Επιπλέον ενισχύσεις ύψους 215 εκατ. ευρώ για νέους γεωργούς, γεωργούς, κτηνοτρόφους και αγελαδοτρόφους δίνει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων μέσα από πρόγραμμα «μαμούθ» ύψους 500 εκατ. ευρώ. Όπως ανακοίνωσε ο αρμόδιος Υπουργός κ. Κ.Σκανδαλίδης αυξάνονται από 285 σε 500 εκ. ευρώ οι διαθέσιμες πιστώσεις για το πρόγραμμα «Εκσυγχρονισμός Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων» - Σχέδια Βελτίωσης (Μέτρο 121).
Στο πρόγραμμα εντάσσονται πια και δράσεις όπως θερμοκήπια υδροπονικά υψηλής τεχνολογίας, εξοικονόμησης νερού, ειδικών καλλιεργειών, π.χ. φράουλα, καρπούζι, πεπόνι, κολοκύθι, φασολάκι, αλλά και οπωροκηπευτικά τεσσάρων εποχών, όπως πορτοκάλι και ροδάκινο. Ενισχύονται ακόμη εξαγωγικές καλλιέργειες, όπως το σαλιγκάρι και το μανιτάρι. Νέες εντάξεις στα «Σχέδια Βελτίωσης» είναι κι εκείνες για θερμοκήπια προϋπολογισμού μέχρι 500.000 ευρώ, η ελιά κλασικής φύτευσης και νέες ποικιλίες ροδακινιάς.
Επιπλέον, αυξάνεται η προκαταβολή από το 20% στο 50% με την οριστική ένταξη του έργου, ενώ τα σχέδια μέχρι 50.000 ευρώ δεν θα χρειάζονται οικονομική μελέτη.
Το πρόγραμμα ήδη τρέχει και προβλέπει ενισχύσεις από 40% μέχρι 75%, ανάλογα με την ιδιότητα του δικαιούχου και τον τόπο της μόνιμης κατοικίας ή της έδρας του.
Πιστεύω ότι το πρόγραμμα αυτό με το νέο προϋπολογισμό, στηρίζει ακόμα περισσότερο την ίδρυση, επέκταση και τον εκσυγχρονισμό των γεωργοκτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων, ώστε να βελτιωθεί η παραγωγή τους και να καταστούν περισσότερο ανταγωνιστικές. Μέσα στο νέο αυτό πλαίσιο, ενισχύονται έμπρακτα, οι συνδυαστικές οικονομικές δραστηριότητες και η τυποποίηση, δίνοντας έμφαση σε προϊόντα που χρήζουν μεταποίησης, συνδέοντάς τα έτσι και με το «καλάθι της περιφέρειας».
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας
Η βουλευτής κα.Κατερίνα Φαρμάκη, σε συνεννόηση με βουλευτές του ΠΑΣΟΚ κατέθεσαν ερώτηση προς τον Υπουργό Εσωτερικών κ.Ι.Ραγκούση, αναφορικά με την καταβολή των επιδομάτων πρόνοιας από τους νέους καλλικρατικούς δήμους. Οι βουλευτές με δεδομένη τη σύγχυση που δημιουργήθηκε το προηγούμενο διάστημα ζητούν να ξεκαθαρίσει άμεσα το τοπίο και να επιλυθούν το ταχύτερο τα διοικητικά ζητήματα, ώστε να υποστηριχτούν οι υπηρεσίες των δήμων, για να προχωρήσουν στην καταβολή των επιδομάτων στις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. Η ερώτηση αναφέρει τα εξής:
«Η επιδοματική πολιτική αποτελεί βασική παράμετρο άσκησης κοινωνικής πολιτικής στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού. Χιλιάδες οικογένειες που σηκώνουν το κοινωνικό και οικονομικό κόστος ενός προσώπου ανήμπορου ή ανίκανου λόγω της ιδιαιτερότητάς του να μπει στην παραγωγική διαδικασία, αναμένουν την καταβολή των ως άνω επιδομάτων για να καλύψουν στοιχειώδεις ανάγκες αξιοπρεπούς διαβίωσης. Τα επιδόματα πρέπει να καλύπτουν ένα πραγματικό αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης. Παρά ταύτα και το σημερινό τους επίπεδο είναι αναγκαίο για ανθρώπους και οικογένειες που στερούνται και τα στοιχειώδη.
Η Κυβέρνηση οφείλει στο πλαίσιο υλοποίησης ενός «Προγράμματος Ελαχίστου Εγγυημένου Εισοδήματος», να εξετάσει με προσοχή εξαντλώντας όλα τα περιθώρια την βελτίωση των ως άνω επιδομάτων. Το Υπουργείο Εσωτερικών θα πρέπει να προβεί άμεσα στις δέουσες διοικητικές παρεμβάσεις, ώστε να επιλυθούν τα διοικητικά προβλήματα που προέκυψαν από την εφαρμογή του Νόμου «Καλλικράτης». Είναι γνωστό ότι, ενώ οι υπηρεσίες πρόνοιας που είχαν την ως άνω ευθύνη σε επίπεδο Νομού, έχουν μεταφερθεί στους κεντρικούς Δήμους των Νομών, οι αντίστοιχοι κοινωνικοί λειτουργοί ανήκουν ακόμα στις Περιφέρειες.
Αντιλαμβανόμαστε όλοι, ποιο θα είναι το πολιτικό και κοινωνικό κόστος σε περίπτωση που το μήνα Μάρτιο δεν θα είναι εφικτή η καταβολή επιδομάτων σε χιλιάδες ανθρώπους που ζουν με αυτό το πενιχρό επίδομα.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Σε ποιες συγκεκριμένες, άμεσες και αποτελεσματικές πρωτοβουλίες θα προβεί ώστε να αποφευχθεί ένα ανεπιθύμητο γεγονός με δυσάρεστες συνέπειες;»
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας
Το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, ενημέρωσε άμεσα, τη Βουλευτή κα.Κατερίνα Φαρμάκη-Γκέκη, απαντώντας σε ερώτησή της, για τις επικείμενες ενέργειες σχετικά με το λιμάνι Κορίνθου. Το Υπουργείο στην απάντησή του αναφέρει τα ακόλουθα:
«Οι ελληνικοί λιμένες, λόγω της διαφορετικής σημασίας του ως προς την επίδρασή τους στο δίκτυο των διεθνών και εθνικών μεταφορών της χώρας, αλλά και ως προς τον καθορισμό προτεραιοτήτων, την ιεράρχηση και τον προγραμματισμό εκτέλεσης λιμενικών έργων, αποφασίστηκε να καθορίζονται σε:
α) Λιμένες Διεθνούς Ενδιαφέροντος,
β) Λιμένες Εθνικής Σημασίας,
γ) Λιμένες Μείζονος Ενδιαφέροντος,
δ) Λιμένες Τοπικής Σημασίας.
Ο παραπάνω καθορισμός είναι ο ισχύων και λειτουργεί εντός των νομικών πλαισίων που επιβάλλονται από την Κ.Υ.Α. «Κατάταξη Λιμένων» (ΦΕΚ Β’ 202/16-02-2007).
Σε μια ενδεχόμενη αναθεώρηση-αναπροσαρμογή του υφιστάμενου νομικού πλαισίου και πάντα με γνώμονα την προσπάθεια για μια πιο ανταγωνιστική και αποτελεσματική λειτουργία των λιμένων της χώρας, το θιγόμενο στην Αναφορά θέμα ως προς τον φορέα διαχείρισης του λιμένα, θα τεθεί σε διαβούλευση και θα εξεταστεί διεξοδικώς, λαμβάνοντας υπόψη τις παραμέτρους και τις ιδιαιτερότητες που χαρακτηρίζουν το λιμάνι της Κορίνθου.
Επισημαίνεται ότι η λιμενική εγκατάσταση του λιμένα της Κορίνθου είναι υπόχρεη εφαρμογής μέτρων ασφαλείας και οφείλει να συμμορφώνεται με τις επιταγές της σχετικής νομοθεσίας (ν.3622/2007), καθόσον διασυνδέεται με πλοία, τα οποία εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Κανονισμού 725/2004ΕΚ «για τη βελτίωση της ασφάλειας στα πλοία και στις λιμενικές εγκαταστάσεις». Ο φορέας διοίκησης και εκμετάλλευσης της εν λόγω λιμενικής εγκατάστασης, το Λιμενικό Ταμείο Κορίνθου, διαθέτει από 24-01-2011 Σχέδιο Ασφάλειας Λιμενικής Εγκατάστασης (ΣΑΛΕ) εγκεκριμένο από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, το οποίο και οφείλει να εφαρμόζει διαθέτοντας τους απαιτούμενους πόρους και μέσα.
Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, με σχετική απόφαση της 46ης Συνεδρίασης της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) με θέμα: «Λειτουργικά προβλήματα λιμένα Κορίνθου- Ανάγκη εκπόνησης απαιτούμενων μελετών (περιβαλλοντικών μελετών, μελετών σκοπιμότητας κ.λπ.)» και προκειμένου να αντιμετωπιστεί συνολικά το πρόβλημα της πρόσβασης στο λιμένα Κορίνθου, εγκρίθηκε ομόφωνα πρόταση περί ανάθεσης σε μελετητικό γραφείο των παρακάτω θεμάτων (κατόπιν συνεννόησης με τοπικούς φορείς):
Α) Εκπόνηση Τεχνικοοικονομικής (συγκοινωνιακή και λιμενικών έργων) μελέτης σκοπιμότητας-βιωσιμότητας νέου εμπορικού λιμένα Κορίνθου, εκτός του αστικού ιστού, με στόχο την εύκολη πρόσβαση στην εθνική οδό, χωρίς να απαιτείται διέλευση από το κέντρο της πόλης.
Β) Εάν είναι εφικτή η προσωρινή χρήση του λιμένα Κορίνθου ως μαρίνας, με αποχαρακτηρισμό του από λιμένα εθνικής σημασίας και παροχή σχετικών ανταποδοτικών οφελών στο Δήμο Κορίνθου.
Γ) Εάν η μετατροπή του εν λόγω λιμένα Κορίνθου σε μαρίνα συμβάλλει στην επίλυση του προβλήματος της κυκλοφορίας εντός του αστικού ιστού και στην ανάπτυξη της πόλης και εάν είναι εφικτή η εξασφάλιση της απασχόλησης των εκεί εργαζομένων σε δραστηριότητες της μαρίνας ή και η απορρόφησή τους σε άλλους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Επίσης αποφασίσθηκε να μην προωθηθούν στην ΕΣΑΛ οι μελέτες και το θέμα κατασκευής του νέου εμπορικού λιμένα να εξετασθεί επί μηδενικής βάσης.»
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας
Η Βουλευτής κα. Κατερίνα Φαρμάκη ενημερώθηκε για το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν ιδίως οι αγρότες-πωλητές λαϊκών αγορών στην Κορινθία, οι οποίοι αναγκάζονται να πληρώνουν αυξημένα διόδια (αντίτιμο για φορτηγά), ενώ τα οχήματα που χρησιμοποιούν είναι κατηγορίας Φ.Ι.Χ (κλειστού τύπου VAN).
Η επιβάρυνση αυτή που μπορεί να φθάνει σε μεγάλα ποσά , ανάλογα με τα εκτελούμενα δρομολόγια, είναι δυσβάσταχτη για τους επαγγελματίες αυτούς, εν μέσω μιας δύσκολης οικονομικής συγκυρίας, και δεδομένου ότι τα αυτοκίνητα αυτά δεν θεωρούνται φορτηγά. Τα αυτοκίνητα αυτού του τύπου πλήρωναν αντίτιμο διοδίων για ΙΧ ή για μικρά ΦΙΧ, καθώς το μεικτό βάρος τους δεν ξεπερνούσε τους 3,5 τόνους και το ύψος ήταν κάτω από 2.70 μέτρα, τιμολόγηση που ισχύει στα διόδια της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ.
Για το λόγο αυτό η κα. Βουλευτής κατέθεσε άμεσα στη Βουλή αναφορά προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρη Ρέππα. Επιπροσθέτως, επικοινώνησε με τον αρμόδιο Υφυπουργό Μεταφορών κ. Ι. Μαγκριώτη, ο οποίος αναγνώρισε το δίκαιο του αιτήματος των ιδιοκτητών Φ.Ι.Χ. και την ενημέρωσε ότι το γεγονός αυτό οφείλεται στα οριζόμενα στις συμβάσεις που υπεγράφησαν από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το 2007 και για τους πέντε οδικούς άξονες, γεγονός το οποίο επηρέασε την τιμολογιακή πολιτική κατατάσσοντας τα Φ.Ι.Χ. στην κατηγορία των φορτηγών, διπλασιάζοντας το αντίτιμο.
Ως εκ τούτου η κα.Βουλευτής ζήτησε από τον Υφυπουργό στην συζήτηση που λαμβάνει χώρα στο Υπουργείο, σχετικά με την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων των αυτοκινητοδρόμων,να ληφθεί μέριμνα και ει δυνατόν να αλλάξει το τιμολόγιο για τα φορτηγά Ι.Χ. τύπου VAN.
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΖΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΧΑΛΑΖΟΠΤΩΣΗ ΣΕ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ ΣΤΑΦΙΔΑΣ
Στο πλαίσιο των κοινοβουλευτικών αρμοδιοτήτων της η Βουλευτής κα. Κατερίνα Φαρμάκη είχε καταθέσει αναφορά προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ.Κώστα Σκανδαλίδη σχετικά με την έγγραφη διαμαρτυρία, αμπελοκαλλιεργητών από το Σπαθοβούνι, οι οποίοι αναφέρουν ότι οι εκτιμήσεις του γεωπόνου του ΕΛΓΑ για τις ζημιές στις καλλιέργειές τους από τη χαλαζόπτωση στις 12.6.2010, δεν αποτύπωσαν το εύρος της καταστροφής που υπέστη η παραγωγή τους. Η απάντηση του Υπουργείου είναι η εξής:
«Για τις καλυπτόμενες από τον ΕΛΓΑ ζημιές, που προξενήθηκαν από τη χαλαζόπτωση της 12ης Ιουλίου 2010, σε καλλιέργειες σταφίδας του Δ.Δ. Κουταλά (Σπαθοβουνίου) του Δήμου Τενέας Νομού Κορινθίας, υποβλήθηκαν στον ΕΛΓΑ 127 δηλώσεις, ολοκληρώθηκε το έργο των εξατομικευμένων εκτιμήσεων και κοινοποιήθηκαν τα πορίσματα.
Σημειώνεται ότι οι εκτιμήσεις διενεργούνται σύμφωνα με τους Κανόνες της Γεωπο0νικής Επιστήμης και το άρθρο 18 του Κανονισμού του ΕΛΓΑ. Στους εκτιμητές δίνονται οδηγίες να είναι αντικειμενικοί και δίκαιοι και τα πορίσματα που διατυπώνουν, να εκφράζουν με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια την απώλεια των εισοδημάτων των παραγωγών.
Για τις προαναφερόμενες ζημιές, τα ποσοστά της ζημιάς από το χαλάζι, κυμάνθηκαν από 5% έως 80%, ανάλογα με τη ζημιά που διαπιστώθηκε επί τόπου, δεδομένου ότι διενεργήθηκαν εξατομικευμένες εκτιμήσεις.
Επισημαίνεται ότι, οι ζημιές που προκαλούνται από τη χαλαζόπτωση, δεν μπορεί να είναι ίδιες σε όλα τα αγροτεμάχια μιας περιοχής, καθώς διαβαθμίζονται ανάλογα με την απόσταση κάθε αγροτεμαχίου από το επίκεντρο του χαλαζίου, στο οποίο η ένταση του φαινομένου είναι σφοδρότερη. Τα αγροτεμάχια που βρίσκονται στο επίκεντρο του χαλαζίου έχουν μεγαλύτερα ποσοστά ζημιάς από τα αγροτεμάχια που βρίσκονται στις παρυφές του, τα οποία έχουν μικρότερα ποσοστά ζημιάς και μερικές φορές ακόμα και μηδενικά.
Επίσης, πέραν από τη σφοδρότητα ενός καιρικού φαινομένου που μπορεί τοπικά να ποικίλει, σημαντικά στοιχεία στη διαμόρφωση του πορίσματος αποτελούν παράμετροι, όπως η κατάσταση της καλλιέργειας, οι καλλιεργητικές φροντίδες, το στάδιο ωρίμανσης κάθε καλλιέργειας κ.τλ. που μπορεί να διαφοροποιούνται από το ένα αγροτεμάχιο στο άλλο και αποτελούν βασικό παράγοντα διαφοροποίησης ζημιών.
