδο, παρόμοια ζητήματα να ληφθούν σοβαρά υπόψη, προκειμένου οι εξελίξεις ενός τόσο σημαντικού τομέα της οικονομίας να μην επιφέρουν αλυσιδωτές αντιδράσεις και ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στις μικρές κοινωνίες. Ίσως η πιο δόκιμη λύση να ήταν ο τραπεζικός τομέας με τη συμμετοχή και του κράτους πριν τις όποιες αποφάσεις να λάβει σοβαρά υπόψη του τις συγκεκριμένες παραμέτρους.
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας

Διαβάστε περισσότερα
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ 4 Μαΐ 2011
0 ΣΧΟΛΙΑ
categories: | | edit post


Με αφορμή το ζήτημα που έχει προκύψει με την λήξη των συμβάσεων των εργαζομένων μερικής απασχόλησης στους δήμους όλης της επικράτειας, η βουλευτής κα Κατερίνα Φαρμάκη επικοινώνησε με το αρμόδιο Υπουργείο Εσωτερικών, προκειμένου να λάβει τις απαραίτητες διευκρινήσεις.
Η βουλευτής έλαβε την διαβεβαίωση, ότι άμεσα το θέμα θα ρυθμιστεί θετικά για τους συμβασιούχους προκειμένου να συνεχίσουν να εργάζονται κανονικά στους δήμους τους οποίους υπηρετούσαν, μέχρι την συμπλήρωση 18 μηνών, όπως προβλεπόταν αρχικά.
Η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα θετική, δεδομένου του γεγονότος ότι οι εργαζόμενοι οι οποίοι πρόσφεραν τις υπηρεσίες τους κατά τον τελευταίο χρόνο, θα εξακολουθήσουν να εργάζονται κανονικά στους δήμους, χωρίς διακοπή της εργασιακής τους σχέσης έως και την συμπλήρωση 18 μηνών. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται από την κυβέρνηση ότι οι νέοι ενισχυμένοι δήμοι που προέκυψαν από τον «Καλλικράτη», θα έχουν στη διάθεσή τους επαρκές προσωπικό, προκειμένου να ανταποκριθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις νέες τους αρμοδιότητες.

Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας

Διαβάστε περισσότερα
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ 3 Μαΐ 2011
0 ΣΧΟΛΙΑ
categories: | | edit post


