Τα επιχειρήματα της ξεδίπλωσε η βουλευτής ΠΑΣΟΚ κ.Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη, κατά την συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής του νομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας για την άρση του καμποτάζ.
Η βουλευτής μας, η οποία ανέβηκε στο βήμα γνωρίζοντας καλά το θέμα, που πρόσφατα ταλαιπώρησε και την Κορινθιακή κοινωνία, τόνισε ότι η άρση των περιορισμών στην κρουαζιέρα, που δίνει τη δυνατότητα στα πλοία που έχουν σημαία ξένων χωρών εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης να κάνουν κυκλικά ταξίδια με τους ίδιους επιβάτες στα ελληνικά λιμάνια, ήταν ένα αίτημα πολλών χρόνων από τους ανθρώπους της ελληνικής ναυτιλίας και όχι μόνον.
Και αυτό διότι το υπάρχον καθεστώς του καμποτάζ στερεί από την ελληνική οικονομία τα οφέλη της κρουαζιέρας, η οποία αναπτύσσεται με αλματώδη ρυθμό. Έτσι την ώρα που η ανεργία αυξάνεται και η πτώση του τουρισμού στη χώρα μας άγγιξε το 10%, αφήνουμε γειτονικές μας χώρες να εισπράττουν την μερίδα του λέοντος από τα άμεσα έσοδα κρουαζιέρας και τα συνακόλουθα οφέλη, αν και υπολείπονται σε επισκεψιμότητα από την χώρα μας.
Χωρίς αμφιβολία τα οφέλη από την άρση του καμποτάζ, όπως η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με πραγματικό οικονομικό όφελος πάνω από 1,20 δις ευρώ, η ανάπτυξη της περιφέρειας με την ανάπτυξη νέων προορισμών κρουαζιέρας και τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών, η δωρεάν διαφήμιση της χώρας μας με έξοδα των εταιριών κρουαζιέρας, αλλά και η δημιουργία 15.000 νέων θέσεων εργασίας, θα είναι πολλαπλασιαστικά για την ελληνική κοινωνία.
Η αναπτυξιακή αυτή ώθηση, δεν θα γίνει όμως, χωρίς κοινωνική ευαισθησία καθώς η Πολιτεία δεν θα αφήσει τους ναυτικούς μας απροστάτευτους στους κολοσσούς της κρουαζιέρας. Αντίθετα, με τις τριετείς συμβάσεις που θα υπογραφούν από τις εταιρίες και το Ελληνικό Δημόσιο μπαίνει ασπίδα τόσο στην απασχόληση τους, όσο και στην ασφάλιση τους στα κρουαζιερόπλοια αυτά.
Ιδιαίτερη αίσθηση έκανε η αναφορά της κυρίας Φαρμάκη-Γκέκη στο λιμάνι της Κορίνθου, που ήρθε στην επικαιρότητα με την κατάληψη δύο πλοίων από την ΠΝΟ, αλλά και τα προβλήματα που δημιουργεί ο χαρακτηρισμός του ως λιμάνι εθνικής σημασίας από την προηγούμενη κυβέρνηση. Η αναγνώριση εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΟΙΑΝ της αναγκαιότητας να επανεξετάσουμε τη χρήση του λιμανιού και να ανατεθεί σε μελετητικό γραφείο η εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας νέου εμπορικού λιμένα Κορίνθου εκτός του οικιστικού ιστού, αλλά και της προσωρινής χρήσης του υπάρχοντος λιμένα ως μαρίνα, αποτελούν θετικά στοιχεία ώστε το λιμάνι να ενταχθεί επιτέλους στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της τοπικής κοινωνίας.
Ιδίως στις δύσκολες συνθήκες που βρισκόμαστε, το να μην στερούμε την ελληνική οικονομία από τα οφέλη της κρουαζιέρας, αποτελεί δείγμα ικανής διακυβέρνησης καθώς αξιοποιεί και την στρατηγική θέση της χώρας μας στην Ανατολική Μεσόγειο, αλλά και τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα –τον τουρισμό και τη ναυτιλία- με δυναμισμό, εξωστρέφεια και αποφασιστικότητα. Έτσι δημιουργούμε σιγά-σιγά το νέο μοντέλο ανάπτυξης που έχει ανάγκη η χώρα μας.
της Κατερίνας Φαρμάκη-Γκέκη, βουλευτού ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας
0 ΣΧΟΛΙΑ