Ωστόσο, όσοι από τους παραγωγούς δεν συμφωνούν με τα πορίσματα των εκτιμήσεων, σύμφωνα με το άρθρο 19 του παραπάνω Κανονισμού, έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν επανεκτίμηση, κατά τη διενέργεια της οποίας η ζημιά τους εξετάζεται εξ αρχής από δύο γεωπόνους εκτιμητές και, όπου τυχόν διαπιστώνονται λάθη ή παραλείψεις διορθώνονται. Σύμφωνα με τα ανωτέρω, στο παραπάνω Δ.Δ. υποβλήθηκαν 25 ενστάσεις και το έργο των επανεκτιμήσεων αναμένεται να αρχίσει σύντομα.»
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας
Η βουλευτής κα. Κατερίνα Φαρμάκη επανέφερε το θέμα της διάβρωσης των ακτών, ενός χρονίζοντος και οξύτατου προβλήματος, το οποίο κάθε χειμώνα επανέρχεται στο προσκήνιο με επιτακτικό τρόπο, με αναφορές που κατέθεσε στη Βουλή προς τα συναρμόδια Υπουργεία.
Σε απάντηση των αναφορών της κας. Φαρμάκη το Υπουργείο Εσωτερικών ενημερώνει ότι για την αντιμετώπιση του φαινομένου της διάβρωσης των ακτών στο Νομό Κορινθίας, η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Πελοποννήσου έχει δημοσιοποιήσει σχετική πρόσκληση, που αφορά στην Πρόληψη Κινδύνων με συνολικό διαθέσιμο προϋπολογισμό 3.061.895 ευρώ. Η πρόσκληση δημοσιοποιήθηκε στις 4-8-2010 και εξακολουθεί να είναι σε ισχύ.
Στο πλαίσιο της ανωτέρω πρόσκλησης, μπορούν να καλυφθούν παρεμβάσεις προστασίας των ακτών, με την επισήμανση ότι θα πρέπει να πληρούνται οι προϋποθέσεις που ορίζονται στην πρόσκληση, όπως τεχνική ωριμότητα, αδειοδοτήσεις του έργου κ.λπ.).
Στην πρόσκληση μπορούν να συμμετέχουν και οι ΟΤΑ Ά βαθμού με την υποβολή σχετικής πρότασης για ένταξη και χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτικής Ελλάδας- Πελοποννήσου-Ιονίων Νήσων 2007-2013» (ΔΕΠΙΝ).
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας
Με πρωτοβουλία της Εισηγήτριας του ΚΤΕ Περιβάλλοντος του ΠΑΣΟΚ κας. Κατερίνας Φαρμάκη, πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, προκειμένου οι βουλευτές που εκλέγονται στους νομούς γύρω από τον Κορινθιακό Κόλπο να ενημερωθούν από τον Ειδικό Γραμματέα Κεντρικής Υπηρεσίας Υδάτων κ.Α.Ανδρεαδάκη για τις ενέργειες του Υπουργείου αναφορικά με την προστασία των θαλασσίων υδάτων του Κορινθιακού Κόλπου.
Στη συνάντηση, εκτός των βουλευτών, παρευρέθηκαν επίσης και ο Δήμαρχος Κορινθίων κ.Α.Πνευματικός, ο Αντιδήμαρχος κ.Χ.Καμπούρης και ο Διευθυντής της Εταιρείας Υδάτων Κορίνθου κ.Α.Καραμανλής.
Ο Κορινθιακός Κόλπος αποτελεί μια κλειστή, ευαίσθητη θάλασσα, με πλούσια βιοποικιλότητα, η οποία ωστόσο έχει επιβαρυνθεί αισθητά από πολλούς παράγοντες. Σήμερα είναι γνωστό ότι κατά μήκος της ακτογραμμής δεν είναι όλοι οι παράλιοι οικισμοί συνδεδεμένοι με βιολογικούς καθαρισμούς, δεν επαρκούν οι ΧΥΤΑ, τα παράλια κατατρώγονται από τη διάβρωση, ενώ σοβαρά προβλήματα δημιουργούνται στο θαλάσσιο οικοσύστημα από τη χρήση εργαλείων μέσης αλιείας (μηχανότρατες, γρι-γρι ημέρας κλπ).
Τα προβλήματα αυτά και οι σοβαρές επιπτώσεις τους στο θαλάσσιο περιβάλλον του Κορινθιακού τέθηκαν επί τάπητος στη συνάντηση αυτή. Ο κ.Ανδρεαδάκης ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους, ότι μέσω του συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος ΕΠΠΕΡΑΑ, δύναται να κατασκευαστούν και να λειτουργήσουν βιολογικοί καθαρισμοί για το σύνολο των πόλεων και οικισμών του Κορινθιακού, αλλά και να αναβαθμιστούν οι υπάρχοντες. Στην κατεύθυνση αυτή συζητήθηκε:
1ον η χρηματοδότηση του έργου της επέκτασης του βιολογικού καθαρισμού στους παράλιους οικισμούς μέχρι το Βραχάτι, με σύνδεσή του με τον υπάρχοντα της Κορίνθου,
2ον η χρηματοδότηση του έργου της επέκτασης του βιολογικού καθαρισμού και για τους λοιπούς παραλιακούς οικισμούς του δήμου Ξυλοκάστρου-Ευρωστίνης.
Επιπροσθέτως ο κ. Ειδικός Γραμματέας ενημέρωσε ότι εμπλουτίζεται το υφιστάμενο πλέγμα σημείων μέτρησης της ρύπανσης των θαλασσίων υδάτων, προκειμένου να παρακολουθείται επαρκώς η κατάσταση της περιοχής και δεσμεύτηκε ότι θα ενημερώσει σε επόμενη συνάντηση για το πρόβλημα της κόκκινης λάσπης.
Ο Κορινθιακός Κόλπος έχει μέχρι σήμερα συμβάλλει τα μέγιστα στην κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική ανάπτυξη των παράκτιων περιοχών του. Η διατήρηση της βιοποικιλότητας της περιοχής του Κορινθιακού και η προφύλαξή της από τους παράγοντες που την απειλούν αποτελεί προτεραιότητα, την οποία επισήμαναν όλοι οι παρευρισκόμενοι με τις τοποθετήσεις τους.
Η κα. Βουλευτής στο τέλος της συζήτησης δήλωσε: « Η σημερινή συνάντηση διαμορφώνει ένα πλαίσιο πρωτοβουλιών που θα αναληφθούν το προσεχές διάστημα τόσο από την πολιτική, όσο και από την πολιτειακή ηγεσία προκειμένου και να πετύχουμε την αποτελεσματικότερη χρηματοδότηση έργων για την προστασία των υδάτων του Κορινθιακού Κόλπου, αλλά και να διαμορφωθεί μια ενιαία στρατηγική που θα δίνει λύσεις στα ποικίλα προβλήματα που απειλούν το ευαίσθητο οικοσύστημα της περιοχής.
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας
Ο Διοικητής του ΟΓΑ κ.Παναγιώτης Πέτρουλας ενημέρωσε σήμερα την επιτροπή της Βουλής για την παρακολούθηση του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης για τις επικείμενες αλλαγές στον Οργανισμό, οι οποίες θα βοηθήσουν αισθητά στην εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών του Οργανισμού, την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων, αλλά και την άμβλυνση των φαινομένων διαφθοράς που οδηγούν σε κατασπατάληση των πόρων του ΟΓΑ.
Συγκεκριμένα ο κ.Διοικητής ανέφερε ότι από την 1η Μαΐου θα ξεκινήσει την ηλεκτρονική συνταγογράφηση στον ΟΓΑ, ενώ κατά την διάρκεια του 2011 θα προχωρήσει και η διαδικασία αναμόρφωσης του θεσμού των ανταποκριτών - δημοτικών υπαλλήλων, λόγω και των νέων αναγκών που δημιουργεί ο Καλλικράτης. Θα υπάρξει δηλαδή καινούργια δομή και προδιαγραφές, νέα κριτήρια για τους υπαλλήλους που θα εκτελούν αυτό το έργο, απλοποίηση διαδικασιών και ενεργοποίηση των ΚΕΠ.