Η Βουλευτής κα. Κατερίνα Φαρμάκη-Γκέκη μιλώντας στη Βουλή για τη σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής για τον πρώην υπουργό κ. Άκη Τσοχατζόπουλο με την κατηγορία της παθητικής δωροδοκίας και διακίνησης μαύρου χρήματος ,τόνισε την αναγκαιότητα να διερευνηθούν όλα τα δεδομένα επισταμένως , ώστε να καταλογιστούν ευθύνες και να σταλεί σαφές μήνυμα στους πολίτες ότι δεν θα υπάρξει καμία ανοχή και για κανέναν.
Τα βασικά σημεία της ομιλίας της έχουν ως εξής:
« Η κρίση που διέρχεται η χώρας μας δεν είναι αποκλειστικά οικονομική και κοινωνική, αλλά και πολιτική. Μια κρίση η οποία εκφράζεται από την γενικευμένη δυσπιστία των πολιτών έναντι του θεσμού των πολιτικών κομμάτων και των εκπροσώπων του.
Δυστυχώς δεν μπορεί να αμφισβητηθεί πως το πολιτικό μας σύστημα αμαυρώθηκε επανειλημμένα τα τελευταία χρόνια. Σκάνδαλα, μίζες, κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος, καθεστωτικές νοοτροπίες και κακοδιαχείριση, αποτελούσαν ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ημερήσιας θεματολογίας.
Το χειρότερο όμως απ’ όλα ήταν το γεγονός ότι ως πολιτικοί και κόμματα δεν μπορέσαμε ή και δεν θελήσαμε, να ελέγξουμε, να απολείψουμε και να τιμωρήσουμε τις συγκεκριμένες πρακτικές. Απέναντι στα φαινόμενα αυτά, το μόνο που έχουμε να αντιπαραβάλλουμε, είναι ένας κατάπτυστος νόμος περί ευθύνης υπουργών, σκόπιμες και μεθοδευμένες πρακτικές για την παραγραφή των αδικημάτων, όπως το κλείσιμο της Βουλής που χρησιμοποίησε η κυβέρνηση της Ν.Δ. στην περίπτωση του σκανδάλου του Βατοπεδίου και αδιέξοδες εξεταστικές επιτροπές που έχουν οδηγήσει τελικά στην ατιμωρησία των υπευθύνων.
Οι 112 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, μέσω της πρότασης για σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής για την προμήθεια των υποβρυχίων τύπου 214 την περίοδο 2000, στέλνουν ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση.
Πλέον φαινόμενα διαπλοκής, αδιαφάνειας και κακοδιαχείρισης δεν θα γίνουν ανεκτά, ανεξάρτητα του ποιοι εμπλέκονται, σε ποιο κόμμα ανήκουν και ποια είναι η πολιτική τους διαδρομή.
Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι στην περίπτωση της σύμβασης των υποβρυχίων στήθηκε ένα γλέντι πολλών εκατομμυρίων και μια μεθοδευμένη προσπάθεια προκειμένου, όλοι οι εμπλεκόμενοι να πλουτίσουν εις βάρος του ελληνικού δημοσίου και του ελληνικού λαού.
Εταιρείες συμβούλων, δικηγορικά γραφεία του εξωτερικού, off shore εταιρείες, είναι μόνο ορισμένα από τα μέσα που επιλέχθηκαν ώστε να κινηθούν υπογείως, μίζες δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. Μίζες που όχι μόνο επηρέασαν την διαφάνεια διεξαγωγής της διαδικασίας, αλλά που εντάχθηκαν στο τελικό κόστος της σύμβασης, εκτοξεύοντας στα ύψη το αντίτιμο αγοράς των συγκεκριμένων υποβρυχίων.
Αρκεί απλά να κοιτάξουμε το κόστος αγοράς, άλλων χωρών για το συγκεκριμένο εξοπλισμό, ώστε να καταλάβουμε το μέγεθος της κακοδιαχείρισης και της κλοπής των χρημάτων του ελληνικού λαού
Φτάσαμε κυρίες και κύριοι, στο σημείο να προμηθευόμαστε στρατιωτικό εξοπλισμό δισεκατομμυρίων ευρώ μέσα από απευθείας αναθέσεις, χωρίς να τηρούνται στοιχειώδεις διαδικασίες διαφάνειας. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά δίναμε τεράστιες προκαταβολές για εξοπλισμό που θα παραλαμβάναμε μετά από 10 χρόνια, ενώ κατά την διάρκειά τους υπήρξαν τροποποιήσεις των συμβάσεων οι οποίες επιβάρυναν ακόμα περισσότερο το ελληνικό δημόσιο.
Δεν χωράει καμία απολύτως αμφιβολία, ότι εκτός από τον κ. Τσοχατζόπουλο υπάρχουν και τεράστιες πολιτικές, ηθικές και ποινικές ευθύνες, όλων εκείνων οι οποίοι συμμετείχαν στο ΚΥΣΕΑ εκείνης της κατ’ ανάθεση απόφασης και οι οποίοι δεν στάθηκαν στο ύψος των ευθυνών τους.
Για μας κυρίες και κύριοι συνάδελφοι η ανοχή που οι προηγούμενες κυβερνήσεις επέδειξαν σε τέτοια φαινόμενα, ανήκουν στο παρελθόν. Τώρα είναι η ώρα να αποδείξουμε σ’ όλους τους πολίτες ότι τέτοια φαινόμενα δεν πρόκειται να γίνουν ανεκτά.
Τώρα είναι η ώρα, να αποδείξουμε όλες οι πτέρυγες της βουλής ότι δεν θέλουμε να συγκαλύψουμε, δεν θέλουμε να παραγράψουμε, ούτε και θέλουμε να μείνουν ατιμώρητοι όσοι δεν τίμησαν την εντολή των πολιτών για σεβασμό στο δημόσιο συμφέρον αυτής της χώρας.
Αυτό είναι το καθολικό αίτημα των ελλήνων πολιτών που καλούνται με μεγάλες θυσίες και από το υστέρημά τους να ανατάξουν την οικονομία και να βγάλουν τη χώρα από την κρίση.»




Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας

Διαβάστε περισσότερα
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ 29 Απρ 2011
0 ΣΧΟΛΙΑ
categories: | | edit post


Διαβάστε περισσότερα
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ 20 Απρ 2011
0 ΣΧΟΛΙΑ
categories: | | edit post


Οι αναπτυξιακές δυνατότητες που προσφέρουν ο τουρισμός και ο πολιτισμός, για την Περιφέρεια Πελοποννήσου, βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης των τοπικών φορέων με τον Υπουργό Πολιτισμού. Η Βουλευτής κα. Κατερίνα Φαρμάκη-Γκέκη, παρευρέθηκε στη συζήτηση και τοποθετήθηκε για μια σειρά σχετικών ζητημάτων που απασχολούν το Νομό Κορινθίας και την Περιφέρειας Πελοποννήσου εν γένει. Τα κυριότερα σημεία της ομιλίας της έχουν ως εξής:
«Κύριε Υπουργέ,
Κατ’ αρχάς θα ήθελα να σας καλωσορίσω στην Περιφέρειά μας και να σας συγχαρώ για την πρωτοβουλία που έχετε αναλάβει, για μια ανοιχτή διαβούλευση με το σύνολο των Περιφερειών της χώρας, σε θέματα του Υπουργείου σας. Στο πλαίσιο αυτό θα ήθελα να αναφερθώ σε μια σειρά από ζητήματα που άπτονται του χαρτοφυλακίου σας και τα οποία έχουν εξαιρετική σημασία για το Νομό Κορινθίας, αλλά και για την περιφέρεια Πελοποννήσου εν γένει.
Κατ’ αρχάς σ’ ότι αφορά το ζήτημα της διοικητικής μεταρρύθμισης στο χώρο του πολιτισμού με βάση τη φιλοσοφία του «Καλλικράτη». Ορθώς έχει αναφερθεί από το Υπουργείο ότι η στόχευση θα πρέπει να είναι η δημιουργία ενός «πολιτιστικού Καλλικράτη», η διαχείριση δηλαδή από τις τοπικές κοινωνίες, ενός μεγάλου μέρους του πολιτιστικού τους πλούτου. Οι τοπικές αυτοδιοικήσεις έχουν την γνώση και την ικανότητα -ειδικά μέσω της διοικητικής μεταρρύθμισης που υλοποιήθηκε- να διαχειριστούν με επιτυχία τέτοιες καταστάσεις.
Επιπλέον, στις επισκέψεις σας σε άλλες περιφέρειες της Ελλάδας, ανακοινώσατε την παραχώρηση εκτάσεων και εγκαταστάσεων που υπάγονταν στα Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα, στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Είναι γεγονός ότι σε πολλές περιπτώσεις τα ακίνητα και οι εκτάσεις αυτές δεν έτυχαν καμίας ή έτυχαν περιορισμένης αξιοποίησης, ζημιώνοντας πολλαπλά το κράτος και περιορίζοντας τις δυνατότητες ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών.
Σ’ ότι αφορά στον τομέα του Τουρισμού, νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε πως η Πελοπόννησος είναι από τις πλέον ανεπτυγμένες τουριστικά περιοχές της Ηπειρωτικής Ελλάδας, προσφέροντας τεράστιες δυνατότητες τόσο για χειμερινές όσο και για καλοκαιρινές αποδράσεις. Το πρόγραμμα «πράσινος τουρισμός» που εξαγγέλθηκε πριν λίγους μήνες κινείται προς την σωστή κατεύθυνση.
