Το πλήρες κείμενο της ομιλίας της κυρίας Φαρμάκη – Γκέκη είναι το εξής:
«Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, τις δύο τελευταίες μέρες στη συζήτηση επί της αρχής του νομοσχεδίου ομολογώ ότι εξεπλάγην δυσάρεστα.
Δεν θα περίμενα βέβαια μία καθολική συναίνεση και αποδοχή από τους συναδέλφους της Νέας Δημοκρατίας. Θα περίμενα όμως μία αυτοκριτική και σίγουρα λιγότερο υψηλούς τόνους. Από τους συναδέλφους δε, των υπολοίπων κομμάτων θα έλεγα ότι θα πρέπει να σταματήσει αυτή η ρητορική του «όλοι ίδιοι είμαστε, ΠΑ.ΣΟ.Κ. και Νέα Δημοκρατία». Ας περιμένουν λίγο ακόμα, διότι για να συγκρίνουμε δεν είναι μόνο το παρόν, αλλά είναι και το παρελθόν.
Και είναι αποκαλυπτικά τα στοιχεία, αν ανατρέξει κανείς και δει όλο το προηγούμενο διάστημα στα νομοσχέδια που είχαν κατατεθεί στο αρμόδιο Υπουργείο πόσα απ’ αυτά αφορούσαν το μεγάλο κεφάλαιο, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και πόσα αφορούσαν κοινωνικές δράσεις. Η συντριπτική πλειοψηφία, λοιπόν, των σχεδίων νόμων που κατέθεσε η Νέα Δημοκρατία ως Κυβέρνηση -είναι σαράντα οκτώ- αφορούν τις επενδύσεις, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και εν γένει το μεγάλο κεφάλαιο και μόλις δέκα είχαν κοινωνικό χαρακτήρα.
Στον αντίποδα το ΠΑ.ΣΟ.Κ. ως Αξιωματική Αντιπολίτευση κατέθεσε τρεις φορές πρόταση νόμου για την καταβολή επιδόματος θέρμανσης, κατέθεσε σχέδιο νόμου για τη ρύθμιση των χρεών υπερχρεωμένων καταναλωτών, για τη λήψη έκτακτων μέτρων ενίσχυσης στους εισοδηματικά ασθενέστερους και σχέδιο νόμου για την ανασυγκρότηση των πυρόπληκτων περιοχών.
Συνεπώς οι κρίσεις περί μετεκλογικής αναξιοπιστίας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και η ρητορική του «όλοι ίδιοι είμαστε» διαψεύδονται από την ίδια την κοινοβουλευτική πραγματικότητα.
Η Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. είναι αποφασισμένη να ασκήσει με απόλυτη προτεραιότητα κοινωνική πολιτική και να είναι πιστή στις δεσμεύσεις της για όλο και λιγότερες ανισότητες. ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΙΔΙΟΙ. Σ’ αυτή την κατεύθυνση στοχεύουμε μ’ αυτό το νομοσχέδιο. Σ’ αυτή την κατεύθυνση συνεχώς θα εργαζόμαστε.
Οι πολιτικές μας προτεραιότητες είναι διακριτές και καταγράφονται σ’ αυτό το νομοσχέδιο. Δυόμισι εκατομμύρια συμπολίτες μας που ανήκουν σε χαμηλές εισοδηματικά ομάδες θα μοιραστούν ένα δισεκατομμύριο ευρώ. Ειδικότερα μισθωτοί και αγρότες με ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα μέχρι 15.000 ευρώ και με ατομικό εισόδημα μέχρι 9.000 ευρώ λαμβάνουν αναλογικά από 700 ευρώ σε οικονομική ενίσχυση, όπως και συνταξιούχοι του ΟΓΑ, μακροχρόνια άνεργοι, ευπαθείς κοινωνικά ομάδες που εμπίπτουν στα εισοδηματικά όρια του ΕΚΑΣ.
Στο άρθρο 2 η Κυβέρνηση καθορίζει με κριτήρια δίκαια και αναλογικά την έκτακτη εισφορά κοινωνικής ευθύνης στις τριακόσιες περίπου επιχειρήσεις με κέρδη πάνω από 5 εκατομμύρια ευρώ.
Δεν επιδιώκουμε σίγουρα να πλήξουμε την επιχειρηματικότητα. Όμως, πρέπει να γίνει σαφές ότι σε μία κοινωνία δικαίου πρέπει όλοι να συνεισφέρουν ανάλογα με τα κέρδη τους. Προς τι, λοιπόν, ο αντιπολιτευτικός οίστρος ορισμένων συναδέλφων; Σε ποιο ακριβώς σημείο της πολιτικής μας έγκειται η ομοιότητά μας με τη Νέα Δημοκρατία;
Στο άρθρο 3 η Κυβέρνηση προσπαθεί επιτέλους να εστιάσει στις μεγάλες ιδιοκτησίες συγκεκριμένων φυσικών και νομικών προσώπων που έχουν βρει τον τρόπο και ξεφεύγουν από τη φορολογία που τους αναλογεί.
