- banner1



Η βουλευτής ΠΑΣΟΚ του Νομού Κορινθίας, κυρία Αικατερίνη Φαρμάκη – Γκέκη, έχει επανειλημμένως δραστηριοποιηθεί και έχει δείξει το έντονο ενδιαφέρον της για το ζήτημα της επέκτασης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου και της σύνδεσης του με την πόλη του Λουτρακίου.
Παράλληλα με τις επαφές της με την αρμόδια πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, κατέθεσε και σχετική κοινοβουλευτική ερώτηση, στην οποία το υπουργείο απάντησε τα εξής:

«Η ΕΡΓΑ ΟΣΕ ΑΕ κατά την κατασκευή της γραμμής Αθήνα- Κιάτο είχε προβλέψει και αφήσει διακλάδωση για την σύνδεση της γραμμής με το Λουτράκι, αλλά επειδή υπήρχαν αντιδράσεις των Τοπικών Αρχών σχετικά με την χωροθέτηση του τερματικού σταθμού, ανέμενε τις αποφάσεις του Εθνικού Διαχειριστή Σιδηροδρομικής Υποδομής ο οποίος έκανε τις σχετικές συνεννοήσεις για τον καθορισμό του φυσικού αντικειμένου του έργου.
Μετά την υπ’αρ.303/8.10.2009 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Λουτρακίου – Περαχώρας, θα δρομολογηθούν οι διαδικασίες ανάθεσης, των αναγκαίων μελετών εφόσον εξασφαλιστεί χρηματοδότηση από ίδιους πόρους του Επενδυτικού Προγράμματος του ΟΣΕ.
Το έργο της κανονικοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής Ισθμός – Λουτράκι δεν έχει περιληφθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2010, στο οποίο όπως είναι γνωστό έχουν ενταχθεί κατά προτεραιότητα τα έργα ολοκλήρωσης της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων του άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη/Προμαχώνα.
Ωστόσο στο βαθμό που το συγκεκριμένο έργο παρουσιάζει σημαντικό ενδιαφέρον και οφέλη για την ευρύτερη περιοχή, η εκτέλεση του θα μπορούσε να ενταχθεί στο ΠΕΠ Πελοποννήσου περιόδου 2007-2010 ή σε άλλα μελλοντικά χρηματοδοτικά σχήματα

Μετά την ανωτέρω απάντηση η κυρία Φαρμάκη – Γκέκη δήλωσε:

«Δυστυχώς, η αναποφασιστικότητα και οι ολιγωρίες των περασμένων ετών, οδήγησαν σε τραγική καθυστέρηση ένα έργο, το οποίο ήταν πολύ εύκολο να ολοκληρωθεί όταν κατασκευαζόταν η γραμμή Αθήνα – Κιάτο, όπως αποκαλύπτει η απάντηση του Υπουργείου Υποδομών.
Σήμερα, πρέπει να τρέξουμε πολύ για να κερδίσουμε τον χαμένο χρόνο, προσπάθεια που δυσκολεύει εξαιτίας των οικονομικών δυσχερειών που βιώνουμε σήμερα και επηρεάζουν τον ευρύτερο δημόσιο τομέα.


Προσωπικά θα συνεχίσω τις επαφές μου με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και τους παράγοντες του ΟΣΕ και του ΕΡΓΟΣΕ ώστε να διασφαλίσουμε καταρχήν την χρηματοδότηση των αναγκαίων μελετών από το Επενδυτικό Πρόγραμμα του ΟΣΕ. Η προσπάθεια συνεχίζεται.»