Πρέπει όμως –και εδώ είναι το μείζον- να αναπτυχθεί μια συλλογική και ολοκληρωμένη δέσμη πολιτικών, προκειμένου να εκμεταλλευτούμε και να αναπτύξουμε επαρκώς έναν τόσο σημαντικό τομέα της οικονομίας μας. Πρέπει να γίνουν στοχευμένες προσπάθειες, όπως είναι για παράδειγμα οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Δεν θα πρέπει άλλωστε να ξεχνάμε ότι ο εναλλακτικός τουρισμός είναι εκείνος που στηρίζεται στον πολιτισμό και τις τοπικές ιδιαιτερότητες και νομίζω ότι εκεί πρέπει να επικεντρώσουμε την προσοχή μας.
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως τα ζητήματα που θίγουμε έχουν τεράστια σημασία για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας μας. Πρέπει οι λύσεις που θα υιοθετηθούν να είναι οι πλέον στοχευμένες και βιώσιμες. Και σ’ αυτό ακριβώς το πλαίσιο θεωρώ πως η ισχυρή πλέον τοπική αυτοδιοίκηση πρέπει να βρει τον ρόλο που της αρμόζει.»
Επιπροσθέτως, ο κος Γερουλάνος στην ομιλία του μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στην καινούργια διοικητική μεταρρύθμιση του «Καλλικράτη» και στις νέες δυνατότητες που διανοίγονται για τις Περιφέρειες στον τομέα του τουρισμού και του πολιτισμού. Τόνισε την σπουδαιότητα που έχει για τους νομούς της Πελοποννήσου, η ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης πολιτικής στους συγκεκρμένους τομείς, προκειμένου να συνδυαστεί αποτελεσματικά το φυσικό κάλλος με τους αρχαιολογικούς χώρους.
Σύμφωνα με τον Υπουργό Πολιτισμού, ο κάθε νομός ξεχωριστά πρέπει να εκπονήσει το δικό του στρατηγικό σχεδιασμό με κύριο γνώμονα την ανάπτυξη ενός σχεδίου δράσης που θα συνδυάζει τις πολιτιστικές δραστηριοτήτες της κάθε περιοχής, με την αξιοποίηση των τοπικών ιδιαιτεροτήτων και την προσφορά σύγχρονων τουριστικών υπηρεσιών. Βασικό μέλημα αποτελεί η προσφορά στον επισκέπτη πολλαπλών επιλογών, οι οποίες θα αποτελέσουν κίνητρο όχι μόνο για την επίσκεψη και την διαμονή του στην περιοχή, αλλά και για την πραγματική εκμάθηση της πολιτιστικής της κληρονομιάς, των ηθών, των εθίμων, των φυσιολατρικών της δυνατοτήτων, καθώς και των γαστρονομικών της συνηθειών. Μ’ αυτόν τον τρόπο θα υλοποιηθεί ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό πλάνο σε δύο τόσο σημαντικούς τομείς για την Περιφέρεια Πελοποννήσου, η οποία διαθέτει πραγματικά τεράστιες δυνατότητες. Όπως αναφέρθηκε από τον κ. Γερουλάνο, το βασικότερο στοιχείο είναι ότι πλέον τον πρώτο λόγο έχουν οι τοπικές κοινωνίες, προκειμένου να ιεραρχήσουν οι ίδιες τις ανάγκες και τις προτεραιότητές τους.
Οι αποσπασματικές κινήσεις που υλοποιούνταν μέχρι τώρα αποδείχθηκαν στην πράξη αναποτελεσματικές και αντιαναπτυξιακές, σπαταλώντας ουσιαστικά πόρους και ανθρώπινο κεφάλαιο. Οι τοπικές κοινωνίες θα πρέπει να προχωρήσουν στις αναγκαίες διαβουλεύσεις προκειμένου να αναπτυχθεί μια άμεση και αποτελεσματική εμετάλλευση του πολιτιστικού τους πλούτου και των τουριστικών δυνατοτήτων που διαθέτουν.


Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας

Διαβάστε περισσότερα
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ 19 Απρ 2011
0 ΣΧΟΛΙΑ
categories: | | edit post


Η Βουλευτής κα. Κατερίνα Φαρμάκη-Γκέκη, ως Εισηγήτρια του ΚΤΕ Περιβάλλοντος, επιλέχθηκε για να απευθύνει ερωτήματα προς τον Επίτροπο Περιβάλλοντος κ. Janez Potocnik, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στο ελληνικό κοινοβούλιο.
Ο κ. Potocnik σε ειδική συνεδρίαση, ενημέρωσε τους βουλευτές για θέματα περιβαλλοντικής πολιτικής και απάντησε σε ερωτήσεις για την προστασία του περιβάλλοντος και την πράσινη ανάπτυξη.
Οι ερωτήσεις που απεύθυνε η κα Φαρμάκη, καθώς και οι απαντήσεις του Ευρωπαίου Επιτρόπου έχουν ως εξής:

«Αξιότιμε κ. Potocnik,
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έχει να παρουσιάσει ένα τεράστιο έργο αναφορικά με την προστασία του περιβάλλοντος. Συνέβαλε τα μέγιστα στην καθιέρωση μιας κοινής ευρωπαϊκής περιβαλλοντικής πολιτικής –από τις αυστηρότερες παγκοσμίως- για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και την μείωση των ρύπων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Αντίστοιχα, τεράστια ήταν και η συμβολή της στην υιοθέτηση ενός ολοκληρωμένου πλέγματος πολιτικών για την πράσινη ανάπτυξη, ενισχύοντας ουσιαστικά τις πολιτικές για την εφαρμογή Ανανεώσιμών Πηγών Ενέργειας και την συρρίκνωση της ρυπογόνου συμπεριφοράς των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών.

Φαίνεται όμως ότι οι εξελίξεις είναι πολύ πιο γρήγορες απ’ όσο θα μπορούσαμε και εμείς οι ίδιοι να φανταστούμε πριν από λίγα χρόνια. Ως αποτέλεσμα έχουν δημιουργηθεί νέες ανάγκες, τις οποίες καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε, ενώ είναι γεγονός ότι πρέπει να αναθεωρήσουμε και παλαιότερες πολιτικές, όπως το Πρωτόκολλο του Κιότο και η εκπομπή ρύπων. Στο συγκεκριμένο πλαίσιο θα ήθελα να σας κάνω δύο ερωτήσεις:

1. Προσφάτως κατατέθηκε αίτημα από 7 Υπουργούς Περιβάλλοντος της Ε.Ε. (μεταξύ των οποίων και η Ελληνίδα Υπουργός Περιβάλλοντος) για περαιτέρω μείωση της εκπομπής των ρύπων από 20% σε 30% έως το 2020. Ταυτόχρονα, η Ε.Ε. έχει συμφωνήσει για την μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων, κατά 80% έως το 2050, χωρίς όμως να έχει καθοριστεί ο τρόπος της επίτευξης του συγκεκριμένου στόχου.

2. Επιπρόσθετα οι έρευνες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας για τις περιοχές που αντιμετωπίζουν κίνδυνο ξηρασίας στις επόμενες 2-3 δεκαετίες, κατατάσσουν τις χώρες της Νότιας Ευρώπης –στις οποίες ανήκει και η Ελλάδα- στον υψηλότερο βαθμό επικινδυνότητας, αν δεν υπάρξει άμεση μέριμνα. Το συγκεκριμένο πρόβλημα, οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στην εκπομπή ρύπων και το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Θα ήθελα να σας ρωτήσω λοιπόν ποια είναι η άποψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Κάτω από ποιες προϋποθέσεις και βάσει ποιού σχεδίου θα μπορούσε να υιοθετηθεί ο συγκεκριμένος στόχος;»

Η απάντηση του Επιτρόπου στο πρώτο ερώτημα είναι η ακόλουθη: « Είναι πράγματι αργός ο ρυθμός επίτευξης του στόχου 20% μείωσης της εκπομπής των ρύπων, 20% κάλυψης των αναγκών από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και 20% μείωση των ενεργειακών αναγκών των πολιτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ερώτημά σας είναι πολύ συγκεκριμένο και δεν ξέρω εάν είμαι σε θέση να απαντήσω αυτή τη στιγμή. Φυσικά θα θέλαμε όλοι να κινείται ταχύτερα το πρόγραμμα, όμως είναι μια πολύ δύσκολη ιστορία για να τη δούμε εις βάθος αυτή τη στιγμή.

Όσον αφορά στη θέση της Επιτροπής για την αύξηση της μείωσης από 20% σε 30%, είμαστε υπέρ της υιοθέτησης του 30%, εάν κινηθούν στην ίδια κατεύθυνση και άλλοι σημαντικοί εταίροι, σε παγκόσμιο επίπεδο.

Για το 2050 ο στόχος θα μπορούσε να αυξηθεί από 80% σε 90%. Η αύξηση από 20% σε 30% είναι ένας ενδιάμεσος στόχος που αποτελεί και την κατεύθυνση προς την οποία θέλουμε να κινηθούμε.»