Είναι γνωστό σε όλους μας ότι οι εξωχώριες εταιρείες αποτελούν χρόνια τώρα το «Δούρειο Ίππο» της φοροδιαφυγής στη χώρα μας. Σήμερα, 3.684 offshore εταιρείες έχουν στην κατοχή τους μια τεράστια ακίνητη περιουσία σε πολύ ακριβές περιοχές της χώρας, στα βόρεια προάστια, στα παράλια της Αττικής, σε ακριβά θερινά και χειμερινά θέρετρα.
Ξέρετε πολύ καλά ότι μόνο με 1.000 ευρώ μπορεί ο καθένας να συστήσει μια εξωχώρια εταιρία και να αγοράσει και να εκμεταλλευτεί ένα ακίνητο μεγάλης αγοραστικής αξίας κατά κατάχρηση των φορολογικών διατάξεων. Επιτέλους, υπάρχει μια Κυβέρνηση που βάζει μπλόκο σ’ αυτές τις συναλλαγές.
Στο άρθρο 4 η Κυβέρνηση με γενναίο τρόπο επιβάλλει φόρο στη μεγάλη ακίνητη περιουσία της Εκκλησίας, αλλά και κάθε γνωστού δόγματος, με ποσοστό 3‰ από 1‰ που ίσχυε μέχρι σήμερα.
Είναι γεγονός ότι το ζήτημα της φορολόγησης της εκκλησιαστικής περιουσίας είναι ακανθώδες. Εντούτοις, είναι πολιτικά επιβεβλημένο και μάλιστα σ’ αυτούς τους δύσκολους δημοσιονομικά καιρούς να αντιμετωπιστεί και σίγουρα να μην υπολογίσουμε το πολιτικό κόστος. Δεν μπορεί η Εκκλησία να απόσχει από τη μεγάλη προσπάθεια που χρειάζεται σήμερα η χώρα μας, προκειμένου να ορθοποδήσει.
Πάμε τώρα στο άρθρο 5, το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό διότι κόβει το γόρδιο δεσμό που χρόνια τώρα κρατούσε τα νοσοκομεία μας σε μία κατάσταση αναταραχής, σε μία κατάσταση που στερούσε από την ελληνική περιφέρεια την ικανοποίηση των αναγκών της.
Θέλω εδώ να αναφερθώ στο Νοσοκομείο Κορίνθου, που βρίσκεται σ’ ένα κομβικό σημείο, που δέχεται συνεχώς βαριά περιστατικά, γιατί έχουμε το δρόμο Κορίνθου-Πατρών, που δυστυχώς δεν είναι ο δρόμος με τις τεχνικές προδιαγραφές που θα έπρεπε να έχει και που συνεχώς έχουμε τροχαία ατυχήματα και μάλιστα πάρα πολύ βαριά.
Το τελευταίο διάστημα η Εντατική του Νομού μας ήταν κλειστή. Σαφέστατα, με αυτό το νομοσχέδιο, με αυτές τις πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης τίθεται τέλος σε αυτό και δίνεται μία ανάσα στο Νοσοκομείο μας, για να μπορέσει επιτέλους να λειτουργήσει.
Δεν είναι πρόθεσή μας, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όπως βλέπετε, οι εντυπωσιασμοί. Είναι πρόθεσή μας η ουσία στην πολιτική. Είναι πρόθεσή μας να βελτιώνουμε συνεχώς την καθημερινότητα των πολιτών.
Η Κυβέρνηση στοχεύει στο να εμπεδωθεί στη συλλογική συνείδηση μια νέα κοινωνική πολιτική. Εμείς θέλουμε στην οικονομική «γρίπη» που απειλεί σήμερα όλους τους πολίτες να απαντήσουμε με «εμβόλιο» την υπευθυνότητα και την αλληλεγγύη από όλους τους κοινωνικούς εταίρους και από την ίδια την πολιτεία στους ασθενέστερους πολίτες της χώρας μας.
Θέλω να πιστεύω ότι μόνο έτσι μπορούμε να γίνουμε μία σύγχρονη και προοδευτική χώρα, μία χώρα που σέβεται τους πολίτες της.
Σας ευχαριστώ.
Από το Γραφείο Τύπου
0 ΣΧΟΛΙΑ