Επίσης στο πλαίσιο των προγραμμάτων που ήδη προσφέρει στους ασφαλισμένους η Αγροτική Εστία (κοινωνικός τουρισμός, εισιτήρια για θεατρικές παραστάσεις κ.α.) προγραμματίζεται η δημιουργία νέων δομών για νεώτερους αγρότες (έως 45-50 ετών), ώστε να συνδυάζεται στα προσφερόμενα ταξίδια η αναψυχή και η επιμόρφωσή τους. Παράλληλα μελετάται και η παροχή επιδόματος είτε ανεργίας, είτε προς το παιδί ασφαλισμένου που πηγαίνει σχολείο.
Επιπροσθέτως ο Διοικητής μίλησε, ενδεικτικά, για φαινόμενα διπλοσυνταγογράφησης, αλλά και μη δήλωσης των θανάτων των ασφαλισμένων, με αποτέλεσμα να εισπράττεται σε αρκετές περιπτώσεις η σύνταξη από τους συγγενείς.
Με τις προωθούμενες αλλαγές, την εισαγωγή της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, τη μηχανοργάνωση του Οργανισμού που προχωράει και την απλοποίηση των διαδικασιών του, θα αποσυμπιεστεί το έργο των υπηρεσιών, θα προληφθούν πρακτικές που ζημιώνουν το δημόσιο συμφέρον και θα παρέχονται ποιοτικότερες υπηρεσίες στο σύνολό τους προς τους ασφαλισμένους του ΟΓΑ.
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας
Στη χθεσινή β΄ ανάγνωση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος για τη Βιοποικιλότητα που έλαβε χώρα κατά τη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, η Βουλευτής κα.Κατερίνα Φαρμάκη τοποθετήθηκε ως εξής:
«Όλο το προηγούμενο διάστημα, έγινε πραγματικά μια ουσιαστική και διεξοδική συζήτηση προκειμένου να καταλήξουμε σε ένα πλήρες πλαίσιο διαχείρισης και προστασίας του φυσικού πλούτου της χώρας. Με ευχαριστεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι το Υπουργείο έλαβε υπόψη του πάρα πολλές από τις προτάσεις των βουλευτών, αλλά και των φορέων στις νομοτεχνικές βελτιώσεις που κατέθεσε.
Επιθυμώ όμως να καταγράψω τη διαφωνία μου σε δύο ζητήματα:
1ον Για την αντικατάσταση του εδαφίου α΄, του άρθρου 9, έτσι όπως το κατέθεσε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος σήμερα. Τελικά, επιλέγετε μια άκρως περιοριστική υποπερίπτωση της εκτός σχεδίου δόμησης για να κρατήσετε την οικοδομησιμότητα στα αγροτεμάχια των τεσσάρων στρεμμάτων. Συγκεκριμένα, 45 μέτρα πρόσοψη με 50 μέτρα βάθος μόνο σε επαρχιακές και δημοτικές οδούς που συνδέουν δύο οικισμούς, αποκλείοντας όλα τα υπόλοιπα αγροτεμάχια, τα οποία μέχρι τη δημοσίευση του νόμου θα ήταν άρτια και οικοδομήσιμα. Αυτό όμως είναι σε τελείως διαφορετική κατεύθυνση από αυτό που είχε συμφωνηθεί στην προηγούμενη επιτροπή, ότι δηλαδή θεσπίζουμε τα 10 στρέμματα σε εντός NATURA περιοχές, κρατώντας την παρέκκλιση των 4 στρεμμάτων μέχρι τη δημοσίευση του νόμου, με τους όρους και περιορισμούς του διατάγματος της εκτός σχεδίου δόμησης.
Δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε σε μια τέτοια αλλαγή, γιατί έτσι αφαιρούμε το δικαίωμα από όλους τους ιδιοκτήτες, οι οποίοι μέχρι τώρα μπορούσαν νομίμως να χτίσουν στα τέσσερα στρέμματα. Μάλιστα κ.Σηφουνάκη εσείς προσωπικά είχατε δεσμευτεί, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι η οικοδομησιμότητα των 4 στρεμμάτων είναι νόμιμη και ισχύει από το 1923 σε αντίθεση με τις λοιπές παρεκκλίσεις, οι οποίες θεσμοθετήθηκαν κατόπιν τροπολογίων.
2ον Πρέπει να προβλέψουμε τι θα ισχύσει με τις αναθεωρήσεις των αδειών. Εάν για παράδειγμα, ένας ιδιοκτήτης είχε χτίσει σε αγροτεμάχιο εκτός σχεδίου είτε σε 4 στρέμματα είτε σε οποιαδήποτε άλλη παρέκκλιση μέσα σε περιοχή NATURA πριν δύο χρόνια και θέλει σήμερα να κάνει μια αναθεώρηση, να αλλάξει το ύψος ή να μεταβάλει κάτι άλλο, δεν θα μπορεί να το κάνει, εάν δεν προβλεφθεί.
Επιτρέψετε μου να παραθέσω άλλη μια πιθανή περίπτωση. Εάν ένας πολίτης είχε βγάλει μια άδεια για ισόγεια κατοικία-κατάστημα-βιοτεχνία σε τέσσερα στρέμματα ή σε παρέκκλιση εκτός σχεδίου πόλεως, περιοχή NATURA και δεν κάλυψε όλο το συντελεστή δόμησης. Θέλει λοιπόν τώρα να κάνει μια αναθεώρηση και ή να κάνει επέκταση ή να αλλάξει χρήση. Γιατί να μην έχει τη δυνατότητα να το κάνει αυτό οποτεδήποτε από τη στιγμή που έχει ήδη οικοδομήσει; Δεν πρέπει οριζόντια και αποκλείουμε οτιδήποτε. Στερούμε τη δυνατότητα από τον πολίτη να ρυθμίσει οτιδήποτε μέσα στο συντελεστή του ή οτιδήποτε προβλεπόταν μέχρι τώρα στην εκτός σχεδίου δόμηση. Θα πρέπει, λοιπόν, να υπάρχει μια πρόβλεψη για τις περιπτώσεις αυτές, οι φάκελοι των οποίων δεν έχουν κατατεθεί ακόμα.
Κλείνοντας, επισημαίνω κ.Υπουργοί ότι και τα δύο ζητήματα χρειάζεται να τα λάβετε υπ όψιν σας, ώστε να μείνουν τα τέσσερα στρέμματα με τους όρους και περιορισμούς που ισχύουν στην εκτός σχεδίου δόμηση, αλλά ακόμα και να συμπεριλάβετε εδάφιο με το οποίο θα ρυθμίζετε τι γίνεται με τις άδειες που έχουν εκδοθεί μέχρι τώρα και τυχόν αναθεωρήσεις τους.»
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας

Τηρώντας στο ακέραιο τις προεκλογικές της δεσμεύσεις, η κυβέρνηση προχώρησε στη ρύθμιση των ζητημάτων των συμβασιούχων πυροσβεστών με το νέο νομοσχέδιο «Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και άλλες διατάξεις». που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή από το αρμόδιο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Με τη νέα ρύθμιση συστήνεται στο Πυροσβεστικό Σώμα μία ιδιαίτερη κατηγορία προσωπικού με την ονομασία «Πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης», η οποία προβλέπεται να υποκαταστήσει σταδιακά το θεσμό του Εποχικού Πυροσβέστη, με κύριο καθήκον τη δασοπυρόσβεση και η δασοπροστασία. Θα επικουρούν όμως παράλληλα το πυροσβεστικό προσωπικό και σε όλα τα υπόλοιπα καθήκοντά του, στην άσκηση των οποίων παρατηρούνται σήμερα αδυναμίες, λόγω των μεγάλων ελλείψεων σε προσωπικό, καθώς τα οργανικά κενά ξεπερνούν τις 4.000.
Με τον τρόπο αυτό θα καλυφθούν επαρκώς πολλές από τις ελλείψεις του Πυροσβεστικού Σώματος, εάν οι προσλαμβανόμενοι προέρχονται από εποχικούς πυροσβέστες, που έχουν προσφέρει σημαντικές υπηρεσίες στον τομέα της δασοπυρόσβεσης και έχει αποκτήσει πολύτιμη σχετική εμπειρία. Η πρόσληψη θα γίνεται με αντικειμενικά κριτήρια. Η σχετική διαδικασία διενεργείται υπό τον έλεγχο και την ευθύνη ανεξάρτητης επιτροπής, στην οποία θα συμμετέχει και εκπρόσωπος του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.).