Σε ό,τι αφορά στο δεύτερο ερώτημα της βουλευτού ο κ. κ. Janez Potocnik σημείωσε: «Η Μεσόγειος θάλασσα πράγματι αποτελεί πρόβλημα. Νομίζω ότι η σύμβαση της Βαρκελώνης είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο. Φυσικά όμως έχουμε και το δικό μας ρόλο. Θέλουμε να δούμε πως λειτουργούν συγκεκριμένα προγράμματα σε άλλες περιοχές της Ευρώπης και ποια θα είναι τα αποτελέσματα τους, ώστε να κινηθούμε στη συνέχεια για την εφαρμογή τους και στη Μεσόγειο.»

Επιπροσθέτως, ο Επίτροπος Περιβάλλοντος επιβεβαίωσε την πολύ καλή συνεργασία της ελληνικής κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε θέματα περιβάλλοντος και πράσινης ανάπτυξης, επιδοκιμάζοντας τις πρωτοβουλίες της Ελλάδας για τη δημιουργία ενός νέου «πράσινου» αναπτυξιακού μοντέλου. Ωστόσο σημείωσε ότι θα πρέπει να επισπευτούν οι διαδικασίες στον τομέα διαχείρισης των απορριμμάτων το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα και παράλληλα να εστιάσουμε την προσοχή μας σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, καθώς η χώρας μας έχει πολλές δυνατότητες.

Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας

Διαβάστε περισσότερα
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ 11 Απρ 2011
0 ΣΧΟΛΙΑ
categories: | | edit post