Από το Γραφείο Τύπου
της βουλευτού Αικατερίνης Φαρμάκη - Γκέκη

Bookmark and Share


ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ 14 Απρ 2010
categories: | edit post

7 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Δυστηχως ομως η επεκταση του προαστιακου δεν υποστηριζεται απο την σωστη χρηση του υπαρχοντος δυκτιου. Γιατι;
    Γιατι, παρα πολλοι επιβατες δεν πληρωνουν και πηγαινουν και ερχονται τσαμπα με τον προαστιακο στην Αθηνα και αλλους προορισμους με αποτελεσμα το χρεος του (συν των αλλων παραγοντων) να γινεται μεγαλυτερο. Ειναι κατι το οποιο εχει τονισθει και απο τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ Κορινθίας κ. Π. Μάρκελλος σε δηλωση του για θεματα υγιους ανταγωνισμου.
    Απο το καλοκαιρι Ιουλιος 2009 δεν εχω ξαναδει ελεγκτη εισητηριων στην γραμμη Κορινθος Ανω Λιοσια και με λυπει αυτο το γεγονος γιατι περα απο τα παραπανω νιωθω και ηλιθιος που πληρωσα εξαμηνιαια καρτα για τις μετακινησεις μου.
    Κυρια Φαρμακη πρεπει να γινει κατι για αυτο το θεμα.Ολοι γνωριζουμε το χρεος του ΟΣΕ αλλα και την χρησιμοτητα του στις μετακινησεις μας και το να πληρωνουν ολοι οι επιβατες του ειναι προς το συμφερον της βιοσιμοτητας του.
    Βλεποντας οτι ασχολειστε με το θεμα, ελπιζω στην θετικη ανταποκριση σας και το ενδιαφερον σας για το θεμα αυτο και γενικα του Προαστιακου-ΟΣΕ.

    Με εκτιμηση Παναγιώτης Ντάγκαλος.

     
  2. Αγαπητέ φίλε,

    Συμφωνώ με την εκτίμηση σου. Έχεις απόλυτο δίκιο. Σε διαβεβαιώνω ότι καταρχήν θα το θέσω στις συζητήσεις μου με τους παράγοντες του ΟΣΕ στο πλαίσιο των επαφών μας για τον Προαστιακό.
    Θα σε ενημερώσω για κάθε εξέλιξη στο ζήτημα.

    Φιλικά - Κατερίνα

     
  3. Χρησιμοποιωντας ολα τα προηγουμενα χρονια το τρενο ΑΘΗΝΑ-ΛΟΥΤΡΑΚΙ για τη μετακινηση μου ειχα την ελπιδα για επαναλειτουργια τησ γραμμης.Ακομα θυμαμαι τα περι διαβεβαιωσεων για προσωρινη διακοπη και οτι συντομα θα ξεκινουσαν τα εργα για συνδεση του Λουτρακιου με την Αθηνα με τη μορφη του προαστιακου αυτη τη φορα.Με την απαντηση που σας δοθηκαι καταλαβαινω οτι το εργο ματαιωνεται η στη καλυτερη περιπτωση θα πραγματοποιηθει μετα απο χρονια.Τοσα χαμενα χρονια για να ξεκινησουν τωρα οχι η κατασκευη αλλα οι μελετες.Μου ειχε κανει εντυπωση οτι το τρενο δεν μπορουσε να προσεγγισει το τερματικο σταθμο απο τα σταθμευμενα αυτοκινητα πανω στις ραγες μεσα στη πολη και αναγκαζομασταν να περπαταμε.Οχι μονο δε τα σηκωνε ο γερανος αλλα ουτε κληση δε τουν εκοβαν.Τοτε δε καταλαβαινα γιατι γινοταν αυτο αλλα τωρα ειναι πλεον ξεκαθαρο οτι ειναι αρνητικοι με την ιδεα να ξαναρθει το τρενο στη πολη τους οι Λυτρακιωτες απο τη στιγη που ειναι γνωστο οτι τα προηγουμενα χρονια ο ΟΣΕ μπορουσε να παραδοσει ετοιμο το εργο αν δε συναντουσε παρα μονο σφοδρες αντιρησεις και προφασεις για συνεχη και μονιμη κωλισιεργια.Και αναφερομαι στους πολιτες και οχι στους τοπικους αρχοντες γιατι δεν ειδα καμια σοβαρη αντιδραση ολα αυτο το μεγαλο διαστημα που περνουσε βλεποντας τοσες πολεις να αποκτουν προαστιακο με τελευταιο παραδειγμα τη Χαλκιδα με το Λουτρακι να παρακολουθει αταραχο τις εξελιξεις.Ας ειναι.Μπορει να μην ειμαι μονιμος κατοικος αλλα διαθετωντας εξοχικο στη πολη μπορω να εκφερω γνωμη.Θα ηθελα να ευχαριστησω τη κυρια Φαρμακη για το ενδιαφερον που επεδειξε για αυτο το θεμα εστω εαν φαινεται να μην εχει θετικη εξελιξη.Ειναι ευχαριστο αλλα και ταυτοχρονα παρηγορο να βλεπει κανεις εναν πολιτικο να απασχολειται με τα προβληματα που αφορουν το κοσμο ιδιως αφου εχουν περασει οι εκλογες. Με εκτιμηση Νικολαος Τσουμπος