Με το ίδιο Νομοσχέδιο καταργείται και η Ελληνική Αγροφυλακή, οι αρμοδιότητες της οποίας μεταφέρονται στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
Το προσωπικό της μετατάσσεται κατά κανόνα σε Δασικές Υπηρεσίες, στις οποίες συνιστώνται αντίστοιχες οργανικές θέσεις, ανάλογα με τα προσόντα του. Έτσι, συγκροτείται ένας ενιαίος μηχανισμός ελέγχου και προστασίας των δασικών και αγροτικών οικοσυστημάτων και του φυσικού περιβάλλοντος και εξασφαλίζεται καλύτερος συντονισμός και αποτελεσματικότερος έλεγχος της άσκησης των αρμοδιοτήτων αυτών, αλλά και σημαντικό δημοσιονομικό όφελος.
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας
Η βουλευτής κα.Κατερίνα Φαρμάκη συμμετείχε στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε εχθές στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων παρούσης της πολιτικής ηγεσίας, όπου συζητήθηκαν οι προτάσεις του Υπουργείου και το πλαίσιο για τη δημιουργία «καλαθιού τοπικών αγροτικών προϊόντων» της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Το αγροτικό καλάθι ανά περιφέρεια, θα περιλαμβάνει τρεις «κατηγορίες» προϊόντων. Προϊόντα που έχουν εξαγωγικό προσανατολισμό, όπως είναι ενδεικτικά το κρασί και το λάδι, προϊόντα που αναδεικνύουν την ταυτότητα κάθε περιοχής και προϊόντα που καλύπτουν τις επισιτιστικές ανάγκες της χώρας.
Έτσι θα οργανωθεί ανά περιφέρεια επιχειρησιακό πρόγραμμα που θα περιλαμβάνει εξειδικευμένα μέτρα με βάση τις τοπικές ανάγκες με στόχο να δημιουργηθεί ένα αγροδιατροφικό πρότυπο για αυτοκατανάλωση αλλά και για εξαγωγή. Γιατί δεν φτάνει μόνο να παράγονται ποιοτικά προϊόντα, αλλά πρέπει αυτά να προωθούνται κατάλληλα, για να πωλούνται και να καταναλώνονται. Ελληνικά αγροτικά προϊόντα με εξαγωγική δύναμη μπορούν να υποκαταστήσουν τις εισαγωγές, κλείνοντας τη ψαλίδα του ελλείμματος των 3,5 δις ευρώ που έχει προκύψει στο εμπορικό ισοζύγιο αγροτικών προϊόντων.
Οι πόροι για τη χρηματοδότηση του προγράμματος θα προκύψουν από την ανακατανομή στην Περιφέρεια των χρημάτων του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» που θα διατεθούν στοχευμένα για την προώθηση των αγροτικών προϊόντων του καλαθιού.
Στη σύσκεψη έγινε μνεία για τα αγροτικά προϊόντα που αποτελούν «σήμα κατατεθέν» του κάθε νομού και συζητήθηκαν τα προβλήματα και οι προοπτικές ανάπτυξης της Αγροτικής Οικονομίας της Πελοποννήσου, ενόψει και της συνάντησης την προσεχή Δευτέρα στην Περιφέρεια παρουσία του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ.Κ.Σκανδαλίδη και του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ.Π.Τατούλη, για την ορισμό του καλαθιού της Περιφέρειας.
Συγκεκριμένα η κα.Φαρμάκη μίλησε για τους αγροτικούς «θησαυρούς» της Κορινθίας, όπως η μαύρη σταφίδα, το αγιωργίτικο κρασί, το ελαιόλαδο και εξαγώγιμα σταφύλια. Ενώ παράλληλα σημείωσε ότι απαιτείται και μια σειρά ουσιαστικών παρεμβάσεων, όπως:
• Μελέτη για νέες καλλιέργειες,
• Υποστήριξη των γεωργών μέσα από περιφερειακά προγράμματα «μικρών σχεδίων βελτίωσης»,
• Ενημέρωση των αγροτών και των καταναλωτών,
• Έλεγχος της αγοράς για τα καρτέλ, τις παράνομες ελληνοποιήσεις ώστε να προστατεύονται οι γεωργοί, αλλά και οι καταναλωτές,
• Προώθηση των τοπικών προϊόντων στην εγχώρια αγορά
• Κατασκευή των απαραίτητων έργων υποδομής (εγγειοβελτιωτικά, κατασκευή του Φράγματος του Ασωπού κ.λπ.),
• Μέτρα για τη μείωση του κόστους παραγωγής.
Το καλάθι των προϊόντων, αποτελεί μια ουσιαστική ενεργητική πολιτική, η οποία σε συνδυασμό με την προώθηση της βιολογικής γεωργίας, των προϊόντων ονομασίας προέλευσης (Π.Ο.Π.) και τη δυνατότητα ενίσχυσης και της αγροτικής επιχειρηματικότητας με χαμηλότοκα δάνεια μέσω του Ελληνικού Ταμείου Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης (ΕΤΕΑΝ), θα συμβάλλει σημαντικά στην προστασία και ενίσχυση των παραδοσιακών αγροτικών προϊόντων και των καλλιεργειών.
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας
Η Βουλευτής κα.Κατερίνα Φαρμάκη ενημερώθηκε από το Δήμο Σικυωνίων για τη σχεδιαζόμενη διακοπή λειτουργίας του τεχνικού τμήματος του υποκαταστήματος της ΔΕΗ στο Κιάτο.
Για το λόγω αυτό η κα. Βουλευτής κατέθεσε άμεσα στη Βουλή ερώτηση προς την Υπουργό Περιβάλλοντος κα.Τίνα Μπιρμπίλη. Το ακριβές κείμενο της ερώτησης είναι το εξής:
«Για την κάλυψη των αναγκών του Νομού Κορινθίας η ΔΕΗ διαθέτει τρείς υπηρεσίες για συναλλαγές με τους πολίτες, οι οποίες διαθέτουν και αντίστοιχα τεχνικά τμήματα, με έδρα το Κιάτο, το Ξυλόκαστρο και την Κόρινθο. Την τρέχουσα περίοδο η τεχνική υπηρεσία του Κιάτου καλύπτει και την περιοχή του Ξυλοκάστρου, καθώς η εκεί υπηρεσία δεν διαθέτει το απαιτούμενο προσωπικό.
Ωστόσο, τον έντονο προβληματισμό της Δημοτικής Αρχής Σικυωνίων και την ανησυχία της τοπικής κοινωνίας, έχει προκαλέσει το θέμα της σχεδιαζόμενης διακοπής της λειτουργίας του τεχνικού τμήματος του υποκαταστήματος της ΔΕΗ στο Κιάτο. Μια τέτοια ενέργεια σαφώς θα επηρεάσει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη, καθώς θα υπάρχει σημαντική καθυστέρηση στην αποκατάσταση των βλαβών.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται η κυρία Υπουργός:
1) Ποιος είναι ο ευρύτερος σχεδιασμός της ΔΕΗ για την κατανομή των υπηρεσιών της στην Κορινθία;
2) Ποια είναι η πρόβλεψη για την αποτελεσματική και επαρκή τεχνική κάλυψη του νομού;»
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας
Διαβάζοντας δημοσιεύματα αναφορικά με την κατάθεση επίκαιρης ερώτησής μου για την υλοποίηση της μελέτης της ΕΡΓΟΣΕ για τη δημιουργία σταθμού για τη στάση του Προαστιακού στην περιοχή του Ισθμού, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ορισμένα σημεία, καθώς δρομολογείται από ορισμένους μια προσπάθεια αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης.
Η ερώτηση, την οποία κατέθεσα στη Βουλή (http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e1bc7375a/ 7288565.pdf) αφορούσε στις σημαντικές καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί:
1.Στην παράδοση και έναρξη λειτουργίας του σταθμού του Προαστιακού στην περιοχή του Ζευγολατιού Κορινθίας,
2.Στην αξιοποίηση μελέτης που είχε εκπονηθεί για δημιουργία στάσης του Προαστιακού στην περιοχή του Ισθμού.
