Συζητήθηκε εχθές στη Βουλή η επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού κας Κατερίνας Φαρμάκη προς το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την εξέλιξη των έργων της σιδηροδρομικής γραμμής μετά το Κιάτο. Η κα Βουλευτής έθεσε τον γενικότερο προβληματισμό για τις μεγάλες καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων στον αρμόδιο Υφυπουργό Υποδομών κ. Σπ. Βούγια.
Ο Υφυπουργός παραδέχτηκε ότι έχουν γίνει υπερβάσεις ως προς το χρόνο και το κόστος του έργου και οφείλονται κατά κύριο λόγο, στο γεγονός πως δεν είχαν ολοκληρωθεί στο σύνολό τους οι απαιτούμενες μελέτες στην αρχική φάση εκτίμησης και έγιναν πολλές διορθώσεις και επαναδημοπρατήσεις του έργου. Χαρακτηριστικά ανέφερε την προκήρυξη νέας μελέτης από την ΕΡΓΟΣΕ στο τμήμα Κιάτο-Ξυλόκαστρο, και στην περιοχή Διακοφτού-Ελαιώνα, με υπογειοποίηση της γραμμής στο Διακοφτό και διορθωτική χάραξη εκτός οικισμού στον Ελαιώνα, όπου τροποποιήθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι στην προσπάθεια να βρεθούν λύσεις φιλικότερες προς το περιβάλλον κατ’ απαίτηση και των τοπικών κοινωνιών.
Ανασταλτικό παράγοντα και για την εξέλιξη των εργασιών αποτέλεσε το αυξημένο τελικό κόστος των απαλλοτριώσεων, τα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα που βρέθηκαν και πρέπει να συντηρηθούν, αλλά και η κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου-Πατρών, ο οποίος, κινούμενος παράλληλα και πάρα πολύ κοντά στη γραμμή, δημιουργεί δυσκολίες στην παράλληλη κατασκευή και προβλήματα εμπλοκής, γειτνίασης ή διασταύρωσης των δύο έργων.
Ωστόσο, οι χρονικές υπερβάσεις, καθώς και ο μειωμένος αρχικός προϋπολογισμός του έργου, ο οποίος καθορίστηκε στα 480.000.000€ με συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής, εγείρουν εύλογα ερωτήματα ως προς την ολοκλήρωση του έργου μέχρι και την Πάτρα. Η κα Βουλευτής τόνισε την αναγκαιότητα να γίνουν άμεσα ενέργειες από το Υπουργείο προκειμένου να καλυφθούν τα επιπλέον περίπου 400.000.000€ -τα 200.000.000€ εκ των οποίων αφορούν τις απαλλοτριώσεις- που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του έργου και να εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή του από το ΕΣΠΑ και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Ο κ. Υφυπουργός απάντησε ότι αποτελεί σαφώς προτεραιότητα η λήψη αποφάσεων τόσο για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης, όσο και για τις απαλλοτριώσεις και τις προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, καθώς και την ολοκλήρωση των αρχαιολογικών ανασκαφών κατά μήκος του έργου.
Αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των εργασιών του έργου ο κ.Βούγιας ανέφερε σχετικά ότι η ολοκλήρωση για το τμήμα Κιάτο-Διακοφτό προβλέπεται για τον Ιούνιο του 2014 και για το Διακοφτό-Ροδοδάφνη τον Δεκέμβριο του 2015, αλλά υπάρχει η δυνατότητα τμηματικής απόδοσης του έργου σε λειτουργία πριν την συνολική ολοκλήρωση. Μάλιστα θα κατασκευαστούν με δυο μελλοντικές εργολαβίες, τα υπολειπόμενα έργα υποδομής στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη και οι εργασίες σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, ηλεκτρομηχανικού ελέγχου των σηράγγων και ηλεκτροκίνησης στο τμήμα αυτό. Εννοείται πως δεν μπορεί κανείς να αντιληφθεί σιδηρόδρομο του μέλλοντος, ειδικά σε τμήματα που θεωρούνται περιαστικά της πρωτεύουσας χωρίς ηλεκτροκίνηση, η οποία άλλωστε φέρνει και μεγαλύτερη οικονομία.
Το έργο προβλέπεται να φτάσει στο Αίγιο το 2016 με την προϋπόθεση πάντοτε έγκαιρης αντιμετώπισης των προβλημάτων και δημοπράτησης της πρώτης εργολαβίας εντός του δεύτερου εξαμήνου του 2011, που έχει ήδη δημοσιευθεί.
Ο Υφυπουργός στην ομιλία του ευχαρίστησε θερμά την κα. Φαρμάκη, για την παρέμβασή της αυτή, καθώς δίδει την ευκαιρία να επιβεβαιωθεί από το βήμα της Βουλής πως πάρα τη μεγάλη οικονομική κρίση δημοπρατούνται έργα, ειδικά στο σιδηρόδρομο, ο οποίος αυτή τη στιγμή περνάει στη φάση της ανάπτυξής του, ταυτόχρονα με τη μεγάλη προσπάθεια εξυγίανσης των οικονομικών του στοιχείων.
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας
Επίσκεψη του Υπουργού Ανάπτυξης σε καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας Ο
Υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, επισκέφτηκε σήμερα καταστήματα στην
οδό Ερ...
Πριν από 1 ημέρα
0 ΣΧΟΛΙΑ