Η Βουλευτής κα. Κατερίνα Φαρμάκη-Γκέκη μιλώντας στη Βουλή για νομοσχέδιο για την Προστασία του Ελεύθερου Ανταγωνισμού επισήμανε την ανάγκη για την αναβάθμιση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ώστε να προστατευτεί αποτελεσματικότερα η υγιής ανταγωνιστικότητα. Το ακριβές κείμενο της ομιλίας είναι το εξής:
«Είναι γεγονός ότι οι Ανεξάρτητες Διοικητικές Αρχές, αποτελούν το σημαντικότερο εργαλείο που έχουμε στα χέρια μας, προκειμένου να ελέγχουμε, να ρυθμίζουμε και να αποκτούμε εξειδικευμένη γνώση σε κρίσιμους τομείς της κοινωνίας. Δυστυχώς όμως, στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν έχουν ανταποκριθεί επαρκώς στις προσδοκίες, εν πολλοίς και με δική μας ευθύνη.
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της συγκεκριμένης εξέλιξης. Είναι γεγονός ότι δεν κατάφερε να λειτουργήσει σε καθεστώς πλήρους ανεξαρτησίας από την πολιτική εξουσία.
Ποια ήταν τα χαρακτηριστικά της μέχρι τώρα λειτουργίας της; Ολιγωρία παρέμβασης στις περιπτώσεις που υπήρχε στρέβλωση του υγιούς ανταγωνισμού. Καθυστέρηση στην έκδοση αποφάσεων και την επιβολή ποινών και κυρώσεων. Αδυναμία είσπραξης προστίμων.
Ως συνέπεια όλων των παραπάνω, η ελληνική αγορά παρουσίασε έντονα χαρακτηριστικά περιορισμού του υγιούς ανταγωνισμού με δυσάρεστες συνέπειες τόσο για το κράτος όσο και για τον καταναλωτή. Τα καρτέλ αποτελούν σύνηθες φαινόμενο: Καρτέλ στο γάλα, στον καφέ, στον τουρισμό, στις τράπεζες, στα σούπερ μάρκετ ή ακόμα και στα πετρέλαια όπου οι τιμές ακόμα και όταν υπάρχει πτώση διεθνώς, στην Ελλάδα παραμένουν σταθερές ή και αυξάνονται.
Επιπλέον, η συγκέντρωση ιδιοκτησίας και η δημιουργία ολιγοπωλιακών τάσεων αποτελούν μια πραγματικότητα, την οποία δεν μπορούμε να προσπεράσουμε. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η προσπάθεια συγχώνευσης της Ολυμπιακής με την Aegean, η οποία απετράπη τελικώς μόνο με την παρέμβαση της Κομισιόν. Μια συγχώνευση η οποία – πέρα από κάθε λογική- είχε γίνει αποδεκτή εντός των ελληνικών συνόρων.
Οι πρακτικές αυτές, σε συνδυασμό με την αδυναμία του παραγωγικού τομέα της χώρας μας, έχουν δημιουργήσει ένα εκρηκτικό μείγμα με τρομακτικές συνέπειες. Υψηλός πληθωρισμός και αύξηση των τιμών, μείωση της αγοραστικής δύναμης του καταναλωτή, αποκλεισμός μικρότερων εταιρειών από την αγορά, είναι ορισμένες μόνο από τις παρενέργειες της υφιστάμενης κατάστασης.
Το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα έρχεται για να διορθώσει σ’ ένα μεγάλο βαθμό τις υπάρχουσες συνθήκες και να συμβάλλει στην προστασία του ανταγωνισμού και την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς. Συγκεκριμένα:
• Αλλάζουμε τον τρόπο επιλογής των μελών της Επιτροπής με κύριο γνώμονα την μεγαλύτερη ανεξαρτησία από κομματικές και πολιτικές εξαρτήσεις και διαφάνεια στη λειτουργία της. Ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος θα επιλέγονται από την Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής, ενώ για τον διορισμό των υπόλοιπων μελών θα απαιτείται και η γνώμη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας.
• Επιπλέον και με στόχο την ταχύτερη και καλύτερη εποπτεία της αγοράς από την Επιτροπή, καθιερώνεται η κατά προτεραιότητα εξέταση υποθέσεων και η αξιολόγησή τους με βάση τη σημασία τους για την αγορά και τον ανταγωνισμό,
• Παράλληλα, διευρύνονται οι κυρωτικές και ποινικές δυνατότητες της Επιτροπής, προκειμένου, να παρεμβαίνει αποτελεσματικότερα στην αγορά. Συγκεκριμένα, προβλέπονται αυστηρότερες ποινές για συμμετοχή και επιβολή εναρμονισμένων πρακτικών. Ενώ, με τη βοήθεια των αρμόδιων Δ.Ο.Υ. αναπτύσσεται ένας μηχανισμός για την αποτελεσματική είσπραξη των προστίμων, η οποία μέχρι σήμερα ήταν πλημμελής.
• Τέλος, ισχυροποιείται ο ρόλος της Επιτροπής, καθώς θα μπορεί να γνωμοδοτεί σε σχέδια νόμου, προλαμβάνοντας μ’ αυτόν τον τρόπο, πιθανά εμπόδια που τίθενται από το ίδιο το κράτος.
Υπό τις παρούσες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες, η αποτελεσματική λειτουργία της αγοράς αποτελεί μονόδρομο. Ο Ελληνικός λαός καταβάλλει μια τεράστια προσπάθεια για την εξυγίανση της ελληνικής οικονομίας. Μια προσπάθεια που δεν μπορεί να πάει χαμένη επειδή εμείς δεν καταφέραμε να αναμετρηθούμε με τις δυσλειτουργίες και τις ανεπάρκειες του παρελθόντος. Σε τέτοιου είδους φαινόμενα πρέπει να είμαστε αμείλικτοι, γιατί η συγκεκριμένη συγκυρία αυτό ακριβώς επιτάσσει.»


Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας

Διαβάστε περισσότερα
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ 7 Απρ 2011
0 ΣΧΟΛΙΑ
categories: | | edit post


Στη σύσκεψη που έγινε σήμερα στο Υπουργείο Υποδομών, στη Διεύθυνση Εγγειοβελτιωτικών Έργων, με τη συμμετοχή της βουλευτού κας Κατερίνας Φαρμάκη τέθηκε επί τάπητος η άμεση απεμπλοκή και ολοκλήρωση των έργων εγκιβωτισμού του χειμάρρου Ξηριά Κορίνθου.

Είναι γεγονός ότι εδώ και ένα χρόνο το έργο έχει οδηγηθεί σε τέλμα λόγω του αδιεξόδου που είχε δημιουργηθεί μεταξύ της αναδόχου εταιρείας και του Τεχνικού Συμβούλου του Έργου από πλευράς Υπουργείου Υποδομών. Ο Ανάδοχος είχε σταματήσει τις εργασίες, παρότι υπήρχε σαφές και επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα για παράδοση του έργου και άμεση παραλαβή από τη Διαχειριστική Αρχή μέχρι 30-6-2011. Τυχόν περαιτέρω καθυστέρηση στην υλοποίηση του έργου θα επιφέρει περικοπή της κοινοτικής χρηματοδότησης για το σύνολο του έργου.