Σε ό,τι αφορά στο πρώτο θέμα παράλληλα με την κατάθεση της ερώτησης επικοινώνησα με τον πρόεδρο της ΕΡΓΟΣΕ κ.Πετρόπουλο, ο οποίος μου διευκρίνισε ότι είχε δημιουργηθεί το πρόβλημα αυτό, γιατί δεν είχε γίνει από πλευράς ΕΡΓΟΣΕ η τακτοποίηση των φορολογικών για την έκδοση της οικοδομικής άδειας, εκκρεμότητα, η οποία διευθετήθηκε άμεσα.
Σε ότι αφορά στο δεύτερο θέμα, θα ήθελα να σημειώσω τα εξής:
Πρώτον, να θυμίσω ότι υπάρχει έτοιμη μελέτη από τη Διεύθυνση Μελετών της ΕΡΓΟΣΕ για την δημιουργία στάσης της αμαξοστοιχίας επί της κείμενης γραμμής στην περιοχή του Ισθμού (τοπωνυμία Γαλότα, Κορινθίας). Η ερώτηση που κατέθεσα στη Βουλή συντάχθηκε με βάση τα στοιχεία της μελέτης και όχι βάσει υποθέσεων ή συνειρμών που μπορεί να κάνουν κάποιοι και αυθαίρετα τις αποδίδουν και σε εμένα.
Δεύτερον, η υλοποίηση της υπάρχουσας μελέτης για την περιοχή του Ισθμού δεν αποκλείει και δεν υπονομεύει σε καμία περίπτωση την σύνταξη μελέτης και εν τέλει την κατασκευή επέκτασης του Προαστιακού στην πόλη του Λουτρακίου.
Σε σχετική συζήτηση που είχα με τον Πρόεδρο της ΕΡΓΟΣΕ κ.Πετρόπουλο με ενημέρωσε ότι η σύνδεση του Προαστιακού με το Λουτράκι μπορεί να γίνει αξιοποιώντας το υφιστάμενο δίκτυο, όπως έχει αποτυπωθεί σε τοπογραφικό από τη ΓΑΙΑ ΟΣΕ. Απαιτείται μια μελέτη κανονικοποίησης, για να μετατραπεί η πάλαια σιδηροδρομική μετρική γραμμή (εύρος 1μ.) σε κανονική (εύρος 1,20μ.) με σύστημα ηλεκτροκίνησης. Το γεγονός αυτό μπορεί να εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση του έργου από ευρωπαϊκά κονδύλια μέσω του προγράμματος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.
Κλείνοντας, θα ήθελα να σημειώσω ότι τα έργα που δίνουν αναπτυξιακή πνοή σε περιοχές του Νομού μας θα πρέπει να στηρίζονται από όλους τους πολίτες και δεν είναι σίγουρα θεμιτό, στην προσπάθεια να δημιουργηθούν –λανθασμένες-εντυπώσεις, να υποσκάπτονται ενέργειες που έχουν ως αποκλειστικό γνώμονα το συμφέρον όλης της Κορινθίας.
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας
Συζητήθηκε σήμερα στη Βουλή η επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού Κατερίνας Φαρμάκη προς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για τις σημαντικές καθυστερήσεις στην έναρξη των εργασιών του Φράγματος του Ασωπού.
Τα βασικά ζητήματα που καθυστερούν την υλοποίηση του Έργου και αφορούν στις απαλλοτριώσεις δασικών και αγροτικών εκτάσεων τέθηκαν από την κα. Βουλευτή στον αρμόδιο Υφυπουργό Αγροτική Ανάπτυξη κ. Ι. Κουτσούκο. Σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργείου κηρύχθηκε η αναγκαστική απαλλοτρίωση για την κατασκευή του φράγματος και αγωγού μεταφοράς του Ασωπού συνολικής έκτασης 1.031.302,90 τ.μ. που βρίσκονται σε περιοχές των Δήμων Σικυωνίων και Βέλου-Βόχας. Για να κινηθεί πιο γρήγορα η διαδικασία εγκρίθηκε η επίταξη των αγροτικών εκτάσεων και των καλλιεργειών που περιλαμβάνουν, καθώς και η απαλλοτρίωση των δασικών εκτάσεων οι οποίες καταλαμβάνουν περίπου το ήμισυ της συνολικής έκτασης που πρέπει να διατεθεί για την κατασκευή.
Σε ό,τι αφορά στην απαλλοτρίωση δασικών εκτάσεων απαιτείται κοινή υπουργική απόφαση, με συνυπογραφή 7 υπουργών, η οποία έχει ήδη επισπευτεί και βρίσκεται στο Υπουργείο Οικονομικών για την τελική υπογραφή. Για τις επιτάξεις των αγροτεμαχίων ο Υφυπουργός δεσμεύτηκε ότι θα προχωρήσουν ταχύτερα οι διαδικασίες σε συνεργασία με την αρμόδια Υπηρεσία της Περιφέρεια Πελοποννήσου, και διαβεβαίωσε την κα. Βουλευτή ότι θα επιληφθεί του θέματος προσωπικά, καθώς κατανοεί πλήρως την αγωνία των ιδιοκτητών των αγροτεμαχίων, αλλά και την απαίτηση της τοπικής κοινωνίας να ξεκινήσει το έργο το συντομότερο δυνατόν.
Σημαντική οικονομική ανάσα αποτελούν και τα ποσά των αποζημιώσεων που θα διατεθούν για τις επιτάξεις των αγροτεμαχίων, ύψους περίπου 3.000.000 €.
Ο Υφυπουργός κλείνοντας την ομιλία του ευχαρίστησε θερμά την κα. Φαρμάκη, για την παρέμβασή της αυτή, καθώς δίδει την ευκαιρία να κινητοποιηθεί ο μηχανισμός του Υπουργείου, ώστε να υπερκεραστούν τα τυχόν γραφειοκρατικά εμπόδια και να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες για το Φράγμα του Ασωπού, ένα έργο υψίστης σημασίας που αποτελεί αναγκαιότητα για την περιοχή και θα δώσει σημαντική αναπτυξιακή πνοή στην Κορινθία.
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας
Η βουλευτής κα.Κατερίνα Φαρμάκη μίλησε σήμερα ενώπιον του Πρωθυπουργού και των Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ και έθεσε σημαντικά ζητήματα που αφορούν στο έργο της κυβέρνησης, αλλά και τον αντίκτυπο της κυβερνητικής πολιτικής στο κοινωνικό σύνολο. Τα βασικά σημεία της ομιλίας της είναι τα εξής:
«Δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι διανύουμε μια από τις πιο κρίσιμες κοινοβουλευτικές περιόδους της μεταπολίτευσης. Οι δυσμενείς οικονομικές συγκυρίες, τις οποίες κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε από τις εκλογές του 2009 και μετά, αφενός μας ανάγκασαν να σταθούμε ενώπιων των πολύ σημαντικών ευθυνών μας. Καταφέραμε όμως να αποφύγουμε τη χρεοκοπία της χώρας, η οποία και θα είχε ανυπολόγιστες συνέπειες σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο.
Αφήσαμε στην άκρη μικροπολιτικές σκοπιμότητες και πολιτικό κόστος, προκειμένου να δώσουμε άμεσες και υπεύθυνες λύσεις στα προβλήματα που έφεραν τη χώρα μας ένα βήμα πριν τη χρεωκοπία. Η παρούσα κοινοβουλευτική σύνθεση είναι μια από τις πιο δραστήριες της μεταπολιτευτικής περιόδου, έχοντας παράξει σημαντικό έργο μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
Υπό το πρίσμα αυτό, είναι υποχρέωση και χρέος όλων μας να διαφυλάξουμε και να υπερασπιστούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το έργο που η κυβέρνηση αυτή παράγει. Μια υποχρέωση που δεν προκύπτει ούτε από συμβατικές υποχρεώσεις, ούτε από πολιτική αναγκαιότητα. Αλλά πάνω απ’ όλα, από υπεύθυνη πολιτική στάση έναντι των πολιτών που βιώνουν πολλές και δυσάρεστες συνέπειες και των οποίων τις προσδοκίες για ένα καλύτερο μέλλον, δεν πρέπει να διαψεύσουμε. Ως εκ τούτου πιστεύω ότι πρέπει να επικεντρωθούμε στα εξής ζητήματα:
Πρώτον είναι αναγκαία η ύπαρξη μεγαλύτερης και καλύτερης συνεργασίας μεταξύ βουλευτών και υπουργών. Ζητούμενο δεν αποτελεί μόνο η ενημέρωση των βουλευτών για τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει η κυβέρνηση, αλλά και η καλύτερη δυνατή διαβούλευση για τις πρωτοβουλίες αυτές. Οι βουλευτές της συμπολίτευσης, αποτελούν το συνδετικό κρίκο της κυβέρνησης με την κοινωνία και γι αυτό ο ρόλος τους είναι πολύ σημαντικός και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να παραγνωρίζεται ή να υποβαθμίζεται. Προφανώς και δεν είμαστε ευτυχισμένοι για το σύνολο των αποφάσεων που έχουμε λάβει και αυτό πρέπει να γίνει ξεκάθαρο. Και εξίσου πρέπει να γίνει κατανοητό, πως για να πείσουμε την κοινωνία και τους πολίτες για την αναγκαιότητα και την σπουδαιότητα αυτών των μέτρων, πρέπει πρώτα και πάνω απ’ όλα να πειστούμε εμείς οι ίδιοι. Και αυτό μόνο μέσω μιας συστηματικής και ολοκληρωμένης συνεργασίας μπορεί να επιτευχθεί.
