Σήμερα βρισκόμαστε στο ξεκίνημα μιας νέας σχολικής χρονιάς, που σηματοδοτεί το ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ που θέλουμε να δημιουργήσουμε και που αξίζουν οι μαθητές μας.
Παρότι προμηνυόταν δύσκολη, με πολλά κενά λόγω της αύξησης των συνταξιοδοτήσεων κατά 165% σε σχέση με πέρσι και των υψηλών στόχων που είχαμε βάλει τόσο με την εφαρμογή του ενιαίου αναμορφωμένου προγράμματος σε 800 ολοήμερα σχολεία, όσο και με την πολιτική μας επιλογή να μετατρέψουμε το σχολείο σε πραγματικό εργαστήρι γνώσης και σκέψης με συγκεκριμένες παρεμβάσεις, τελικά φαίνεται ότι οι προσπάθειες μας έχουν στεφθεί με επιτυχία.
Και αυτό οφείλεται στην πολύ συντονισμένη δουλειά του υπουργείου από τον περασμένο Νοέμβριο, στην παρακολούθηση των εκπαιδευτικών αναγκών σε εβδομαδιαία βάση, στον ορθολογικό τρόπο μετακίνησης και εξέλιξης όλων των εκπαιδευτικών που νομοθετήσαμε τον περασμένο Μάιο, στην επιστροφή στην έδρα 5.000 αποσπασμένων εκπαιδευτικών σε γραφεία και υπηρεσίες και στον διαρκή έλεγχο για την αποφυγή πλασματικών αναγκών. Είναι λοιπόν, φανερό ότι και σχέδιο υπάρχει και πολύ δουλειά γίνεται προκειμένου να μπουν σε εφαρμογή όσα οραματιζόμαστε για το 1.500.000 μαθητών που σήμερα διαβαίνει τις πόρτες των 15.500 σχολείων της χώρας.
Ορισμένοι κακόβουλοι, υπολόγιζαν ότι τα 20.000 κενά εκπαιδευτικών για την φετινή χρονιά, θα δημιουργούσαν χάος στα σχολεία, προκειμένου να δικαιολογηθούν οι μεγάλες αρρυθμίες και οι αστοχίες περασμένων ετών. Αντ’ αυτού όμως, έχουμε κάλυψη των 3.047 κενών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση με 2.554 προσλήψεις αναπληρωτών. Στα νηπιαγωγεία κάλυψη των 1.677 κενών με 1.304 προσλήψεις. Ενώ και στη Δευτεροβάθμια από 1.380 κενά στις βασικές ειδικότητες, καλύφθηκαν 1.064 θέσεις. Με άλλα λόγια τα κενά που έχουν μείνει σε κάθε κατηγορία είναι τριψήφια και την επόμενη εβδομάδα θα γίνει η τελική διαχείριση τους.
Ακόμα έγινε πολύ σημαντική προσπάθεια ώστε να έχουμε 25 μαθητές σε κάθε τάξη ή 25 συν 10% εκεί όπου υπάρχουν προβλήματα στέγης. Ήδη βρίσκεται στα σχολεία το 87% των 60 εκατομμυρίων τόμων σχολικών βιβλίων που διακινούνται ετησίως. Επίσης, με ταχύς ρυθμούς έχει προχωρήσει αφενός το θέμα της συγχώνευσης σχολείων προκειμένου να εξοικονομηθούν δάσκαλοι και να γίνει καλύτερος προγραμματισμός και αφετέρου η ίδρυση νέων σχολείων εκεί όπου υπάρχει οικιστική ανάπτυξη και αύξηση του σχολικού πληθυσμού. Παράλληλα, προχωράει η μεταφορά ειδικοτήτων από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ώστε να καλυφθούν ανάγκες σε ειδικότητες από τους 4.277 εκπαιδευτικούς που αποτελούν πλεονάζον προσωπικό στη Δευτεροβάθμια. Και τέλος μέχρι τα Χριστούγεννα θα δημιουργηθεί η λεγόμενη «κάρτα σχολείου» με πλήρη καταγραφή των στοιχείων για τις ώρες, τον αριθμό των μαθητών και των εκπαιδευτικών και τα κενά, ώστε να υπάρχει η καλύτερη δυνατή παρακολούθηση της λειτουργίας των σχολείων.
Είναι φανερό ότι τόσο συστηματική δουλειά είχε πολλά χρόνια να πραγματοποιηθεί στο Υπουργείο Παιδείας. Σίγουρα, το έργο του είναι πολύ δύσκολο, καθώς η ποιοτική δημόσια εκπαίδευση είναι ένα οικοδόμημα που χτίζεται διαρκώς και θέλει γερά θεμέλια. Είμαι σίγουρη όμως, ότι με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών μας, που θα βάλουν και φέτος τα δυνατά τους προς όφελος των παιδιών μας, των γονέων και του υπουργείου, τα παιδιά μας θα έχουν μια πολύ δημιουργική, παραγωγική και εποικοδομητική σχολική χρονιά.
0 ΣΧΟΛΙΑ