- banner1



Τις τελευταίες μέρες η ελληνική κοινωνία γίνεται μάρτυρας της έντονης αντιπαράθεσης Πολιτείας και ιδιοκτητών ΦΔΧ με αφορμή το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Το ίδιο σκηνικό είχε επαναληφθεί και στο παρελθόν με κατάληξη την κάθε φορά υποχώρηση των κυβερνήσεων στις έντονες αντιδράσεις της συγκεκριμένης συντεχνίας.

Η ανάγκη όμως, να μπουν ξεκάθαροι κανόνες στον κλάδο αυτό ολοένα και μεγαλώνει. Διότι, είναι γνωστό ότι ρυθμίζεται εδώ και 35 χρόνια από τον ίδιο νόμο του 1976 (!) χωρίς να προσαρμοστεί έκτοτε στις ανάγκες της αγοράς και στις απαιτήσεις των καιρών. Όπως είναι γνωστό ότι το καθεστώς χορήγησης των σχετικών αδειών από το 1967 (επί Χούντας), υπήρξε μια «αμαρτωλή» και διόλου ξεκάθαρη υπόθεση και ότι σε κάθε μεταβίβαση διακινούνταν μεγάλα ποσά στη μαύρη αγορά. Και τέλος είναι γνωστό ότι πολλοί επένδυσαν και πλούτισαν στηριζόμενοι στην συγκεκριμένη κατάσταση.

Σήμερα όμως, η κυβέρνηση δεν κάνει πίσω γιατί αυτό απαιτούν οι δεσμεύσεις μας στην ΕΕ και η ανάγκη τόνωσης της εθνικής μας οικονομίας. Άλλωστε, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν εκσυγχρονίζει μόνο τον κλάδο των οδικών μεταφορών, αλλά και διασφαλίζει μια ομαλή και δίκαιη μετάβαση στο νέο καθεστώς. Ειδικότερα:


  • · Ανοίγει το επάγγελμα του οδικού μεταφορέα σε όσους έχουν τις νόμιμες προϋποθέσεις
  • · Δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες ΦΔΧ να δημιουργήσουν εταιρίες εισφέροντας τις άδειες τους, των οποίων η άυλη υπεραξία αποτιμάται για πρώτη φορά
  • · Ορίζει ότι το καταβαλλόμενο ποσό για την απόκτηση άδειας ΦΔΧ θα θεωρείται έξοδο της μεταφορικής εταιρίας και θα εκπίπτει του εισοδήματος
  • · Προβλέπεται η απαλλαγή των εταιριών που θα δημιουργηθούν από φόρους τέλη υπέρ του δημοσίου ή τρίτων καθώς και η ένταξη τους στον αναπτυξιακό νόμο
  • · Απομειώνει σταδιακά την ειδική εισφορά για κάθε κατηγορία άδειας μέχρι τον τελικό μηδενισμό της
  • · Ρυθμίζει τη μεταβίβαση των ΦΔΧ και ορίζει καταβολή του 3% επί του ποσού που αντιστοιχεί στην άδεια για τα φορτηγά που κυκλοφόρησαν πριν την ισχύ του νέου νόμου και την καταβολή του 2% για εκείνα που θα κυκλοφορήσουν μετά
  • · Καταργεί τα κόμιστρα με εξαίρεση τη μεταφορά πετρελαιοειδών σε νησιά και απομονωμένες ορεινές περιοχές

Είναι λοιπόν, προφανές ότι οι ιδιοκτήτες ΦΔΧ δεν μπορεί να θεωρούν τους εαυτούς τους αδικημένους. Άλλωστε αν δεν αλλάξει τίποτα σήμερα στις οδικές μεταφορές, το κόστος θα το πληρώνει επί χρόνια ολόκληρη η κοινωνία και η εθνική μας οικονομία, που πασχίζουμε να ορθοποδήσει. Τι επιλέγουμε λοιπόν;

Bookmark and Share


ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ 21 Σεπ 2010
categories: | edit post

0 ΣΧΟΛΙΑ

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ αφήστε το σχόλιό σας. Ο διάλογος με την κοινωνία αποτελεί βασική αρχή της πολιτικής μου δράσης.
Για λόγους αποφυγής σχολίων με απρεπές περιεχόμενο, οι διαχειριστές θα εγκρίνουν τα σχόλια.
Ευχαριστώ

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