Η κα Φαρμάκη, καθώς λόγω της επαγγελματικής της ιδιότητας, είναι γνώστης των σχετικών διαδικασιών, δραστηριοποιήθηκε, από τις αρχές του έτους, αμέσως μόλις της κοινοποιήθηκε το πρόβλημα, προκειμένου να βρεθεί λύση στο αδιέξοδο που είχε δημιουργηθεί, ώστε να συνεχιστούν οι εργασίες και να παραδοθεί το αναγκαίο αυτό έργο στην πόλη της Κορίνθου.

Η σημερινή σύσκεψη στο Υπουργείο, αποτέλεσμα των επαφών που είχε το προηγούμενο διάστημα η βουλευτής, αποτελεί ένα αποφασιστικό βήμα προς την διευθέτηση του προβλήματος αυτού, καθώς διαφάνηκε ότι όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές είναι διατεθειμένες να δώσουν άμεσα λύση.


Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας

Διαβάστε περισσότερα
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ 6 Απρ 2011
0 ΣΧΟΛΙΑ
categories: | | edit post


Η Βουλευτής κα. Κατερίνα Φαρμάκη-Γκέκη στη συζήτηση που είχε σε επιτροπή της Βουλής με τη Γενική Γραμματέα του Υπουργείου Πολιτισμού κα.Στυλιανή Μενδώνη, έθεσε εκ νέου το ζήτημα της επιστροφής των δύο κούρων και της έκθεσής τους στο Μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου.
Η κα.Φαρμάκη εξέφρασε την βούληση όλων των πολιτών της Κορινθίας για την επιστροφή των δύο ανεκτίμητων αρχαϊκών κούρων, που σώθηκαν από τα χέρια των αρχαιοκάπηλων, στην γενέθλια γη της Κορινθίας.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η ΛΖ’ Εφορία Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων διαθέτει και την εμπειρία και τις δυνατότητες να συντηρήσει, να εκθέσει και να προβάλει τα συγκεκριμένα ευρήματα. Μάλιστα έχει ετοιμασθεί χώρος στο Μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου για να τους δεχθεί, σε άριστες συνθήκες διατήρησης και έκθεσης.
Βέβαια το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, ασκεί γενικότερη Πολιτιστική Πολιτική, αποτυπώνοντας με τα εκθέματά του τον πολιτιστικό πλούτο όλης της χώρας. Σαφώς όμως δεν πρέπει διέπεται από «κατακτητική» και «αφομοιωτική» αντίληψη προς έργα τέχνης άλλων ελληνικών περιοχών, καθώς διαθέτει ήδη πλήθος σπουδαίων αρχαιολογικών ευρημάτων.
Άλλωστε, η επιστροφή των κούρων, θα αποτελέσει ένα ισχυρό ερέθισμα ευαισθητοποίησης των πολιτών της Κορίνθιας, ιδίως των νέων, για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου τους. Βλέποντας τα επιτεύγματα των προγόνων μας είναι λογικό να γεμίζουμε περηφάνια για την πολιτιστική μας παράδοση, να προσπαθούμε με κάθε τρόπο να την προφυλάξουμε από δράσεις που μας στερούν πολύτιμα κομμάτια του πολιτιστικού μας παρελθόντος.
Επιπροσθέτως, λόγω της μεγάλης αρχαιολογικής τους σημασίας η έκθεση τους στο Μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου θα συμβάλλει στο να γίνει η Κορινθία πιο ελκυστικός τουριστικός προορισμός, με αυτονόητες συνέπειες για την τοπική ανάπτυξη.
Κατόπιν της συζήτησης με την κα.Φαρμάκη, η Γενική Γραμματέας ενημέρωσε την Βουλευτή ότι θα εξετάσει το ζήτημα και θα διερευνήσει τις προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες θα ήταν πιθανή η μεταφορά των Κούρων και η έκθεσή τους στο Μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου.


Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας

Διαβάστε περισσότερα
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ 5 Απρ 2011
0 ΣΧΟΛΙΑ
categories: | | edit post

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