     
  4. Αξιότιμη Κυρία Φαρμάκη,

    ως μόνιμος (πλέον) κάτοικος του Νομού Κορινθίας, παίρνω το θάρρος να δημοσιεύσω τα παράπονά μου στο ιστολόγιό σας, αναφορικά με το έργο ηλεκτροκίνησης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, για το τμήμα ΣΚΑ-Κιάτο.

    Τα παραδοτέα εκ μέρους των Αναδόχων (δίκτυο ηλεκτροκίνησης), έχουν άμεση επιπτωση στο κοινωνικό σύνολο, όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, καθόσον η υποδομή ηλεκτρικών τρένων από και προς το Νομό μας, θα διαφοροποιήσει την προσβασιμότητα της περιοχής και θα αποτελέσει σοβαρό κίνητρο για περαιτρέρω εποικισμό του Νομού μας από πολίτες οι οποίοι εργάζονται στην ευρύτερη περιφέρεια της Πρωτεύουσας.

    Παρά ταύτα, συντρέχει σοβαρότατο κενό πληροφόρησης προς τους πολίτες, αναφορικά με τα παρακάτω :

    1) Ποιές είναι οι συμβατικά καθορισμένες ημερομηνίες παράδοσης του έργου, αναφορικά με την εγκατάσταση της εναέριας γραμμής ηλεκτροκίνησης.

    2) Πόσες και ποιές παρατάσεις των ως άνω ημερομηνιών έχουν δοθεί προς τον ανάδοχο και με ποιές αιτιολογίες

    3) Πότε είναι προγραμματισμένη η ηλέκτριση των δύο υποσταθμών υψηλής τάσης σε Λουτρόπυργο και Κόρινθο (οι οποίοι θα καλύπτουν το τμήμα ΣΚΑ-Κιάτο) ώστε να καταστεί δυνατή η πραγματοποίηση των δοκιμών που απαιτούνται πριν την παραλαβή του έργου εκ μέρους της αναθέτουσας αρχής (ΕΡΓΟΣΕ)

    4) Εάν υπάρχουν άμεσα διαθέσιμοι ηλεκτρονίκητοι συρμοί, εκ μέρους της ΤΡΕΝΟΣΕ, ώστε να αρχίσουν να πραγματοποιούνται δρομολόγια αμέσως μόλις παραλγηφθεί το έργο.

    Η ενημέρωση των πολιτών δεν είναι απλά ελλιπής, αλλά δυστυχώς έχουν υπάρξει ποικίλα αστήρικτα δημοσιεύματα, με αποκορύφωμα το δημοσίευμα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων (ΑΠΕ) της 13ης Απριλίου, υπό τον τίτλο «Από μέσα Μαΐου η ηλεκτροκίνηση του Προαστιακού μέχρι Κιάτο».

    Σας απευθύνω παράκληση, με την κοινοβουλευτική σας ιδιότητα, όπως διερευνήσετε τα παραπάνω ζητήματα που αφορούν τη σύμβαση της εταιρίας ΕΡΓΟΣΕ με τον Ανάδοχο του εν λόγω έρργου, ώστε να υπάρξει επαρκής πληροφόρηση των πολιτών.

