Την ώρα που ο τουρισμός και η ναυτιλία αποτελούν τα ισχυρότερα όπλα μας ώστε η Ελλάδα να ορθοποδήσει, ορισμένοι επιμένουν να μην αντιλαμβάνονται την πραγματικότητα και να εφαρμόζουν αναχρονιστικές τακτικές που αφενός ζημιώνουν τη χώρα και αφετέρου εξασφαλίζουν μόνο προσωρινά συντεχνιακά οφέλη. Όπως η διατήρηση του καμποτάζ, που διασφαλίζει την εργασία των ελλήνων ναυτικών και περιορίζει την κυκλοφορία κρουαζιερόπλοιων με μη κοινοτική σημαία στα ελληνικά λιμάνια…
Αυτήν την στιγμή τα στοιχεία είναι αμείλικτα! Η ελληνική κρουαζιέρα πνέει τα λοίσθια, αφού το 83% της παγκόσμιας κρουαζιέρας ελέγχεται από 5 μεγάλες ξένες εταιρίες και κατευθύνεται σε χώρες όπως η Ιταλία και η Ισπανία ως επί το πλείστον με πλοία σημαίας μη κοινοτικών χωρών. Όμως από την άλλη πλευρά, η Μεσόγειος τείνει να αντικαταστήσει την Καραϊβική ως πρώτη επιλογή παγκοσμίως στον τομέα της κρουαζιέρας (για πρώτη φορά μετά από 50 χρόνια!).
Άραγε έχουμε την πολυτέλεια για τέτοιες απώλειες; Γιατί επιμένουν κάποιοι να κατευθύνουν την συντριπτική πλειοψηφία των εισπράξεων από τους επιβάτες κρουαζιέρας σε άλλους προορισμούς; Γιατί προσπαθούν με τακτικές παρελθόντος να κρατήσουν δέσμια τη χώρα ειδικά σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία;
Τα ερωτήματα είναι εύλογα, γι’ αυτό και η κυβέρνηση συνέστησε ειδική επιτροπή για την άρση του καμποτάζ με τη συμμετοχή 18 φορέων της τουριστικής και ναυτικής βιομηχανίας , προκειμένου να βρεθεί μια δίκαιη λύση για τους έλληνες ναυτικούς, που θα είναι όμως, παράλληλα και ωφέλιμη για τον τόπο.
Χωρίς αμφιβολία η Ελλάδα δεν χρειάζεται σήμερα ούτε καταλήψεις, ούτε επεισόδια, που οχυρώνονται πίσω από κομματικές ιδεοληψίες. Οι συνθήκες επιτάσσουν αποφασιστικότητα, τόλμη και παρακολούθηση των διεθνών εξελίξεων, ιδιαίτερα στον τομέα της ναυτιλίας, καθώς είναι το μεγάλο μας συγκριτικό πλεονέκτημα.
Κατερίνα Φαρμάκη – Γκέκη
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν.Κορινθίας
0 ΣΧΟΛΙΑ