Δεύτερον, είναι μεγίστης σημασίας να διασφαλιστεί η δυνατότητα της κρατικής μηχανής να υποστηρίξει και να παρακολουθήσει επαρκώς το έργο της κυβέρνησης. Σήμερα περισσότερο από ποτέ, πρέπει να ξεπεραστούν οι σκόπελοι του παρελθόντος που είχαν να κάνουν με την αδυναμία της δημόσιας διοίκησης και των κρατικών μηχανισμών να εκπληρώσουν με επιτυχία και επάρκεια τον ρόλο που τους ανατίθετο. Και αυτό είναι ένα εξίσου σημαντικό στοίχημα με το οποίο η κυβέρνηση έρχεται αντιμέτωπη και που δεν έχει άλλη επιλογή παρά να το κερδίσει.
Τρίτον, πρέπει να υπάρξει διαφάνεια σ’ όλους τους τομείς του δημόσιου βίου. Να κλείσουμε τους λογαριασμούς με το παρελθόν και να προχωρήσουμε παρακάτω. Δεν είναι δυνατόν να καταδικάζεται στα μάτια του λαού σύσσωμη η πολιτική τάξη της χώρας και να κρατείται η Δημοκρατία μας, όμηρος του παρελθόντος και της σκανδαλολογίας. Τώρα είναι η ώρα να δείξουμε ότι κάτι έχει αλλάξει και να προχωρήσουμε, και αδέσμευτοι και χωρίς τους συμψηφισμούς του χθες.
Τέλος, πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντική η επικοινωνία και η προβολή του έργου της Κυβέρνησης στους πολίτες και δεν πρέπει να υποβαθμίζεται, ούτε και να περιορίζεται σε επικοινωνιακά πυροτεχνήματα κατευθυνόμενα από την επικαιρότητα. Για να επιτευχθεί όμως ο στόχος αυτός πρέπει πάνω απ’ όλα, να υπάρχει μεγαλύτερη και καλύτερη συνεργασία και διαβούλευση μεταξύ κυβέρνησης και βουλευτών».
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας
Άνοιξε η πρόσκληση για τα Μεγάλα Σχέδια Βελτίωσης προϋπολογισμού 285 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας (ΠΑΑ) 2007–2013 «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» που θα προσφέρουν τη δυνατότητα ίδρυσης, επέκτασης και εκσυγχρονισμού των γεωργοκτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων, ώστε να βελτιωθούν οι συνολικές τους επιδόσεις και να καταστούν περισσότερο ανταγωνιστικές.
Από τον προϋπολογισμό του προγράμματος τα 50 εκατ. θα πάνε αποκλειστικά σε νέους αγρότες, τα 135 εκατ. θα πάνε σε γεωργούς από καπνοπαραγωγικές περιοχές και άλλα 100 εκατ. ευρώ γενικότερα σε γεωργούς και κτηνοτρόφους όλης της χώρας. Οι αιτήσεις των υποψήφιων επενδυτών θα μπορούν να υποβάλλονται ηλεκτρονικά από 18 Φεβρουαρίου ως 18 Απριλίου του 2011.
Από πλευράς Υπουργείου έγινε μεγάλη προσπάθεια οι διαδικασίες αυτή την φορά να είναι πιο απλουστευμένες και πολύ πιο γρήγορες και σε ότι αφορά τα δικαιολογητικά που απαιτούνται, αλλά και τις μελέτες και τις διατάξεις για την έγκριση και αξιολόγηση των προτάσεων.
Πιστεύω ότι τα Σχέδια Βελτίωσης πρέπει να προωθηθούν προς παραγωγικές ουσιαστικές επενδύσεις που θα ενισχύουν την αγροτική παραγωγή και θα αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής γεωργίας με άμεσο αντίκτυπο στην ελληνική οικονομία.
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΦΑΡΜΑΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΦΡΑΓΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΣΩΠΟΥ
Η βουλευτής κυρία Κατερίνα Φαρμάκη κατέθεσε σήμερα στη Βουλή επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ.Κωνσταντίνο Σκανδαλίδη για τις σημαντικές καθυστερήσεις στην έναρξη των εργασιών του Φράγματος του Ασωπού. Το κείμενο της ερώτησης είναι το εξής:
«Το Φράγμα του Ασωπού είναι ένα έργο υψίστης σημασίας για την Κορινθία και η κατασκευή του αποτελούσε το διακαή πόθο της τοπικής κοινωνίας, ο οποίος τελεσφόρησε μετά την υπογραφή στις 14/07/2010 της σύμβασης για την υλοποίηση του έργου μεταξύ του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και της αναδόχου εταιρείας.
Η σύμβαση προβλέπει, σε ορίζοντα τριετίας, την κατασκευή φράγματος χωρητικότητας 20 εκατ. κυβικών μέτρων, δημιουργώντας έτσι ένα μεγάλο ταμιευτήρα νερού που θα αξιοποιήσει το υδάτινο δυναμικό του Ασωπού ποταμού, από όπου θα αρδεύονται 50.000 στρέμματα.
Ωστόσο παρά την έλευση μισού έτους από την υπογραφή της εν λόγω σύμβασης δεν υπάρχει καμία εξέλιξη στην υλοποίηση του έργου.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
Ποιες διαδικασίες έχουν ολοκληρωθεί και ποιες υπολείπονται ακόμα προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή του σημαντικού αυτού έργου;»
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας

Η βουλευτής κυρία Κατερίνα Φαρμάκη κατέθεσε εχθές στη Βουλή επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ.Δημήτρη Ρέππα για τις μεγάλες καθυστερήσεις στην παραλαβή και υλοποίηση σταθμών του προαστιακού στο Ζευγολατιό και στην περιοχή του Ισθμού αντίστοιχα. Το κείμενο της ερώτησης είναι το εξής:
«Η έναρξη της ηλεκτροκίνησης στην γραμμή του προαστιακού που συνδέει τα Άνω Λιόσια Αττικής με το Κιάτο Κορινθίας αναβαθμίζει τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες, τονώνοντας παράλληλα την τουριστική ανάπτυξη της Κορινθίας.
Ωστόσο μεγάλες καθυστερήσεις έχουν σημειωθεί:
1.Στην παράδοση και έναρξη λειτουργίας του σταθμού του Προαστιακού στην περιοχή του Ζευγολατιού Κορινθίας,
2.Στην αξιοποίηση μελέτης που είχε εκπονηθεί για δημιουργία σταθμού στην περιοχή του Ισθμού (τοπωνυμία Γαλότα, Κορινθίας).
Ο σταθμός του Ζευγολατιού είναι μείζονος σημασίας για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής του νέου καλλικρατικού Δήμου Βέλου-Βόχας, ο οποίος σαφώς θα διευκολύνει την διασύνδεση της περιοχής με την Κόρινθο, αλλά και την Αθήνα, αυξάνοντας την προσβασιμότητα και την επισκεψιμότητα στην περιοχή. Ωστόσο δεν έχει παραληφθεί ακόμα από τον ΟΣΕ.