    Με εκτίμηση

    Αλέξης Τσαλπατούρος
    Κάτω Άσσος Κορινθίας

     
  5. 1) Αγαπητέ Κύριε Τσούμπε,
    Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Να είσαστε σίγουρος ότι δεν θα σταματήσω την προσπάθεια μου για να γίνει καλύτερη η καθημερινότητα των πολιτών.

    Φιλικά - Κατερίνα

    2) Αγαπητέ Κύριε Τσαλπατούρο,
    Θέτετε πολύ σημαντικά ζητήματα. Σας ευχαριστώ γι' αυτό. Να ξέρετε ότι θα τα συζητήσω με τους υπεύθυνους της ΕΡΓΟΣΕ στην επόμενη συνάντηση μας και θα σας κρατήσω ενήμερο για κάθε εξέλιξη.

    Φιλικά - Κατερίνα

     
  6. Κύριε Τσαλπατούρο,

    Σε συνάντηση μου με τους αρμοδίους της ΕΡΓΟΣΕ ενημερώθηκα ανεπίσημα ότι οι δύο υποσταθμοί υψηλής τάσης που θα καλύπτουν την γραμμή είναι έτοιμοι και ότι θα αρχίσουν να δίνουν ρεύμα κανονικά μόλις ολοκληρωθεί το δίκτυο. Επίσης, υπάρχουν διαθέσιμοι συρμοί της ΤΡΕΝΟΣΕ για να καλύψουν όλα τα δρομολόγια. Η εκτίμηση τους είναι ότι η γραμμή ΣΚΑ-ΚΙΑΤΟ θα παραδοθεί στο τέλος Σεπτεμβρίου του 2010, καθώς δεν φαίνεται ο ανάδοχος να θέλει παράταση.
    Πάντως, προκειμένου να έχω και μια επίσημη απάντηση στα ερωτήματα σας, κατέθεσα και κοινοβουλευτική αναφορά.

    Θα σας κρατώ ενήμερο για κάθε εξέλιξη.

    Φιλικά - Κατερίνα

     
  7. Κύριε Τσαλπατούρο,

    Σας ενημερώνω ότι έλαβα απάντηση από το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών στην κοινοβουλευτική αναφορά που έκανα βάσει των πιο πάνω ερωτημάτων σας.
    Το υπουργείο στην υπ’αρ.1159/1.6.10 απάντηση του αναφέρει τα εξής:

    «Το έργο της κατασκευής του συστήματος ηλεκτροκίνησης για το τμήμα ΣΚΑ-Κιάτο στόχο έχει να συνεισφέρει στη διαμόρφωση του εν λόγω άξονα σε άξονα υψηλής μεταφορικής ικανότητας και επιδόσεων, με αναβαθμισμένα τεχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά, ενώ παράλληλα, επιδιώκεται η αναβάθμιση της λειτουργίας και της αξιοπιστίας του σιδηροδρόμου, η προστασία και βελτίωση του περιβάλλοντος, η εξοικονόμηση ενέργειας η βελτίωση της ασφάλειας.
    Με την ολοκλήρωση του και με την χρήση του κατάλληλου τροχαίου υλικού, θα είναι δυνατόν να επιτευχθεί η μέγιστη ταχύτητα των 200 χλμ/ώρα στα τμήματα του άξονα που έχουν σχεδιαστεί για τέτοια ταχύτητα.
    Η λειτουργία του συστήματος ηλεκτροκίνησης προϋποθέτει:
    • Την κατασκευή της ηλεκτροκίνησης της νέας διπλής γραμμής στο εν λόγω τμήμα με Εναέρια Γραμμή Επαφής, η οποία υλοποιείται στο πλαίσιο της σύμβασης 466/07
    • Την κατασκευή δύο υποσταθμών έλξης και το σύστημα Τηλεδιοίκησης του τμήματος ΣΚΑ-Κιάτο, η οποία υλοποιείται στο πλαίσιο της ίδιας σύμβασης
    • Τη μελέτη και κατασκευή εκ μέρους των ΔΕΗ και ΔΕΣΜΗΕ των απαιτούμενων εργασιών κατασκευής των γραμμών μεταφοράς για την σύνδεση και λειτουργία των δύο υποσταθμών έλξης του ΟΣΕ στο τμήμα ΣΚΑ-Κιάτο, η οποία υλοποιείται στο πλαίσιο τριμερούς σύμβασης μεταξύ ΟΣΕ-ΔΕΗ-ΔΕΣΜΗΕ με Α.Σ.590/06
    • Την συντέλεση των αναγκαίων απαλλοτριώσεων για την κατασκευή των δύο υποσταθμών έλξης
    • Την υπερύψωση γραμμών ΔΕΗ για τις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης και τις μετατοπίσεις δικτύων ΟΚΩ
    Η σύμβαση κατασκευής 466/07 υπογράφηκε την 29/8/2007 με αρχικό χρόνο λήξης την 29/6/2009 ενώ έχει εγκριθεί ήδη η πρώτη παράταση της έως την 28/2/2010.

    Εντός της αρχικής συμβατικής προθεσμίας ο ανάδοχος επίσπευσε τις εργασίες, ολοκλήρωσε και παρέδωσε προς χρήση (14/2/2009) την εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα ΣΚΑ-ΣΣ Λιοσίων, κατόπιν αιτήματος του ΕΔΙΣΥ λόγω διακοπής της κυκλοφορίας του μετρό μέχρι το αεροδρόμιο.
    Όσον αφορά στην ολοκλήρωση του τμήματος ΣΣ Λιοσίων – Κιάτου, ο ανάδοχος έχει υποβάλλει αιτήματα νέων παρατάσεων έως την 29/10/2010.

    Οι λόγοι, τόσο της πρώτης παράτασης, όσο και των νέων αιτημάτων του αναδόχου είναι:
    1.Οι κλοπές/δολιοφθορές που έχουν παρατηρηθεί επανειλημμένως στα καλώδια της εγκατάστασης του συστήματος ηλεκτροκίνησης. Μέχρι σήμερα έχουν καταγραφεί κλοπές / δολιοφθορές 12 χιλ.αγωγού εναέριας γραμμής επαφής (ΕΓΕ). Υπάρχουν δε, επιπλέον 23 χιλ. τα οποία έχουν υποστεί φθορές λόγω απόπειρας κλοπής.
    2.Η αναστολή των αδειών πρόσβασης του αναδόχου στην γραμμή για λόγους ασφαλείας (περιστατικά κλοπών καλωδίων σηματοδότησης, πτώση συστήματος τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών, βλάβες μηχανισμών αλλαγής τροχιάς κα).
    Η κατασκευή των 2 υποσταθμών έλξης έχει ολοκληρωθεί, ενώ έχουν πραγματοποιηθεί και οι δοκιμές που απαιτούνται. Παρόλα αυτά η ηλέκτριση των υποσταθμών δεν είναι ακόμα δυνατή, καθόσον πρέπει να προηγηθεί η απομάκρυνση των γραμμών μεταφοράς της ΔΕΗ που διασταυρώνεται με την σιδηροδρομική γραμμή και την εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης και δεν τηρούν τις αποστάσεις ασφαλείας.
    Τέλος, όσον αφορά την διαθεσιμότητα των ηλεκτροκίνητων συρμών, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ ενημερώνει ότι υπάρχει το απαραίτητο ηλεκτροκίνητο τροχαίο υλικό για την δρομολόγηση στο συγκεκριμένο τμήμα.
    Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
    ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ»

     

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ αφήστε το σχόλιό σας. Ο διάλογος με την κοινωνία αποτελεί βασική αρχή της πολιτικής μου δράσης.
Για λόγους αποφυγής σχολίων με απρεπές περιεχόμενο, οι διαχειριστές θα εγκρίνουν τα σχόλια.
Ευχαριστώ

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