Στην περίπτωση του σταθμού στην περιοχή του Ισθμού, η αναγκαιότητα του έργου είναι δεδομένη, καθώς θα εξυπηρετεί τόσο τους μόνιμους κάτοικους της περιοχής, πολλοί εκ των οποίων εργάζονται στην πρωτεύουσα, αλλά και θα δώσει σημαντική ώθηση στην τουριστική κίνηση διευκολύνοντας την επισκεψιμότητα τόσο στη διώρυγα, όσο και στις σημαντικές αρχαιότητες της περιοχής.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κύριος υπουργός:
1. Ποίοι είναι πραγματικά οι λόγοι για τους οποίους δεν έχει ακόμα παραληφθεί ο σταθμός στο Ζευγολατιό και πότε θα γίνει η παραλαβή για να λειτουργήσει ο σταθμός;
2. Προτίθεστε να προχωρήσετε στην υλοποίηση της σχετικής μελέτης για την κατασκευή του σταθμού του Προαστιακού του Ισθμού;».
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας
Η βουλευτής κυρία Κατερίνα Φαρμάκη μίλησε σήμερα στη Βουλή με αφορμή την συζήτηση του σχεδίου νόμου για την Ενίσχυση ιδιωτικών επενδύσεων για την οικονομική ανάπτυξη, την επιχειρηματικότητα και την περιφερειακή συνοχή. Τα βασικά σημεία της ομιλίας της είναι τα εξής:
«..Αυτή την στιγμή βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη καμπή. Αφενός με διαρθρωτικές αλλαγές, να δημιουργήσουμε μια Ελλάδα πιο δυναμική, πιο δημιουργική και τελικά πιο ισχυρή. Και αφετέρου να αναζωογονήσουμε την οικονομική δραστηριότητα -που βιώνει πρωτοφανή έλλειψη ρευστότητας και το κλείσιμο της στρόφιγγας των δανείων- με νέες κατευθύνσεις και νέους υγιείς κανόνες.
Ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος συνιστά μια ολοκληρωμένη και στοχευμένη προσπάθεια προκειμένου να ενδυναμωθεί η ανταγωνιστικότητα, η καινοτομία και η αποδοτικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων.
Κάνοντας πραγματικά την κρίση ευκαιρία με το νέο νομοσχέδιο ξεφεύγουμε από πρακτικές και πολιτικές του παρελθόντος, οι οποίες κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, είχαν περιορισμένο αντίκτυπο και σε πολλές περιπτώσεις δεν εκπλήρωσαν τους στόχους για τους οποίους είχαν υιοθετηθεί. Λαμβάνοντας αυτά υπόψη ο νέος νόμος στοχεύει στην ενίσχυση της εξωστρέφειας και της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής επιχειρηματικότητας,
στην προώθηση της νέας και νεανικής καινοτομικής επιχειρηματικότητας και στην αξιοποίηση νέων επενδυτικών και χρηματοδοτικών εργαλείων, όπως φοροαπαλλαγές, επιδοτήσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης, και επιχορηγήσεις κεφαλαίου.
Παράλληλα σε συνδυασμό με τη σύσταση του ΕΤΕΑΝ που θα συμβάλλει στην χορήγηση επιδοτούμενων δανείων, δημιουργείται ένα ολοκληρωμένο πλέγμα ευκαιριών προς τους επενδυτές, οι οποίοι μπορούν να κάνουν χρήση ενός συνδυασμού πολλαπλών δυνατοτήτων και ωφελημάτων.
Το πλαίσιο λειτουργίας του νέου επενδυτικού νόμου περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την θέσπιση συγκεκριμένου προϋπολογισμού, ώστε οι διαθέσιμοι πόροι για το σύνολο των επενδύσεων να είναι γνωστοί εξ αρχής σε όλους και την εισαγωγή συγκεκριμένων και ξεκάθαρων κριτηρίων αξιολόγησης, για να επιλέγονται οι πιο βιώσιμες επενδύσεις με διαφάνεια και αξιοκρατία.
Επιπλέον η Πολιτεία θα καθορίζει κάθε φορά, ανάλογα με τις συνθήκες και τις ανάγκες της χώρας, τις προτεραιότητες και τους άξονες της αναπτυξιακής της πολιτικής, εισάγοντας παράλληλα σαφή χρονοδιαγράμματα ώστε να μην χρονοτριβούν τα επενδυτικά σχέδια στα συρτάρια των υπουργείων, χαμένα στη γραφειοκρατία της κάθε υπηρεσίας. Για το λόγο αυτό η κυβέρνηση θα παρακολουθεί σε ετήσια βάση τα αποτελέσματα από την εφαρμογή του νόμου και θα καταθέτει ετήσια απολογιστική μελέτη στη Βουλή, ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια και καλύτερη ενημέρωση όλων των κοινωνικών εταίρων.
Η ψήφιση του νέου επενδυτικού νόμου σε συνδυασμό με την ορθή εφαρμογή του, που είναι και βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης, αποτελεί ένα σαφή οδηγό για την βελτίωση της ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας.
Σήμερα περισσότερο από ποτέ είναι ανάγκη να διαμορφώσουμε τις προϋποθέσεις εκείνες, ώστε όταν η χώρα βγει από την κρίση να στηρίζεται πλέον σε ένα νέο πρότυπο ανάπτυξης. Τώρα είναι ευκαιρία να απαντήσουμε στην κρίση και να βάλουμε τις βάσεις για μια διαφορετική Ελλάδα. Μια Ελλάδα αξιόπιστη, εξωστρεφής, παραγωγική, ανταγωνιστική. Πιστεύω ότι ο αναπτυξιακός νόμος που σήμερα συζητάμε θα αποτελέσει το βασικό πυλώνα αυτής της αλλαγής που όλοι θέλουμε».
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας
Το στίγμα μιας ουσιαστικής κοινωνικής πολιτικής έδωσε εχθές ο Πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου στο Υπουργικό Συμβούλιο, παρουσίασε το σχέδιο μιας υποχρεωτικής διαδικασίας έκδοσης προ-συνταξιοδοτικής απόφασης. Πρόκειται για ένα μέτρο ανακούφισης πολλών χιλιάδων συμπολιτών μας, οι οποίοι ταλαιπωρούνται ίσως και για περισσότερο από δύο χρόνια, για να λάβουν την αυτονόητη οφειλή της πολιτείας προς αυτούς.
Η διαδικασία θα εφαρμοστεί για όλα τα ταμεία και θα αφορά την έκδοση προσωρινής σύνταξης, που θα αντιστοιχεί στο 90%-95% του ποσού της οριστικής, έτσι ώστε ο συνταξιούχος να μπορεί το συντομότερο δυνατόν και πάντως όχι αργότερα από 2,5 μήνες από την υποβολή της αίτησης για συνταξιοδότηση, να εισπράξει το μεγαλύτερο μέρος της σύνταξης του.
Για το συγκεκριµένο µέτρο προβλέπεται ότι θα γίνουν οι απαραίτητες ρυθµίσεις στο επικείμενο νοµοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας ώστε µέσα στους επόµενους τρεις µήνες από την ψήφισή του, δηλαδή την ερχόµενη άνοιξη, να τεθεί σε ισχύ.
Με το μέτρο αυτό η κυβέρνηση επιχειρεί να δώσει άμεση λύση στο πρόβληµα της µεγάλης ταλαιπωρίας, αλλά και των οικονοµικών δυσκολιών που αντιµετωπίζουν όσοι συνταξιοδοτούνται. Αυτή η ρύθμιση αποτελεί ένα μόνο μέρος της κοινωνικής πολιτικής που επιθυμεί να εφαρμόσει η κυβέρνηση τηρώντας τις δεσμεύσεις της, για να δώσει λύσεις σε προβλήματα της καθημερινότητας, στα ταμεία, στα νοσοκομεία, στις εφορίες, στην πολεοδομία και όπου αλλού σχηματίζονται οι ουρές της ταλαιπωρίας που προσβάλουν τον πολίτη.
Τα προβλήματα που υπάρχουν στις δημόσιες υπηρεσίες είναι γνωστά, αλλά πρέπει και κάτω από αυτές τις δύσκολες συνθήκες να βρούμε έξυπνες λύσεις, αξιοποιώντας κάθε σύγχρονο μέσο. Αυτό είναι και το ζητούμενο από την κοινωνία, και αυτό προσπαθεί η κυβέρνηση και έχει την πολιτική βούληση να το πράξει.
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας